Strona 1 z 2

MK 2 naprawić czy swap innego silnika ??

: ndz sie 12, 2007 11:49
autor: Aro1120
Witam wszystkich i z góry dzięki za kazda odpowiedz :pub: sprawa wyglada tak ze kupiłem golfika 2 silnik 1.6 na gaźniku (zagazowany) i chodził jak talala ....chodził bo pożyczyłem go wujowi poleciał w trase i wrócił tyle ze bez uszczelki pod głowica pierscionków uszczelniaczy zaworów jak sie okazało silnik został przegrzany i to ostro :/ brak chłodzenia przez wentylator bo odpieły sie kable :/ golfiacz jeździ nadal i praktycznie tak samo jak wczesniej tyle ze na 100 km zjada litr mobila :/ i teraz moje pytanie robić czy szukać drugiego silnika ?? 1.6 mi w zupełności wystarcza takze swap na większy odpada. Jeśli robić to ile to moze kosztowac mniej więcej ?? może orientujecie sie ile taki remont kosztuje w waszej okolicy ?? jeśli robić swap drugiego silnika to sa z tym jakies problemy ?? na co zwrócić uwage ?? silniki 1.6 w mk2 sa wszystkie takie same ?? bo chce przełozyć silnik bez osprzetu jak juz.

: ndz sie 12, 2007 12:46
autor: WiRaGe
Sa wady i zalety jednego i drugiego :-k jak zrobisz remont swojego motorka to potem bedziesz widzial na czym jezdzisz niestety bedzie to chyba droższe rozwiązanie.Kupując drugi silnik kupujesz praktycznie w ciemno(choć niektórzy handlarze dają jakąś tam gwarancje)kupując drugo silnik najlepiej jakbyś znalazł taki który siedzi jeszcze w aucie i jest możliwość jego sprawdzenia

: ndz sie 12, 2007 14:07
autor: [QT]Devil
Aro przechodzilem juz przez to, remont tego silnika wyjdzie cie duzo drozej niz swap.
Podjedz sobie do sklepu i zapytaj o wszystkie czesci to zobaczysz lepiej kupic druga jednostke, ale najlepiej tak jak WiRaGe pisze.

: ndz sie 12, 2007 14:41
autor: Aro1120
no zgadzam sie z wami ze drugi silnik byłby lepszym rozwiazaniem pojeżdziłem ostatni po szrotach itp itd i znalazłem golfika z anglii na częsci i koleś powiedział ze to jest 1.6 che 500złoty za niego (bez osprzętu) i daje tydzien gwarancjii rozruchowej wiec rpzez tydzien musiałbym jeździć jeździć i jeździć zeby go sprawdzić co i jak i teraz jak juz pisałem jest z tym duzy problem zeby przełożyć silnik ?? na co trzeba zwrocić uwage ?? sa jakies róznice w silnikach 1.6 w mk2 ??

: ndz sie 12, 2007 14:54
autor: To_mas
WiRaGe pisze:kupując drugo silnik najlepiej jakbyś znalazł taki który siedzi jeszcze w aucie i jest możliwość jego sprawdzenia
albo taki z gwarancją rozruchową tzn dostajesz miesiąc czasu na załozenie go i sprawdzenia jak nie tegos to oddajesz :)
Tak własnie ja kupowałem ...

: ndz sie 12, 2007 15:44
autor: [QT]Devil
Aro tydzien czasu na sprawdzenie motora to troche malo.

: ndz sie 12, 2007 16:17
autor: Aro1120
no masz racje ze troche mało ale na dłuzej nikt sie niee godzi :grrr: i mnie szlak trafia jak czuje smrud spalonego gazu i oleju :/ jak znajde nowy silnik to ten zarżne do końca bo mnie wkur..... juz masakrycznie :(

: ndz sie 12, 2007 16:48
autor: [QT]Devil
Powiem ci ze za 500 - 600zl powinienes kupic taki silnik goły i ani zlotówki wiecej. Ja za swojego 2E dalem 700 ale pierscienie wymienilem. Aha porzadni sprzedawcy nawet na byle szrocie daja 1miecha gwarancji rozruchowej. Nie zdarzysz go sprawdzic bo 2 dni na spokojnie musisz liczyc na przekladke. Aha i dobra rada po przekladce nie katuj go odrazu bo nie widomo ile stal, musisz pozwolic mu troche sie zozruszac.

: ndz sie 12, 2007 17:27
autor: Aro1120
nie no po przekładce to wiesz bede sie z nim delikatnie obchodził sprawdzał czesto olej itp itd patrzył jak temperatura tylko teraz pozostaje kwestia czy jest problem z przekładka ?? bo chce to zrobic sam jakies regulacje itp bedzie robił mechanior ale przekładka pozostanie mi :D

: ndz sie 12, 2007 17:47
autor: Leon_Wechtel
masz jeszcze inne wyjscie odnośnie wyboru silnika.....silnik 1,8 jeste też na gaźniku (GU/RH) jest on tym samym silnikiem co 1,6,nawet ten sam gaźnik 2E2,inny jest tylko skok tłoka i inne dysze gaźnika,ale poza tym to ten sam silnik nawet niektórzy go mylą z 1,6,bo ta sama jest ta puszka filtra powietrza....sam myślę nad takim SWAPem coraz częściej bo tam juz moce byy odpowiednio:RH-84KM (katalizator).....GU-90KM ....ostatnio gadałem z gościem z allegro i chciał mi sprzedac z pełnym osprzetem za 400zł i nawet mógłby mi w tej cenie go zamontowac,niestety miałem inne wydatki ale tak czy siak taki motor sobie zafunduję
PS mozna nawet by obesć OC za 1,8 zostawiając kadłub 1,6 a wkładając bebechy z 1,8 i głowicę też....Ale ja nic nie mówiłem :bajer:

: ndz sie 12, 2007 18:12
autor: Aro1120
pomysł jest dobry i zycze Ci powodzenia :pub: ja jednak pozostane przy 1.6 dlatego ze to moj 1 samochód i ma pozostac w całkowitej serii nic a nic nie kombinowany jak sie dorobie to kupie Vento :grin: z czasem z większym silnikiem bo to mi sie marzy :hehe: ale niee odchodzmy od tematu kto wyciagał i wkładał silnik 1.6 w golfiku ?? przyznac sie bez bicia hehe :mrgreen: trudne to nie trudno ??

: ndz sie 12, 2007 21:31
autor: toffic
Pare godzin :bajer:

: ndz sie 12, 2007 22:58
autor: Aro1120
toffic no dziki ci za odpowiedz duzo sie dowiedziałem :rotfl:

: ndz sie 12, 2007 23:20
autor: Krzyś 16v
bloki sa raczej takie same wiec problemu nie bedzie zadnego kilka kluczy i zrobione... w 1 dzien... powinienes sobie poradzic z jakas pomoca jeszcze 2 rak... zacznij z rana bys dokupil poukrecane srubki i spsikaj sobie jak najwiecej to co sie nie odkreca i wyglada na zastale np wd40 i jazda....