[mk3] st. sprezania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk3] st. sprezania
wychodzi mi w bar
14 - 13.5 - 13.5 - 14
poprosze znawcow o podpowiedz czy to troszku ni za duzo ?
14 - 13.5 - 13.5 - 14
poprosze znawcow o podpowiedz czy to troszku ni za duzo ?
GG 1350638
tel. 501-706-735
tel. 501-706-735
Re: [mk3] st. sprezania
To nie jest stopien sprezania tylko cisnienie w cylindrach.Stopnia sprezania nie da sie tak sprawdzic to sie jakos oblicza.BuzaY pisze:wychodzi mi w bar
14 - 13.5 - 13.5 - 14
poprosze znawcow o podpowiedz czy to troszku ni za duzo ?
Ostatnio zmieniony sob gru 01, 2007 14:58 przez gtx, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [mk3] st. sprezania
no wlasnie o to mi chodzi...gtx pisze:To nie jest stopien sprezania tylko cisnienie w cylindrach.Stopnia sprezania nie da sie tak sprawdzic to sie jakos oblicza.BuzaY pisze:wychodzi mi w bar
14 - 13.5 - 13.5 - 14
poprosze znawcow o podpowiedz czy to troszku ni za duzo ?
jak to dokladnie obliczyc ? i czy wg. tego cisnienia moj silnik ma prawidlowy st. sprezania ...
GG 1350638
tel. 501-706-735
tel. 501-706-735
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
stopień sprężania jest to stosunek objętości cylindra do objętości komory spalania.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
to wciąz cisnienie jesli nie rozbierzesz silnka i nie pomierzysz objętościtoffic pisze:Olejem zmierzyćBuzaY pisze:jak to dokladnie obliczyc
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2007 23:38 przez Borys, łącznie zmieniany 1 raz.
www.vrservice.pl
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Borys, pewnie odebrałeś to jako próbe olejową w celu sprawdzenia szczelności pierścieni.
A co do wymiarów to śr. cylindra i skok tloka można znaleść w necie do swojej motorowni ale na obliczenie komory spalania to juz nie wiem. Chyba ze w pojemność silnika jest wliczona komora spalania wtedy wystarczy podzielic na 4 cylindry i odjąć pole powierzchni tłoka razy skok i powinno wyjść, dobrze kombinuje ??
A co do wymiarów to śr. cylindra i skok tloka można znaleść w necie do swojej motorowni ale na obliczenie komory spalania to juz nie wiem. Chyba ze w pojemność silnika jest wliczona komora spalania wtedy wystarczy podzielic na 4 cylindry i odjąć pole powierzchni tłoka razy skok i powinno wyjść, dobrze kombinuje ??
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 20:02 przez ADi997, łącznie zmieniany 1 raz.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
toffic pisze:Nie ale to można ze wzoru na stopień obliczyćADi997 pisze:Chyba ze w pojemność silnika jest wliczona komora spalania wtedy wystarczy podzielic na 4 cylindry i odjąć pole powierzchni tłoka razy skok i powinno wyjść, dobrze kombinuje ??
Pojemność komory spalania obliczysz z tego wzoru tylko wtedy kiedy znasz swoj stopien sprezania. Jesli znasz tylko skok tloka i jego sednice to nic nie policzysz.
Najprosciej zdjac glowice, wziac strzykawke z gestym plynem nalac płynu w komore znajdujaca sie w glowicy obserwujac jednoczesnie podzialke na strzykawce (ile cm3 wpuscilismy płynu do komory spalania w glowicy (swieca musi byc oczywiscie wkrecona a wszystkie zawory zamkniete). Potem ten sam zabieg robimy z tłokami (o ile są wybrane na srodku i mają ten dołek). Suma pojemnosci płynu ktory wpuscilismy do tlokow i glowicy, jest rowna pojemnosci naszej komory spalania. Reszta to matematyka ze szkoly podstawowej ))
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
A uszczelka?? Ja to mierze bez zdejmowania czapkibugalon pisze:Najprosciej zdjac glowice, wziac strzykawke z gestym plynem nalac płynu w komore znajdujaca sie w glowicy obserwujac jednoczesnie podzialke na strzykawce (ile cm3 wpuscilismy płynu do komory spalania w glowicy (swieca musi byc oczywiscie wkrecona a wszystkie zawory zamkniete). Potem ten sam zabieg robimy z tłokami (o ile są wybrane na srodku i mają ten dołek). Suma pojemnosci płynu ktory wpuscilismy do tlokow i glowicy, jest rowna pojemnosci naszej komory spalania. Reszta to matematyka ze szkoly podstawowej ))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości