Strona 1 z 2

Skrzynia z MK1 GTI do MK2GTI 8v

: wt paź 23, 2007 12:41
autor: Golf GTi
Mam takie pytanko poniewaz mam w tej chwili skrzynie z TD zalozona w PF i nie za dobrze to dziala ,mianowice strasznie padly osiagi bo skrzynia jest poprostu za dluga. Wiec musze ja wymienic na orginal ,wiec mysle o takiej z mk1 ponoc jest krotsza a przespieszenie jest na niej duzooo lepsze. Kto co moze powiedziec na ten temat. Jak ostatnio rozmiawialem z EVO to radzil jak najszybciej wlozyc orginal ,ale mysle o tej z mk1.

: wt paź 23, 2007 13:04
autor: szwendak
Oj coś mi się wydaje,że moze nie pasować.
Mk1 gti to były chyba o pojemności 1.6 to co ja pamiętam.
A skrzynia od TD napowno nie pasuje bo diesel ma inne przełożenia.
Mój znajomy założył do TD skrzynie od benzyny i to była poraszka!
Mój kolega zmieniał skrzynie w swoim mk2 z 4 na 5 i też sporo trzeba było przerobić.
Sprzegło zmienić półosie ( w skrzyni 4 tarcza była mniejsza)

: wt paź 23, 2007 22:22
autor: Golf GTi
Ja tylko mocowanie tylnej lapy przerobilem , tyle problema. A przeciez RF a PF to ten sam blok wiec i skrzynie musza podejsc , tak mi sie bynajmiej wydaje.

: śr paź 24, 2007 01:09
autor: olozwirski
Fizycznie skrzynia do bloku pasuje bez problemu. Musisz zwrocic uwage na sprzeglo, (210mm?) przeguby, polosie, sterowanie zmiana biegow (ale chyba jedna i druga jest na wodziki). Ogolnie bez wiekszych problemow.

: śr paź 24, 2007 07:32
autor: MZiobro
z tego co pamietam z mojej MK1 GTI 1.8 112KM to skrzynia bez problemow podejdze do MK2...na bank jest krotsza niz w TD ii nie powiem zapier....sie na niej choc dla nie ktorych moze byc za krotka...

: śr paź 24, 2007 18:42
autor: Golf GTi
Ma byc krotka!!! , sprzeglo mam u siebie 224mm na 24 wrezy o ile dobrze pamietam ,czyli orginal GTI z MK2, OLO a jak z mocowaniem ??? tylu i rozrusznikiem.

: śr paź 24, 2007 19:41
autor: evolution
masz 210 mm.....

: śr paź 24, 2007 23:11
autor: MZiobro
evolution pisze:masz 210 mm.....
tez mi tak świta jak dobrze pamietam ze jest 210mm...

: czw paź 25, 2007 23:34
autor: Walus
nie ma zadnego problemu z MK I do MK II i odwrotnie jedyne co trzeba pamietac to patrzyc na sterowanie ale wiekszosc jezt na wodziki ja mam skrzynie z MK I 1,5 do silnika 1,6 ze sprzeglem 210mm i kolem od 1.8

...aha jedynie nie beda pasowac skrzynie z silnikow 1,1 i 1,3 od 1.5 do 2.0 wszystko wejdzie

: ndz lis 18, 2007 12:53
autor: NEMESIS
Golf GTi pisze:Ja tylko mocowanie tylnej lapy przerobilem , tyle problema. A przeciez RF a PF to ten sam blok wiec i skrzynie musza podejsc , tak mi sie bynajmiej wydaje.
Tutaj kolega napisał konkrety i KONIEC. Jak chcesz rzeźbić ..pasuje! Musisz dorobić łapę do skrzyni żeby przykręcić ją do poduszki. Tą z lewej strony (pod nogami kierowcy) JAK CHCESZ PRZEKłADAć I TYLKO PRZYKRECAć TO NIE PASUJE !!
Kształt dzwona skrzynie nie ma tu nic do tematu bo na swój silnik założysz nawet skrzynke z 1.8T...( na sztuke, pomijam szczegóły ale chodzi o fuckt że przykręcisz do silnika). :jezor:

: ndz lis 18, 2007 15:44
autor: evolution
dobra. lape mozna dorobic.. tylko dlaczego nikt nie powi ze przy katowaniu sprzeta taka dorabiana lapa sie po prostu odkreca i silnik opada.. jak dla mnie skrzynia z mk1 do mk2 nie powinna byc wsadzana jako alosc. a co najwyzej bebechy do obudowy mk2

: ndz lis 18, 2007 16:02
autor: kkk13
evolution pisze:dobra. lape mozna dorobic.. tylko dlaczego nikt nie powi ze przy katowaniu sprzeta taka dorabiana lapa sie po prostu odkreca i silnik opada.. jak dla mnie skrzynia z mk1 do mk2 nie powinna byc wsadzana jako alosc. a co najwyzej bebechy do obudowy mk2
Gdyby ktos mial ochotę skrócic sobie przełożenie, mam nowy wałek atak. z kołem 4,46 do skrzynki 020, odstąpię, bo mi niepotrzebny na dzis dzień.

: ndz lis 18, 2007 19:50
autor: ADi997
evolution pisze:dobra. lape mozna dorobic.. tylko dlaczego nikt nie powi ze przy katowaniu sprzeta taka dorabiana lapa sie po prostu odkreca i silnik opada.. jak dla mnie skrzynia z mk1 do mk2 nie powinna byc wsadzana jako alosc. a co najwyzej bebechy do obudowy mk2
A czemu ma się odkręcić ??

: ndz lis 18, 2007 22:21
autor: evolution
ADi997 pisze:
evolution pisze:dobra. lape mozna dorobic.. tylko dlaczego nikt nie powi ze przy katowaniu sprzeta taka dorabiana lapa sie po prostu odkreca i silnik opada.. jak dla mnie skrzynia z mk1 do mk2 nie powinna byc wsadzana jako alosc. a co najwyzej bebechy do obudowy mk2
A czemu ma się odkręcić ??
bo musisz zrobic flansze miedzy lape i skrzynie.. niestety z cienkiej blachy. sily panujace w tym miejscu podczas katowania to kilkaset kilogramow. do tego wibracje itd.. w kazdym tak rzezbionym aucie wlasciciele czesto wjezdzaja na dokrecenie... sam osobiscie nie stosuje takiej rzezby po tym co widzialem