Strona 1 z 1

Wzmacniacz zapłonu?!?

: ndz maja 01, 2005 15:15
autor: melon
Chodzi mi o takie urzadzenie co sie niby tak własnie nazywa .. jezeli sie nie myle to ma ono za zadanie wydłuzyc czas trwania iskry na swiecy? tak? przez co spalanie bedzie lepsze.. miał ktos styczność z takim wynalazkiem?

: śr maja 04, 2005 11:12
autor: TAZ
Nigdy z czymś takim się nie spotkałem. Gdzieś ty o czymś takim wyczytał. Podaj namiary jak takie info jest w sieci.

: śr maja 04, 2005 11:37
autor: melon
no własnie sam szukam info ,bo chce takie cos zrobic i zobaczyc jak auto z tym jezdzi... :bigok:

: pt maja 06, 2005 08:00
autor: TAZ
Ale czegoś takiego raczej nie da się zrobić. Można jedynie założyć mocniejszą cewke, np z BMW E30 iskra by konia zabiła, ale różnicy ja nie widze.

: czw maja 12, 2005 13:34
autor: marian g40
Ja sie spotkałem pare lat temu z czymś podobnym - 2 iskry występowały jedna po drugiej w fazie pracy. Róznice w pracy silnika można było minimalnie wyczuc i od ok. 6 - 7 tys silnik przerywał - nie pamietam dokładnie ale chyba cewki wys. napięcia nie wyrabiały.
Projekt przerwano z powodu niezaskakujacych wyników oraz braku dużej ilości kasy na dalsze badania.

: czw maja 12, 2005 14:17
autor: smoky
Ja widziałem coś takiego na amerykańskich stronach podawało to chyba ciągle 13,5 volt (mogło też więcej ale chodziło głownie o to by napięcie niespadało tylko było stałe), jak będe miał chwile to morze coś znajde więcej.
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
...to moze nie dokładnie to co widziałem ale zasada podobna :kac:

: pt maja 20, 2005 13:00
autor: Sylvo23
Wzmacniacz zapłonu to jest kolego element przykrecony pod cewka zapłonową , poniewaz sam cujnik Halla tylko przerywa(przyspiesz lub opóznia zapłon) ,a wzmacniac podnosi napiecie zeby wogule mogła iskra przeskoczyć, oj ludzie skąd bierzecie swoje mądrości?

: pn maja 23, 2005 09:41
autor: smoky
Sylvo23 dzięki ale chyba się niezrozumieliśmy ja myślałem że nie chodzi o fabryczne częsci obecne w aucie (cewke i jeje elementy :grin: ) tylko o coś co zapewnia że gdy na max piłujesz auto to nadal zapierdala i przepala wszystko a nie traci iskre przy 5tys.obr.

...może żeczywiście temat był o czym innym :jezor: