Strona 1 z 3

jak zwiekszyc moc o kilka KM?

: wt sie 07, 2007 12:02
autor: slawko333
witam!
mam golfa 3 1,8 75PS na lpg, mam problem z jego moca, a konkretnie ze jak na ta pojemnosc ma za malo mocy. chcialbym sie dowiedziec co myslicie o chipach, widzialem taki za 100zl na allegro, ktory jest przeznaczony do silnikow vw 1,8, ktorego sie poprostu wymienia zamiast starego, i podobno daje to ok 10KM mocy wiecej. I jeszcze jedno pytanie, jak gaz znosi filtry stożkowe? bo myslalem zalozyc, i czy wymiana katalizatora na strumienice da cos, i tlumika srodkowego na strumienice? moze byc taka kombinacja?

: wt sie 07, 2007 12:27
autor: tirsone
slawko333 pisze:witam!
mam golfa 3 1,8 75PS na lpg, mam problem z jego moca, a konkretnie ze jak na ta pojemnosc ma za malo mocy. chcialbym sie dowiedziec co myslicie o chipach, widzialem taki za 100zl na allegro, ktory jest przeznaczony do silnikow vw 1,8, ktorego sie poprostu wymienia zamiast starego, i podobno daje to ok 10KM mocy wiecej. I jeszcze jedno pytanie, jak gaz znosi filtry stożkowe? bo myslalem zalozyc, i czy wymiana katalizatora na strumienice da cos, i tlumika srodkowego na strumienice? moze byc taka kombinacja?
wszystko już było... wystarczy poszukać...
Powiem Ci tak, że zagazowane auto to średni materiał do swapa. Chipy do benzyny i to z allegro to bardzo kiepski pomysł.. najwyżej Ci spalanie wzrośnie i tyle.. a to i tak najmniejszy minus takiego czipa.. :bajer: Gaz i stożek to też kiepska kombinacja ale niech fachowce napiszą jak to jest dokladnie.. poza tym sam stożek z odpowiednim dolotem to lewdo 3 KM... więc kwestia jest do przemyślenia. Wymiana kata na strumienicę to też średni pomysł jeśli nie planujesz całego wydechu na np. przelotowy...

pozdrawiam...i polecam odłożyć kasę na jakieś poważniejsze modyfikacje/silnik.

: wt sie 07, 2007 13:51
autor: chosen
tak sie tylko mowi, niech sam dolot da 3 KM, + przelot to juz jakies 5-7 km, mało, ale JAk chce "troszke więcej"- to zawsze coś :bigok:

Ja sam mysle nad wywaleniem kata, tylko neiwiem jak u mnei z sondą jest, gdzie ona jest wogole ..

: wt sie 07, 2007 14:19
autor: tirsone
chosen pisze:niech sam dolot da 3 KM
heh...3,5 KM to max i to jest najbardziej optymistyczna wersja... bo trzeba jeszcze oddzielić stożek od ciepłego powietrza jakie może zasysać pod maską. A karbonowe i stalowe osłony i rury doprowadzające zimne powietrze to już wydatek z 300 zeta bez filtra. ;) chyba, że ktoś ma własne materiały do tego.
chosen pisze:ale JAk chce "troszke więcej
fakt troszkę... :bajer:

: wt sie 07, 2007 18:44
autor: andrew19_86
dla mnie porażką jest "tjunigowanie"zagazowanego silnika...wywal ten gaz i zacznij jeździć na benie to odczujesz kilka KM...co do chipów z allegro to jestem bardzo ciekawy co on Ci da w zagazowanym aucie,jak sterownik odpowiada tylko za "benzyne",a gaz żyje własnym życiem

: wt sie 07, 2007 21:59
autor: klekocix
andrew19_86 pisze:dla mnie porażką jest "tjunigowanie"zagazowanego silnika...wywal ten gaz i zacznij jeździć na benie to odczujesz kilka KM...co do chipów z allegro to jestem bardzo ciekawy co on Ci da w zagazowanym aucie,jak sterownik odpowiada tylko za "benzyne",a gaz żyje własnym życiem
Może założenie blosa pomogłoby Koledze poczuć pełną stadninę koni pod maską?
Kasa nie duża a i LPG zaczyna chodzić lepiej.

: wt sie 07, 2007 22:13
autor: andrew19_86
blos do jednopunktu troche mija się z celem według mnie...dobrze założony i ustawiony gaz na mixerze też będzie ładnie chodził...

: śr sie 08, 2007 00:11
autor: [QT]Devil
andrew19_86 pisze:blos do jednopunktu troche mija się z celem według mnie...dobrze założony i ustawiony gaz na mixerze też będzie ładnie chodził...

Napewno NIE! Autko ze zwężką w dolocie nie pojedzie normalnie na benie! Przykre ale prawdziwe.

: śr sie 08, 2007 11:15
autor: andrew19_86
[QT]Devil pisze:andrew19_86 napisał/a:
blos do jednopunktu troche mija się z celem według mnie...dobrze założony i ustawiony gaz na mixerze też będzie ładnie chodził...



Napewno NIE! Autko ze zwężką w dolocie nie pojedzie normalnie na benie! Przykre ale prawdziwe.
wątpię kolego,żeby autor zakładał gaz po to,aby na benie jeździć...post jest o zagazowanym aucie to patrzymy na "przeróbki" pod kątem gazu

: śr sie 08, 2007 15:33
autor: Pinhead
Dobrze wystrojony blos zawsze będzie lepszy od miksera. Przy mikserze zmiana filtra na stożkowy da spadek mocy o ile w ogóle uda się to wyregulować. Zresztą nawet kilka KM nic nie zmieni, wątpie żebyś to nawet odczuł. Trzeba było brać pod uwage przy zakupie że zagazowane 75KM w budzie Golfa III to będzie ospałe toczydełko, pojemnością nie ma się co sugerować.

: śr sie 08, 2007 16:30
autor: chosen
dobrze ze nie wziął 1.4 :helm:

: czw sie 09, 2007 08:12
autor: bvw08
wolałbym juz 1.4 mieć bo ma krótka skrzynie i róznica będzie napewno minimalna w dragu a 1.8 i 75 KM to smiech na sali niewiem po co taki silnik wogóle montowali

: czw sie 09, 2007 08:31
autor: chosen
nic mu nie da ta krótka skrzynia, bo ma za mało mocy :>

: czw sie 09, 2007 11:38
autor: Pinhead
AAM z gazem ma tą moc ? ;) Bez żartów. Różnica minimalna a jak gaz w AAM jest kijowo założony albo wyregulowany na minimalne spalanie to nie zdziwił bym się gdyby ABD bez gazu jednak był bardziej zrywny.