Strona 1 z 1

Wymiana wałka a planowanie głowicy

: śr lis 07, 2007 17:27
autor: Królik88
Zmieniłem już ECU na ten od ABSa i kupiłem sobie wałek od 2e. Teraz zastanawiam się czy nie założyć by go i jednocześnie planować głowicę? Za samą wymianę wałka powiedzieli 150zł, czyli tyle ile dałem za wałek
:(

1.Przy planowaniu chyba wywala się wszystko z głowicy, więc możnaby podmienić wałek?(tak mi się wydaje, jeśli sie mylę to poprawcie mnie)
2.Czy planowanie + wałek da znacznie więcej niż sam wałek?
3.Ile można bezpiecznie splanować w AAMie?
4.Samo podniesienie stopnia sprężania z 9 do 10 to podobno tylko 1% mocy. (tak pisali na forum) Czyli jeśli wymienię wałek i kompa, a w przyszłości odmule wydech to uzyskam moc przybliżoną do ABSa bez ruszania stopnia sprężania?
5. Do ilu tyś. obr. można krecić silnik na wałku od 2e?
6. Czy ktoś z forumowiczów za jakieś normalne pieniądze przełożyłby mi wałek i wyregulował co trzeba? (ew w rozliczeniu wałek od AAMa)


Wiem, że temat grzebania tego silnika już był poruszany 100000x na forum, ale nie znalazłem zadowalających mnie odpowiedzi.

: śr lis 07, 2007 18:25
autor: toffic
Samo planowanie dużo nie da ale jak czapka będzie w gór :helm: ze to zawsze można przeływ poprawić :helm: Wałek Ci odcinki nie zmieni tylko przeniesie moment do góry. P.S. wymiana wałka 150zł?? Troche dużo :chytry:

: śr lis 07, 2007 22:15
autor: Królik88
toffic pisze:Samo planowanie dużo nie da ale jak czapka będzie w gór :helm: ze to zawsze można przeływ poprawić :helm: Wałek Ci odcinki nie zmieni tylko przeniesie moment do góry. P.S. wymiana wałka 150zł?? Troche dużo
No właśnie 150 to dużo. :( Ja chcę zmodyfikować póki co metodą studencką (małe koszty i wymierny rezultat), więc chyba skończy się na wałku i kompie póki co.

Sam zmieniłbym ten wałek, ale boje się, że po tym zabiegu tłoki spotkają mi sie z zaworami. Poza tym nie umiałbym zapłonu wyregulować i nie mam garażu w warszawie.

: czw lis 08, 2007 00:26
autor: czarnyGT3
witam, tez mysle nad zmiana walka i prosze was o jakies rady...mam silnik ABS, jaki walek do niego wlozyc i co jeszcze przy tej okazji musze zmienic??? prosze o tresciwe info
pozdrawiam

: czw lis 08, 2007 01:05
autor: Królik88
czarnyGT3, najmocniejszy seryjny wałek to wałek od silnika 2e (mk3 gti 8v). Możesz też szukać jakiegoś customowego (Schrick bodajże), ale to już znacznie większy koszt. Ja mam więcej do zyskania od Ciebie, bo mój silnik ma 75km i jest stanowczo za słaby.

O wałku mogę powiedzieć niewiele. Na forum pisali, że bardzo ładnie poprawia górę obrotów. Więcej ode mnie będzie wiedział Marcin SoYa, on wymieniał wałek w ABSie właśnie na ten od 2e i już na tym jeździł . Ja dopiero szukam kogoś, kto zrobi to i nie zedrze ze mnie. Teraz mogę jedynie napisać jak wygląda. :D

Wymieniać teoretycznie nic oprócz wałka nie trzeba (100% plug and play), ale można oczywiście wymienić wszystkie oringi, uszczelniacze, uszczelkę, itd... No i oczywiście trzeba ustawić rozrząd (poprawienie tego podobno też jest odczuwalne) i wyregulować od nowa zapłon, bo inny wałek zmienia charakterystykę silnika.

