Tuning mechaniczy+elektroniczny silnika TDI 1Z z automatem

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
fiLc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Tuning mechaniczy+elektroniczny silnika TDI 1Z z automatem

Post autor: fiLc » wt lis 27, 2007 16:08

Witam,

mam takie pytanie: Posiadam Golfa mk3 TDI (1Z) z 1995 roku. Czy sa zalecane jakiekolwiek przerobki silnika? Kupilem autko od niemca wiec kilometry sa prawdziwe (ksiazka serwisowa). Druga kwestia jest taka ze auto jest wyposazone w skrzynie automatyczna-planuje zmiany typu wydajniejsze wtryski (z AFN), turbo VTG (VNT15) oraz nowe oprogramowanie zeby dostroic zmiany-celem jest uzyskanie mocy ok. 120-130 KM.
Jak taka skrzynia zareaguje na takie zmiany&czy w ogole sa one mozliwe?
Z jakimi kosztami musze sie liczyc przeprowadzajac taki zabieg?

Ma ktos moze doswiadczenia z tuningiem na automacie????
Ostatnio zmieniony sob kwie 12, 2008 23:49 przez fiLc, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lis 27, 2007 17:53

fiLc pisze:wtryski (z AFN)
lepsze ASV lub 216
fiLc pisze:turbo VTG (VNT15)
czyli trzeba trochę przerabiać :P Ty masz turbo sterowane ciśnieniowo a VNT jest podciśnieniowo



Awatar użytkownika
fiLc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: fiLc » wt lis 27, 2007 18:21

Dzieki za odpowiedz Damcio,

napisalem do firmy TuneUp z podobnym zapytaniem i blyskawiczne dostalem odpowiedz:

Witam
Przebieg jesli realny to naprawde nie ma co sie bac. Nie ma sensu montowac turbiny VNT gdyz wczesniej wstajace turbo powoduje wieksze walniecie momentem z dolu co moze wplynac na getriebe (skrzynie).
Proponuje zalozyc wtryski od 110 (AHF ASV AFN) i na orginalnej turbinie 125KM jest jak najbardziej do zdobycia, turbiny bez geometrii nie dosc ze sa trwalsze to jeszcze mniej klopotliwe w eksploatacji. Pozatym plynnie wstajacy moment oszczedza skrzynie.
Wtryski 110KM w zaleznosci od stanu i przebiegu 600-800zl Program 1400zl

Na mnie firma robi dobre wrazenie-ciekaw jestem waszych opinii...



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr lis 28, 2007 10:10

fiLc pisze:
Na mnie firma robi dobre wrazenie-ciekaw jestem waszych opinii...
Znam osobiscie Krystiana, który robi tam mechanike i Roberta, który pisze programy. Polecam ich zdecydowanie. Krystian zrobil wiecej swapow niż ma lat :) a Robert pisze programy takie jak sobie klient zazyczy. Chcesz sprawdzic co mozna osiagnac zobacz wyniki jakie ma jego cordoba :)))


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lis 28, 2007 10:14

damcio151 pisze:fiLc napisał/a:
wtryski (z AFN)

lepsze ASV
przecież to to samo :P

dobrze Ci Rob napisał, jak masz automat to wsadź wtryski od 110-tki, liźnij program i ciesz sie jazdą :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lis 28, 2007 10:48

cowboy pisze:przecież to to samo :P
Już kiedyś pisałem , że robili testy jednych i drugich wtrysków .... ASV wypadły dużo lepiej



Awatar użytkownika
fiLc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: fiLc » śr lis 28, 2007 11:56

Aha-no to juz praktycznie wszystko wiem :grin: Teraz trzeba zaczac odkladac srodki&polowac na dobre wtryski z ASV :helm: Jak mowicie ze zaklad dobry to bajka-jeszcze slyszalem ze kolga Uysy pisze fajne programy-dla mnie rybka czy do Gdanska,czy do Lodzi....Wtryski moge wymienic w Szcz. Kolega Leo zadeklarowal sie ze jak co pomoze swoim magicznym "korkociagiem"do wtryskow :grin:
Dobra wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi-teraz jedynie realizacja :helm:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lis 28, 2007 16:18

damcio151 pisze:ASV wypadły dużo lepiej
może były nowsze :) i jakie były wyniki ?
wg mnie róznice są pomijalne może +-3KM

większe ciśnienie wtrysku pilotującego wcale nie musi być atutem w połączeniu ze zuzytą pompą w jedenzecie, która daje mniejsze ciśnienie niż pompa ze 110-tki



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lis 28, 2007 18:52

cowboy pisze:może były nowsze :) i jakie były wyniki ?
wg mnie róznice są pomijalne może +-3KM
dokładnie nie pamiętam ale to były różnice w okolicach 8-10KM ...... z tego co pamiętam to na AFN wyszło 98KM a na ASV 107-108 ( jakoś tak :P )



Awatar użytkownika
fiLc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 23:33
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: fiLc » śr lis 28, 2007 20:19

Widze rozpetala sie dyskusja :helm: ....ale ogolnie jak oceniacie moj projekt uzyskania mocy z rzedu 120-130km z tego silnika-i przede wszystkim na tej skrzyni!? Czy proponuje ktos inna droge do celu????



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lis 29, 2007 10:14

damcio151 pisze:dokładnie nie pamiętam ale to były różnice w okolicach 8-10KM ...... z tego co pamiętam to na AFN wyszło 98KM a na ASV 107-108
a ja znam przypadek gdy na AFNach wyszło 112KM ....

test był z dupy, seria w 1Z powinna mieć ~95km

wtryski AFN starczają do 140KM i spokojnie wystarczają na seryjne graty 1Z

wymiana końcówke moim zdaniem ma sens przy budowie hybrydek, seryjne 110 nieważne czy AFN/AHF/ASV są dostępne po 500 PLN na Allegro wiec nie ma co kombinowac



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lis 29, 2007 17:28

cowboy, ja podałem tylko taki przykład ...... test był robiony na 1 silniku i po założeniu kompletu wtrysków auto było hamowane ... wątpię żeby ten temat jeszcze istniał bo było to dobry rok temu :P ale jak chcesz to poszukaj na forum audi ( nie pamiętam jakiej )
Nie będę się kłócił które wtryski są lepsze bo to nie o to chodzi :P jak pisałem podałem tylko taki przykład .



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lis 29, 2007 20:19

damcio151 pisze:podałem tylko taki przykład
podałeś jeden przykład na podparcie tezy że wtryski ASV sa lepsze niż AFN :)

tymczasem są setki zawirusowanych AFNów i 1Z z wtryskami AFN gdzie nie widac różnicy w wynikach chiptuningu :)

mając 1Z na pewno kupiłbym uzywki 110KM ze sprawdzonego źródła, np od kogos kto swapował na 216

jeśli nowe to końcówki 216 i mozna robić hybrydy - nowe ASV nawet w cenie 900 PLN nie mają sensu porównując to do 216-tek ;)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lis 29, 2007 22:22

cowboy co do
cowboy pisze:mając 1Z na pewno kupiłbym uzywki 110KM ze sprawdzonego źródła, np od kogos kto swapował na 216

jeśli nowe to końcówki 216 i mozna robić hybrydy - nowe ASV nawet w cenie 900 PLN nie mają sensu porównując to do 216-tek ;)
to :bigok:
ale.... mój przykład tyczył się
cowboy pisze:wtryski (z AFN)

lepsze ASV


przecież to to samo :P
głównie chodziło mi o zaprzeczenie tekstu że ASV to to samo co AFN ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości