SWAP na TDI bądź ABF-a

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

SWAP na TDI bądź ABF-a

Post autor: marceliii » wt wrz 04, 2007 23:37

Jak w temacie , tylko nie wiem co wybrać .
:(
Na chwile obecną mam PF i nad swapem silnika już dość długo sie zastanawiam , głównym powodem jest oczywiście chęć posiadania większej ilości kucy , i dlatego byłem zdecydowany na ABF-a , te 150 koników dość kusi , ale z tego co się zorientowałem niema zbyt dużych perspektyw na dalsze podnoszenie mocy w tym silniczku , biorąc oczywiście pod uwagę niski nakład finansowy , poza tym dużo pali .
Dlatego z dwóch powodów zacząłem się zastanawiać nad swapem na jakiegoś TDI , po pierwsze dużo dobrego słyszałem o jego możliwościach w dalszym podnoszeniu momentu , a zarazem mógłbym sobie wliczać paliwo w koszta .
:)
Z racji tego że mój PF zaczyna się powoli kończyć , przynajmniej mi się tak wydaje , muszę w najbliższym czasie podjąć konkretną decyzję , i proszę o jakieś info ile tak naprawdę idzie z tego TDI wycisnąć , i czy nie będzie dużo większym problemem zrobieniu swapu właśnie na niego , jaki dokładnie model wybrać motoru , i gdzie na śląsku ktoś profesjonalnie mi to zrobi , bo ja ostatnio nie mam czasu zbytnio .
:)
Tak w ogóle co wy byście na moim miejscu wybrali , jaki może być ewentualny koszt swapu w obydwu przypadkach ?


No cóż , na sprzedaż
:(

[QT]Devil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt sie 18, 2006 03:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: [QT]Devil » śr wrz 05, 2007 00:18

W przypadku ABFa około 4000zl ale to i tak zależy od tego ile sam zrobisz. Aha ABF dużo pali??? gdzie to wyczytałeś bo ja zmieniłem i pomiędzy 2E a ABF jest minimalna różnica.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr wrz 05, 2007 01:03

Hmmm , przy butowaniu z 15 weźmie , a to do 7 ON jest duża różnica .
:)
Jak się spisuje , w kępnie jestem co tydzień i z miłą chęcią bym się przejechał ABF-em .
:P


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr wrz 05, 2007 06:36

z tego co się zorientowałem niema zbyt dużych perspektyw na dalsze podnoszenie mocy w tym silniczku , biorąc oczywiście pod uwagę niski nakład finansowy
rozumiem ze dopuszczalnym dla ciebie kosztem tuningu jest jedynie opornik za kilka groszy, no, ostatecznie chip z allegro za 150-200 w tdi? :rotfl:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr wrz 05, 2007 10:16

Nie , nie o to chodzi , ale nie mam np. zamiaru przygotowywać ABF-a pod Turbo , o takie koszta chodziło mi że są za duże , wałki i zestrojenie z czasem , czemu nie .
:)
Ale odpowie mi ktoś konkretnie na moje pytanie , co lepiej przełożyć i z czym będzie mniej roboty przy swapie ?
Jakie koszta w obu przypadkach ?
:(
Każdy widzę się czepia tu tylko szczegółów , a ja po prostu nie mam czasu żeby czytać i szukać ile z takiego TDI idzie pociągnąć i jakim nakładem , co do ABF-a to troszkę się chociaż orientuje .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr wrz 05, 2007 10:32

ze swapem tdika jest D U Ż O więcej roboty!!!!!



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr wrz 05, 2007 10:47

Swapa i tak nie będę robił samemu , bo nie mam czasu , więc pozostaje kwestia czy się bardziej opłaca , chodzi o to co z niego można wycisnąć .
Wydawało mi się że dojdzie tylko montaż IC , bo pompy paliwa nawet nie trzeba wymieniać , ale widocznie tak nie jest .
Może ktoś podać jakieś konkrety ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr wrz 05, 2007 10:53

jak chcesz wsadzić tdi to trzeba zmienić:

zbiornik paliwa,
inst. el.
zawieszenie,
pedał gazu,
ic



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr wrz 05, 2007 11:18

Maciuś01 pisze:zbiornik paliwa,
inst. el.
zawieszenie,
pedał gazu,
ic
Dodaj:
sprzęgło
skrzynia
pedały
wybierak do biegów
wydech
zbiornika nie musi, wystarczy włożyć pompe z diesla do baku



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr wrz 05, 2007 14:07

Silnik i tak mam zamiar kupić razem z skrzynią i sprzęgłem , co do wydechu i tak będzie cały od początku zmieniany , kwestia na razie tego pod co go będę robił .
Co do elektryki to przy swapie na ABF-a też raczej będę musiał ją zmieniać , więc jak dla mnie zostaje IC i niestety pedały .
:(
A w TDi co byście polecali za motorek ?
Wiadomo do ABF-a mogę włożyć LPG i też będzie oszczędnie , ale nie będzie napewno tego momentu co w TDI .
:(

Hmmm , a dlaczego zawieszenie ?
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 14:08 przez marceliii, łącznie zmieniany 1 raz.


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr wrz 05, 2007 14:54

marceliii pisze:Hmmm , a dlaczego zawieszenie ?
Wieksza masa i osiągi, pasuje włożyć hamulce >256mm i sprężyny twardsze np TDi czy VR6 z MkIII



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr wrz 05, 2007 15:00

Same sprężyny i heble to nie problem , bo i tak jestem w poszukiwaniu gwinta , i hebli , tylko wszystko na spokojnie po kolei .
:)
Doradzi mi ktoś jakiś motor o TDI i powie co on potrafi , bo narazie dalej nic nie wiem >
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr wrz 05, 2007 16:41

AFN :bigok:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 05, 2007 16:58

Wsadzaj jakiegoś AFN'a !!! a bedziesz zadowolony :D:D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości