Strona 1 z 2

Chip tuning własnej konstrukcji

: wt kwie 19, 2005 13:03
autor: baldman
Witam trapi mnie jeden problem dotyczący chip tuningu Golfa III. Otóż przeglądaam z ciekawości oferty specjalistycznych warsztatów. Cena takiego czegoś to ok. 1400zł
zastanawia mnie czemu to jest takie drogie, jeżeli samo przeprowadzenie tej operacji wydaje sie proste.
Otóż kupując przypuścmy kabel podłaczamy go do golfa ze zmodyfikowanym chipeml, zgrywamy oprogramowanie (bios), podłaczamy do drugiego auta wgrywamy i juz zaoszczedzone jest 1400zł. Troche to z informatycznego punktu widzenia ale tak mi sie wydaje. Kwestia zorgaznizowania przerobionego już chipa oraz oprogramowania zgrywającego (flash). Skoro biosy mozna zmieniac w płytach głównych, nagrywarkach, kartach grafciznych, tunerach satelitarnych, a chip w samochodzie to zwykła kość flash która czysta kosztuje 20zł. Co tam takiego trudnego jest??

Re: Chip tuning własnej konstrukcji

: wt kwie 19, 2005 14:03
autor: Borys
baldman pisze:Witam trapi mnie jeden problem dotyczący chip tuningu Golfa III. Otóż przeglądaam z ciekawości oferty specjalistycznych warsztatów. Cena takiego czegoś to ok. 1400zł
zastanawia mnie czemu to jest takie drogie, jeżeli samo przeprowadzenie tej operacji wydaje sie proste.
Otóż kupując przypuścmy kabel podłaczamy go do golfa ze zmodyfikowanym chipeml, zgrywamy oprogramowanie (bios), podłaczamy do drugiego auta wgrywamy i juz zaoszczedzone jest 1400zł. Troche to z informatycznego punktu widzenia ale tak mi sie wydaje. Kwestia zorgaznizowania przerobionego już chipa oraz oprogramowania zgrywającego (flash). Skoro biosy mozna zmieniac w płytach głównych, nagrywarkach, kartach grafciznych, tunerach satelitarnych, a chip w samochodzie to zwykła kość flash która czysta kosztuje 20zł. Co tam takiego trudnego jest??
a to jest tam trudnego ze nie ma gotowych wkładów do kazdego auta. nie wszedzie da sie zgrac prez kabel, tylko w nowszych, zaprogramowanie kosci to jak piszesz nie problem, ale trzeba miec wkład do niej
a by zrobic wkład trzeba miec popierwsze wiedze, po drugie wypadało by go przetestowac na hamowni lub w trasie a po trzecie trzeba miec jeszcze soft, którym taka modyfikacje przeprowadzisz. no chyba ze jestes taki kozak i w kodzie szesnastkowym wyszukasz rejest którego wartosci trzeba zmienc by np zmienic czas wtrysku, dawke paliwa itd.

a reszte GTO ci dopowie,

: wt kwie 19, 2005 14:35
autor: Kamill
Wgrywajac gotowe mapy z jednej kosci na druga nie trzeba miec zadnego programu specjalego wystarczy programator i program do zgrywania na kosci, jak sie ktos za to zabiera pierwszy raz to i tak nie bedzie grzebal w samym kodzie. Problem to wylutowanie kosci i wlutowanie z powrotem, pozatym nie sadze ze za kazdym razem jest pisane indywidualny program pod kazdy silnik, sadze ze ten najtanszy chip-tuning to poprostu wgrywanie za kazdym razem tych samych map pod konkretny model silnika.