Ja za swój dałem 150zł. U mnie wałek i komp powinien odmulić trochę AAMa. Planuje też kiedyś przy okazji wywalić kata i zrobić wydech jak w GT. Zastanawiam się nad tym planowaniem, ale nikt nie dał mi jednoznacznej odpowiedzi (robić czy nie).

Ogólnie mój plan jest taki, żeby robić wszystko co się da małym nakładem finansowym, bo każdy na tym forum pisze, że z AAMa nie da sie nic sensownego wycisnąć. Dlatego jeśli wymiana kompa, wałka pomoże, to już będę się cieszył. U Ciebie jest trochę ciężej, bo ABS to wysilony AAM. Ale dzisiejsi znani specjaliści z forum też kiedyś bawili sie w modowanie silnika RP (poprzednik ABSa), więc może i Ty coś z niego wyciągniesz.

: czw lis 08, 2007 09:59
autor: yahoo_p
na moje to lepiej splanuj, bo w aam masz stopień spreżania 9 a w abs 10, więc też jest różnica. ja bym jeszcze przy okazji ściągnięcia głowicy zrobil porting.

: czw lis 08, 2007 16:32
autor: toffic
yahoo_p pisze:na moje to lepiej splanuj, bo w aam masz stopień spreżania 9 a w abs 10, więc też jest różnica. ja bym jeszcze przy okazji ściągnięcia głowicy zrobil porting
Namoje oko to bez portingu samo obniżenie za dużo nie da. Pomyślałbym cos nad dolotem :bajer:

: śr sty 30, 2008 19:26
autor: Kwiatoshi
odkopuje troche tamat... ile bezpiecznie(to znaczy zeby nie zaczelo sie stukowe) mozna splanowac głowice od AAMa... zaznacznam ze jezdze na gazie. I czy da sie poznac czy byla juz planowana głowa?? a jesli tak to jak??
toffic, pils help :bigok: mówiłeś mi kiedyś coś o przerabianiu kolektora ssacego, mógbyś troche rozwinąc swoją myśl?? Sadze ze CHKDSK, tez bedzie zainteresowany... :chytry:

Wymiana wałka a planowanie głowicy

: pt gru 27, 2013 22:08
autor: artur197710
Witam panów czytałem dużo na tym i innym forum o podniesieniu mocy w 1.8 AAM Wałek piszecie niby prosta sprawa jednak czy zostało to przetestowane w praktyce?Zmieniłem w moim golfie wałek fabryczny o symbolu M na wałek od 2.0 8v symbol A pasuje jeździ ciut lepiej.Drugie podejście inny samochód najlepsze charakterystyki mają wałki o symbolu J i G coś tam 1.8 gti na mechanicznym wtrysku.OK kupiłem montuje i wielki zonk.Kąty otwarcia ok ale zmierzył ktoś wznios krzywki?????? Jest o 4.5 mm wyższa niż fabryczny wałek.Aby go obrócić trzeba nim zorać głowicę.Te silniki nie miały hydrauliki zaworów lecz były regulowane na płytkach.Po użyciu siły chodzi jednak zawory nie domykają się bo gniazda szklanek są naruszone.Wniosek zmień wałek razem z głowicą na starszy typ regulowaną płytkami podejdzie.Podobna sytuacja zdarzyła mi się gdy miałem skodę felicję i chciałem wymienić hamulce na wentylowane z przodu i tarcze z tyłu tylu majstrów pisało jak to zrobić niby wsio gra i jeździ choć po zmianie auto nie miało hamulców a niby plug&play.Nie podważam wiedzy ale nie lubie gdy ktoś mówi coś czego nie przetestował.Pozdrowionka.Przepraszam jeśli nie ten dział. :pub:

Wymiana wałka a planowanie głowicy

: sob gru 28, 2013 09:58
autor: toffic
Z 1.8GTi pasuje wałek z wersji z hydrauliką (czyli np silnik PF czy PB) i jest to najlepszy wałek jaki możesz dostać. Do tego przerobić dolot, soft i lekko ponad 100KM jest