Strona 1 z 1

Tuning 1.6 abu

: śr sie 29, 2007 16:56
autor: bastek016
Witam pojezdziłem już chwilke moim 1.6 abu i :) osiągi z sporych stały się :) przeciętne byłem dziś u gościa co zajmuje się tunigiem i na pierwszy ogien powiedział że jego plany są następujące :)
1.sportowy walek na zamówienie , bądz wałek z 2.0 8v lub 1.8 8v abs i tu mam wątpliwości czy te wałki wogole będa pasowały do mojego ....
2.plan głowicy
3 polerka gniazd zaworowych
4.sportowe swiece dedykowane pod silnik
5. przerobienie układu dolotowego i wydechowego
6.na sam koniec zostanie przerobienie programu sterującego silnikiem \\\
spec mi powiedział że po takich modach auto bedzie miało szacował ok. 100km i 150 nm \\\
czy to wogole jest realne koszty to ok 4 , 4,5 tys :) kocham moje abu :)

: śr sie 29, 2007 18:12
autor: chosen
realne moze i jest, tylko pytanie czy mądre i rozsądne jest wkładanie w ten silnik, słaby silnik, takie jkasy, 4-5 tys, po to by uzyskać marne 100km ??

Za 4-5 tys, to ty mozesz sobie tam włożyć gotowego i nawet chyba z osprzętem 2.0 16v ABFa, a to juz jest 150 koni ...

Neich się jeszcze inni wypowiedzą na ten temacik.

: śr sie 29, 2007 18:34
autor: yahoo_p
-

: śr sie 29, 2007 21:43
autor: twromek
przyłaczam sie do tematu

a co myslicie o odelzeniu koła zamachowego?

sportowa wkladka filtru powietrza moze by rowniez pomogla :bajer:

: śr sie 29, 2007 21:46
autor: wozekGTD
Ja tam bym zalozyl walek od 1.8 i komputer sterujacy od ABSa wlasnie i nie szedl w koszty. Podejrzewam, ze benzyna jak to benzyna spali po takich modach swoje. Jesli masz 4k zl to mozesz probowac swapa. U mnie brakowalo mi 80KM w moim klekocie i jak zaczalem modzic i cisnienie doszlo do 0,9 bar to wysrala sie uszczelka pod glowica- nastepne koszty przede mna ale z metalowa bedzie 1,2bar i juz nie moge sie doczekac jak to bedzie sie zbieralo- na 0,9bar to juz byl kompletnie inny samochod, naprawde masakrycznie sie zbieral. No ale nawet z wymiana uszczelki na metalowa koszty beda~500zł i juz mnie to boli, JA bym 4000zl nie wlozyl, robilbym powoli na Twoim miejscu, aha i napisz mi na pm kto ma Ci to robic- moze znam tanszego :chytry:

: śr sie 29, 2007 23:14
autor: bastek016
szczeze :) to polubiłesswoje 1.6 abu do takiego stopnia że bede grzebał tak jak to ludzie mowia w gownie :) ale jestem taki że dużo bardziej mnie cieszy wycisnięcie 100km z abu niż swapowanie gotowego silniczka lub sprzedanie auta :) chce zeby to zadupczało :) pierwsze plany to prawodpodobnie głowica razem z wałkiem od 2.0 :) a potem to już się zobaczy jak głowica nie siądzie to bedzie wałek :) sam z 2.0 jak już sobie to zakuje to swiece sportowe wydech dolot i komp od 2.0 albo obrobka seryjnego programu :) myśle ze spokojnie wycisne 100 km i ok 150 nm :) a potem żezba albo turbo lub kompresor :) szykuje się najmocniejsze abu w polsce :) :bigok:

: śr sie 29, 2007 23:36
autor: Tomalaa
Nie wiem czy jest jakikolwiek sens wkładanie kasy w taki silnik , ale skoro sprawi ci to przyjemność to czemu nie.

: czw sie 30, 2007 00:09
autor: toffic
yahoo_p pisze:powiem tak wałek od 2.0 i 1.8 będzie pasował na bank
Chce to zobaczyć :axe:

: czw sie 30, 2007 09:45
autor: wozekGTD
Co do turbo to lepiej sprawdz czy ten silnik ma natrysk oleju na denka tlokow. No ale jak juz bedziesz mial 100KM to stan z moim klekotem- moce podobne ale moment i masa ciagle po mojej stronie :okej:

: czw sie 30, 2007 11:48
autor: yahoo_p
-

: czw sie 30, 2007 15:11
autor: toffic
yahoo_p pisze:do głowicy do 1.8 8v pasuje wałek od 2.0 8v. wiem bo sprawdzałem u siebie. a znam kolesia co podobno jeźdźi na wałku od 1.8 w 1.6.
Takie pierdoły piszesz że głowa boli: ABU jest troszke innej konstrukcji, nigdy nie widziałeś takeigo silnika a coś "doradzasz"