: wt kwie 19, 2005 14:46
autor: baldman
No dobra napisałem przecież zgrać z innego chipa, już przerobionego, a nie samemu zmieniać to wszystko to jest różnica. Do zgrania biosu nie jest potrzebna wiedza o samochodach, skoro jedno auto ma 1,9tdi 90 km, drugie ma tyle, ten sam model auta, ten sam rocznik, to wszystko musi sie zgadzać. Jeżeli chip bedzie działał na jednym poprawnie to na drugim również powinien. W autoryzowanych serwisach przecież korzystaja z gotowych softów służących do wgrywania i modyfikowania ustawień. Nie wierze ze w kazdym serwsie tuningowym jest programista który sam napisał soft do zgrywania biosu oraz modyfikacji. Jeżeli nie ma możliwosci wgrania to wylutowac i wstawić nową kość zaprogramowaną programatorem. W systemie 16 jak na razie zmieniałem ustawienia pracy pamięci i rdzenia karty graficznej. wystazrczył jakiś hex editor oraz krótki opis i nie było to zbyt trudne. Mając opis można dojsc do wiekszości samemu. Może już na sieci są nawet gotowe opisy i edytory, tylko znaleść trzeba, skądś serwisy muszą to brać przecież nie wymyslają.

: wt kwie 19, 2005 15:03
autor: Borys
baldman pisze:No dobra napisałem przecież zgrać z innego chipa, już przerobionego, a nie samemu zmieniać to wszystko to jest różnica. Do zgrania biosu nie jest potrzebna wiedza o samochodach, skoro jedno auto ma 1,9tdi 90 km, drugie ma tyle, ten sam model auta, ten sam rocznik, to wszystko musi sie zgadzać. Jeżeli chip bedzie działał na jednym poprawnie to na drugim również powinien. W autoryzowanych serwisach przecież korzystaja z gotowych softów służących do wgrywania i modyfikowania ustawień. Nie wierze ze w kazdym serwsie tuningowym jest programista który sam napisał soft do zgrywania biosu oraz modyfikacji. Jeżeli nie ma możliwosci wgrania to wylutowac i wstawić nową kość zaprogramowaną programatorem. W systemie 16 jak na razie zmieniałem ustawienia pracy pamięci i rdzenia karty graficznej. wystazrczył jakiś hex editor oraz krótki opis i nie było to zbyt trudne. Mając opis można dojsc do wiekszości samemu. Może już na sieci są nawet gotowe opisy i edytory, tylko znaleść trzeba, skądś serwisy muszą to brać przecież nie wymyslają.
no to badz dalej takiego zdania.
jeśli posiadasz takie gotowe wkłady to juz jestes bogaty,. ale jeszcze nie wiesz o tym,
powodzenia.

: wt kwie 19, 2005 15:06
autor: Borys
Kamill pisze:Wgrywajac gotowe mapy z jednej kosci na druga nie trzeba miec zadnego programu specjalego wystarczy programator i program do zgrywania na kosci, jak sie ktos za to zabiera pierwszy raz to i tak nie bedzie grzebal w samym kodzie. Problem to wylutowanie kosci i wlutowanie z powrotem, pozatym nie sadze ze za kazdym razem jest pisane indywidualny program pod kazdy silnik, sadze ze ten najtanszy chip-tuning to poprostu wgrywanie za kazdym razem tych samych map pod konkretny model silnika.
juz pisałem, wgranie mapy gotowej to nie problem,
trzeba tylko je mieć,

: wt kwie 19, 2005 18:28
autor: baldman
No właśnie o to mi chodziło że jeżeli udałoby sie gotową mape zgarnąć to po wszystkim, nic w wolnych chwilach poszukam, albo może jakiś znajomy ma już zmienionego chipa, poszukam gdyby kiedyś udało mi się znaleść oczywiscie podziele się tą informacją oraz mapą. Jak an raize czarno to widzę ale kiedys ktoś musi to udostepnić.

: wt kwie 19, 2005 19:31
autor: Corvax
Musze cię zmartwić, tunerzy zabezpieczają się przed kopiowaniem map

http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/krok_po_kroku.htm

: wt kwie 19, 2005 19:41
autor: melon
jak bylem na hamowni to byl koles gllfem mk4 TDI i miał boxa wyszło mu chyba 108 km ,potem przełozyli tego samego Boxa do Seata z tym samym silnikiem identiko i wyszło mu 130 iles ....

