Strona 1 z 1

kolektoy wydechowy w aucie z turbo

: czw sie 02, 2007 20:35
autor: evolution
Jak zapewne pare osob wie mam maly problkem z kolektorem wydechowym u siebie w aucie, musi spelniac 3 warunki, pierwszy nie pekac, 2 ulatwiac oproznianie cylindrow i 3 zmiescic jeszcze wieksze turbo niz bylo za scianka w miejscu gdzie jest poprzednie...
male wyjasnienie, po kilku testach i przejsciach jestem strasznym przeciwnikiem rozwiazania kolektora rownoodleglosciowego w silniku z turbo, szczegolnie przy bardzo krotkich kanalach..( najkrotszy u mnie 8 cm) moze i on pomaga w silniku wolnossacym ale w turbo ze wzgledu na odmienna prace silnika moze i pojawia sie w pewnych zakresach obciazen efekt pompowania spalin do cylindrow( spowodowane najprawdopodobniej tym ze turbo to potezna zwezka w sensie wylot spalin jest bardzo maly i pojawia sie fala zwrotna ktora moze przy krotkich kanalach i odpowiednich obrotach powodujaca niepelne oproznianie cylindrow a co za tym idzie spadek mocy) lekarstwem na te doly mialbyc kolektor asymetryczny w ktorym kazdy kanal ma inna dlugosc i nawet jak pojawialaby sie fala zwrotna to tylko do jednego cylindra w danym momencie... i tak bylo mialem az 4 harmoniczne do 3 cylindra (fuck) i trzeba bylo to zwalczyc dzis przypomnialem sobie o kolektorach skrzynkowych i takie cos wykminilem...
w teori powinien zniknac problem cisnienia zwrotnego ze wzgledu na brak kanalow a taki ksztalt "kierunkowalby" spaliny do turbo, ponadto z pekaniem klopot z glowy :) co myslicie??:>

: czw sie 02, 2007 20:49
autor: andrew19_86
nie przekonamy się póki nie złożysz tego do kupy,wpakujesz na auto i przeprowadzisz testy,bo w sumie nie spotkałem się jeszcze z takim rozwiązaniem

[ Dodano: Czw Sie 02, 2007 20:51 ]
patrząc na szkic i przeprowadzając sobie wizualizacje przestrzenną to faktycznie spaliny miałyby dużo lepszą drogę do wyjścia niż z kolektora rurowego

: czw sie 02, 2007 20:51
autor: souler
nie pytaj nas tylko rob :bigok:

: czw sie 02, 2007 22:02
autor: wojti
ale i tak wkolektorze jeśli będzie skrzynkowy to podziałka musi się znależć nawet jak będzie z rurek kolektor i miejscu gdzie się będzie schodził w jeden do flanszy też bym dał niektórzy o tym zapominają :bajer:

: czw sie 02, 2007 23:36
autor: GTO
powiem tylko tyle: - mialem kolektor nie rownoodleglosciowy , teraz mam barana rownoodleglosiowego i jest o duzo lepiej

wszyscy co zmienili ze skrzynkowego na rownoodleglosciowy sie przekonali ze jest lepiej

jak sie nie miesci turbo to zawin barana w dol a potem do gory, turbo dajesz na wysokosci dekla od glowicy - zmiesci sie naprawde wielka bestia

: pt sie 03, 2007 07:31
autor: evolution
GTO pisze:powiem tylko tyle: - mialem kolektor nie rownoodleglosciowy , teraz mam barana rownoodleglosiowego i jest o duzo lepiej

wszyscy co zmienili ze skrzynkowego na rownoodleglosciowy sie przekonali ze jest lepiej

jak sie nie miesci turbo to zawin barana w dol a potem do gory, turbo dajesz na wysokosci dekla od glowicy - zmiesci sie naprawde wielka bestia
ja na rownoodleglosciowym mialell tylko strzal momentu i spadek mocy wiec mnie nie przekonasz do tego a dlugich kanalow nie chce bo mi turbo nigdy nie napompuje...

: pt sie 03, 2007 10:29
autor: olozwirski
evolution pisze:a na rownoodleglosciowym mialell tylko strzal momentu i spaek mocy wiec mnie nie przekonasz do tego a dlugich kanalow nie chce bo mi turbo nigdy nie napompuje...
A u mnie akurat odwrotnie, moment narasta lagodnie i trzyma sie prawie rowno do konca.
Ja slyszalem opinie ze krotki kolektor daje wlasnie kopa od dolu a na dluzszym idzie zrobic wiecej mocy, tyle ze dol sie pogorszy. Zreszta widac to po seryjnych samochodach ktore wlasnie maja krotkie i nierownej dlugosci kanaly.

: pt sie 03, 2007 12:48
autor: evolution
o tym wlasnie pisze teraz bede mial tak wielkie turbo ze nie moge sobie pozwolic a dlugie kanaly

: sob sie 04, 2007 00:41
autor: GTO
załóż potrzymanie turbo.

: sob sie 04, 2007 14:26
autor: evolution
GTO pisze:załóż potrzymanie turbo.
a myslisz ze nie mam??? mam tak jak i system startowy, tylko pomysl co sie dzieje z silnikiem w cywilnej jezdzie na systemie podtrzymania, ja wiem turbo biale wydech bialy, zawory wydechowe biale..... od temperatury...