Strona 1 z 4

SWAP na TDI bądź ABF-a

: wt wrz 04, 2007 23:37
autor: marceliii
Jak w temacie , tylko nie wiem co wybrać .
:(
Na chwile obecną mam PF i nad swapem silnika już dość długo sie zastanawiam , głównym powodem jest oczywiście chęć posiadania większej ilości kucy , i dlatego byłem zdecydowany na ABF-a , te 150 koników dość kusi , ale z tego co się zorientowałem niema zbyt dużych perspektyw na dalsze podnoszenie mocy w tym silniczku , biorąc oczywiście pod uwagę niski nakład finansowy , poza tym dużo pali .
Dlatego z dwóch powodów zacząłem się zastanawiać nad swapem na jakiegoś TDI , po pierwsze dużo dobrego słyszałem o jego możliwościach w dalszym podnoszeniu momentu , a zarazem mógłbym sobie wliczać paliwo w koszta .
:)
Z racji tego że mój PF zaczyna się powoli kończyć , przynajmniej mi się tak wydaje , muszę w najbliższym czasie podjąć konkretną decyzję , i proszę o jakieś info ile tak naprawdę idzie z tego TDI wycisnąć , i czy nie będzie dużo większym problemem zrobieniu swapu właśnie na niego , jaki dokładnie model wybrać motoru , i gdzie na śląsku ktoś profesjonalnie mi to zrobi , bo ja ostatnio nie mam czasu zbytnio .
:)
Tak w ogóle co wy byście na moim miejscu wybrali , jaki może być ewentualny koszt swapu w obydwu przypadkach ?

: śr wrz 05, 2007 00:18
autor: [QT]Devil
W przypadku ABFa około 4000zl ale to i tak zależy od tego ile sam zrobisz. Aha ABF dużo pali??? gdzie to wyczytałeś bo ja zmieniłem i pomiędzy 2E a ABF jest minimalna różnica.

: śr wrz 05, 2007 01:03
autor: marceliii
Hmmm , przy butowaniu z 15 weźmie , a to do 7 ON jest duża różnica .
:)
Jak się spisuje , w kępnie jestem co tydzień i z miłą chęcią bym się przejechał ABF-em .
:P

: śr wrz 05, 2007 06:36
autor: djtom
z tego co się zorientowałem niema zbyt dużych perspektyw na dalsze podnoszenie mocy w tym silniczku , biorąc oczywiście pod uwagę niski nakład finansowy
rozumiem ze dopuszczalnym dla ciebie kosztem tuningu jest jedynie opornik za kilka groszy, no, ostatecznie chip z allegro za 150-200 w tdi? :rotfl:

: śr wrz 05, 2007 10:16
autor: marceliii
Nie , nie o to chodzi , ale nie mam np. zamiaru przygotowywać ABF-a pod Turbo , o takie koszta chodziło mi że są za duże , wałki i zestrojenie z czasem , czemu nie .
:)
Ale odpowie mi ktoś konkretnie na moje pytanie , co lepiej przełożyć i z czym będzie mniej roboty przy swapie ?
Jakie koszta w obu przypadkach ?
:(
Każdy widzę się czepia tu tylko szczegółów , a ja po prostu nie mam czasu żeby czytać i szukać ile z takiego TDI idzie pociągnąć i jakim nakładem , co do ABF-a to troszkę się chociaż orientuje .
:)

: śr wrz 05, 2007 10:32
autor: Maciuś01
ze swapem tdika jest D U Ż O więcej roboty!!!!!

: śr wrz 05, 2007 10:47
autor: marceliii
Swapa i tak nie będę robił samemu , bo nie mam czasu , więc pozostaje kwestia czy się bardziej opłaca , chodzi o to co z niego można wycisnąć .
Wydawało mi się że dojdzie tylko montaż IC , bo pompy paliwa nawet nie trzeba wymieniać , ale widocznie tak nie jest .
Może ktoś podać jakieś konkrety ?
:)

: śr wrz 05, 2007 10:53
autor: Maciuś01
jak chcesz wsadzić tdi to trzeba zmienić:

zbiornik paliwa,
inst. el.
zawieszenie,
pedał gazu,
ic

: śr wrz 05, 2007 11:18
autor: toffic
Maciuś01 pisze:zbiornik paliwa,
inst. el.
zawieszenie,
pedał gazu,
ic
Dodaj:
sprzęgło
skrzynia
pedały
wybierak do biegów
wydech
zbiornika nie musi, wystarczy włożyć pompe z diesla do baku

: śr wrz 05, 2007 14:07
autor: marceliii
Silnik i tak mam zamiar kupić razem z skrzynią i sprzęgłem , co do wydechu i tak będzie cały od początku zmieniany , kwestia na razie tego pod co go będę robił .
Co do elektryki to przy swapie na ABF-a też raczej będę musiał ją zmieniać , więc jak dla mnie zostaje IC i niestety pedały .
:(
A w TDi co byście polecali za motorek ?
Wiadomo do ABF-a mogę włożyć LPG i też będzie oszczędnie , ale nie będzie napewno tego momentu co w TDI .
:(

Hmmm , a dlaczego zawieszenie ?

: śr wrz 05, 2007 14:54
autor: toffic
marceliii pisze:Hmmm , a dlaczego zawieszenie ?
Wieksza masa i osiągi, pasuje włożyć hamulce >256mm i sprężyny twardsze np TDi czy VR6 z MkIII

: śr wrz 05, 2007 15:00
autor: marceliii
Same sprężyny i heble to nie problem , bo i tak jestem w poszukiwaniu gwinta , i hebli , tylko wszystko na spokojnie po kolei .
:)
Doradzi mi ktoś jakiś motor o TDI i powie co on potrafi , bo narazie dalej nic nie wiem >
:)

: śr wrz 05, 2007 16:41
autor: toffic
AFN :bigok:

: śr wrz 05, 2007 16:58
autor: To_mas
Wsadzaj jakiegoś AFN'a !!! a bedziesz zadowolony :D:D