: wt kwie 19, 2005 20:14
autor: baldman
Corvax pisze:Musze cię zmartwić, tunerzy zabezpieczają się przed kopiowaniem map

http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/krok_po_kroku.htm
No ciekawy link, ale ja myśle raczej bardziej po informatycznemu, kwestia czasu, stanie sie to bardziej popularne stanieje, płyty CD i DVD też są zabezpieczone, a da się kopiować zastanawia mnie podstawka, czy bez nie będzie działa kość czy nie. Z wylutownaiem poradzi sobie każdy elektornik raczej. Pożyjemy zobaczymy, ciekawią mnie jeszcze sumy kontrolne, coś kiedys wyczytałem że przed modyfikacja chipa i po sumy muszą się zgadzać a tutaj tego nie widzę, dlatego używany jest specjalny program do zmiany sum kontrolnych jeszcze.

: wt kwie 19, 2005 21:28
autor: Borys
baldman pisze:
Corvax pisze:Musze cię zmartwić, tunerzy zabezpieczają się przed kopiowaniem map

http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/krok_po_kroku.htm
No ciekawy link, ale ja myśle raczej bardziej po informatycznemu, kwestia czasu, stanie sie to bardziej popularne stanieje, płyty CD i DVD też są zabezpieczone, a da się kopiować zastanawia mnie podstawka, czy bez nie będzie działa kość czy nie. Z wylutownaiem poradzi sobie każdy elektornik raczej. Pożyjemy zobaczymy, ciekawią mnie jeszcze sumy kontrolne, coś kiedys wyczytałem że przed modyfikacja chipa i po sumy muszą się zgadzać a tutaj tego nie widzę, dlatego używany jest specjalny program do zmiany sum kontrolnych jeszcze.
czyli na jedno wychodzi, ot tak sobie sie nie da,
i juz,

: wt kwie 19, 2005 21:41
autor: Corvax
Szczerze mówiąc nie bardzo widze sens kopiowania map - to raczej nie zadziała na zasadzie prostego przełożenia do auta nawet takiego samego typu i rocznika. Mapy są robione indywidualnie pod auto, jego stan techniczny, preferencje właściciela. Jesli chcesz coś uniwersalnego zostaje Ci box z całym złem jakie ze sobą niesie. A że tyle kosztuje - cóz skoro jesteś informatykiem - to wiesz ze koszt nośnika jest marginalny - płacisz za soft.

: wt kwie 19, 2005 21:44
autor: Kamill
baldman pisze:
Corvax pisze:Musze cię zmartwić, tunerzy zabezpieczają się przed kopiowaniem map

http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/krok_po_kroku.htm
No ciekawy link, ale ja myśle raczej bardziej po informatycznemu, kwestia czasu, stanie sie to bardziej popularne stanieje, płyty CD i DVD też są zabezpieczone, a da się kopiować zastanawia mnie podstawka, czy bez nie będzie działa kość czy nie. Z wylutownaiem poradzi sobie każdy elektornik raczej. Pożyjemy zobaczymy, ciekawią mnie jeszcze sumy kontrolne, coś kiedys wyczytałem że przed modyfikacja chipa i po sumy muszą się zgadzać a tutaj tego nie widzę, dlatego używany jest specjalny program do zmiany sum kontrolnych jeszcze.
Podstawka jest po to zeby wlutowac ja raz w plyte i nie paprac plyty wiecej lutownica, a z podstawki sobie wyjmujesz i wkladasz kosc ile ray chcesz bez lutowania.

: śr kwie 20, 2005 13:48
autor: sq8bwh
Elektroda jest tutaj kopalnią tego typu informacji. Polecam
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic285018.html
to tylko przykaład :food: