Strona 1 z 2

Jak przygotować silnik 1z pod chipa

: ndz lis 04, 2007 21:40
autor: rogallek
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam full wersję paska br tdi. Mam zamiar pojechac do poznania i wrócić z wiruskiem. I tu moje pytanie. Jak przygotowac silnik pod chipa i czy mozna go bezproblemowo zalozyc przy seryjnym przebiegu 250tkm?

: ndz lis 04, 2007 22:00
autor: damcio151
rogallek pisze:Jak przygotowac silnik pod chipa
wymień olej , filtry ...
rogallek pisze:czy mozna go bezproblemowo zalozyc przy seryjnym przebiegu 250tkm?
nie ma problemu ...... taki przebieg dla diesla to nic ;)

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 21:01 ]
oczywiście trzeba sprawdzić jak sprawuje się turbo , przepływka itd... ale sprawdzić to powinni na miejscu

: ndz lis 04, 2007 22:01
autor: tjwasiak
Nie chcę się wtrącaċ, ale z Łomży to masz bliżej do Warszawy niż Poznania na chipa :smoke:

A odnośnie przygotowania silnika - jeśli wszystko jest sprawne, to raczej nic nie musisz robiċ... Sprawdź dla spokoju stan filtra powietrza, często przez niego efekty wirusa nie są zgodne z oczekiwaniami. Przebieg 250kkm (jeśli prawdziwy...) to nic strasznego dla TDI, jeśli będziesz o auto dbał, to chip (poprawnie zrobiony, nie jakaś wydumka) nic złego silnikowi nie zrobi.
Jeśli natomiast chcesz robiċ chipa bo auto osłabło, to lepiej najpierw je napraw, bo efekt chipa może byċ niewiadomą (napewno nie będzie taki jak byċ powinien!).
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to chętnie odpowiem.

: ndz lis 04, 2007 22:08
autor: rogallek
Heh przebieg oryginalny bo stary go kupił 9 lat temu i wtedy miał 60 tysiaków przejechane. Czy lepiej będzie jak włoże sportowy wkład filtra powietrza? Przepływka to już pewnie padła bo stary jej nie zmieniał od zakupu a turbina dmucha jeszcze. Jakie jest oznaczenie turbiny w 1z i czy ma zmienną geometrie łopatek? A czy wtryski od afn przypaśną do 1z bo moge takie mieć z listwą za śmieszne 300zł

Auto nie katowane stary uprawiał i nadal uprawia PSJ a ja jak zwykle przewietrzam turbinkę:)

[ Dodano: 04 Lis 2007 21:16 ]
Aha i chodzi mi tak o ok 110km>
musze złoić dupsko koleżce w b5 1.9 tdi automat

: ndz lis 04, 2007 22:17
autor: damcio151
rogallek pisze:Czy lepiej będzie jak włoże sportowy wkład filtra powietrza?
kup dobry filtr tylko ;) zostaw serie
rogallek pisze:Przepływka to już pewnie padła bo stary jej nie zmieniał od zakupu
to nic nie znaczy ...... jakby siadła to byłby większy muł niż 1.9D
rogallek pisze:a turbina dmucha jeszcze.
wszystko należy sprawdzić vagiem ;)
rogallek pisze:i czy ma zmienną geometrie łopatek?
nie ma
rogallek pisze:A czy wtryski od afn przypaśną do 1z bo moge takie mieć z listwą za śmieszne 300zł
podejdą i bedzie przysrost mocy :D

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 21:17 ]
rogallek pisze:Aha i chodzi mi tak o ok 110km>
wtryski + chip .... będzie więcej mocy :okej:

: ndz lis 04, 2007 22:23
autor: rogallek
ahas i czytałem o tych rezystorkach do 1z. Ile tak mniej więcej to daje koni w 1z i czy będzie mozliwosc podlaczenia rezystorka po chiptuningu i uzywaniu jako boost?

: ndz lis 04, 2007 23:26
autor: damcio151
rogallek pisze:ahas i czytałem o tych rezystorkach do 1z. Ile tak mniej więcej to daje koni w 1z
Gitner, ma teraz 116 :hmm: , ale to zależy od serii ........ powiedzmy , że kilka/klikanaście KM
rogallek pisze:i czy będzie mozliwosc podlaczenia rezystorka po chiptuningu i uzywaniu jako boost?
nie ma sensu .... rezystor zwiększa tylko dawkę , chip zmienia wszystko ( dawka paliwa , ciśnienie doładowania turbo , kąt wtrysku itd.)

: pn lis 05, 2007 06:15
autor: mag2k3
damcio151 pisze: wtryski + chip .... będzie więcej mocy :okej:
damcio151 zapomniałeś napisać że najlepiej w tej kolejności właśnie, wiem że to wiesz ale kolega może nie do końca:>
Najpierw kup te wtryski bo warto i wtedy jedź na chipa i rogal na twarzy gwarantowany.

: pn lis 05, 2007 11:14
autor: Golf GTi
Damcio mozesz mi podeslac fotki gdzie masz podlaczony ten rezystorek na priv,albo przynajmiej wytlumaczyc gdzie to podlaczyles

: pn lis 05, 2007 11:22
autor: damcio151
Golf GTi pisze:Damcio mozesz mi podeslac fotki gdzie masz podlaczony ten rezystorek na priv,albo przynajmiej wytlumaczyc gdzie to podlaczyles
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

: pn lis 05, 2007 11:28
autor: VaFe
Golf GTi masz tez 1Z TDI ze chcesz sie dowiedziec gdzie podpiąć rezystor??bo widze ze masz GTI w GTi nic to nieda:P ale jesli masz to tu jest wsio opisane http://stefan1987.ovh.org/pozastrona/tu ... ing1z.html i kloega damcio151 mnie wyprzedził :pub:

: pn lis 05, 2007 16:06
autor: Golf GTi
To dla kuzyna. Taki debil to jeszcze nie jestem, zeby takie cudy w benzynie robic.

: pn lis 05, 2007 18:22
autor: rogallek
Dziś dostałem IC od sharana afn 110km. Wtryski już zainstalowane. Poprawę mocy czuć szczególnie tak przy 3500-4000obr/s. Jutro IC idzie do montażu a w piątek wirus+ hamownia, więc będzie pewnie wykresik na forum. Tak po cichu oczekuję 115km

: pn lis 05, 2007 18:25
autor: damcio151
rogallek pisze:Tak po cichu oczekuję 115km
powinno być więcej :D