Strona 1 z 1

wałek rozrzadu od 1.8 RP a 1.8 PF

: sob lip 28, 2007 22:47
autor: DroopS
witam:)
mam takie pytanie
czym sie rozni wałek rozrzadu od 1.8 RP od 1.8 PF (gti)
bede wdzieczny za odpowiedz gdyz zmnie sie wydaje ze sa takie same a kilka osób uwaza ze sie ronia i to znacząco... dlatego pytam o wasze zdanei na ten temat:)
z gory dziekuje za pomoc:) :pub:

: ndz lip 29, 2007 10:04
autor: jaszczur
DroopS, 026 109 101 G takie oznaczenie oryginału jest do motorów PB,PF,RV
026 109 101 Q a takie do motoru RP/b],GU,RH

: ndz lip 29, 2007 12:59
autor: DroopS
nadal nei wiem czym to sie rózni....:(

: ndz lip 29, 2007 13:05
autor: toffic
Fazazmi i wzniosami krzywek

: ndz lip 29, 2007 14:37
autor: DroopS
a moglbys mi to jakos bardzije wytłumaczyc?

: pn lip 30, 2007 12:21
autor: Superbeasto
DroopS pisze:a moglbys mi to jakos bardzije wytłumaczyc?

czasem otwarcia zaworów ssących (zawór dłużej otwarty to wiecej mieszanki) i wydechowych (sprawniejsze opróżnienie cylindra ze spalin) - tak na chłopski rozum to biore! bo tak to rozumiem! Pozdr! :bigok:
P.S. co wiąże sie pewnie z polepszeniem parametrów silnika! chociaż nie zawsze!

: wt lip 31, 2007 10:15
autor: homsky
DroopS pisze:czym sie rozni wałek rozrzadu od 1.8 RP od 1.8 PF (gti)
Wałek od PFa ma inne fazy i czas otwarcia zaworów ssących a konkretniej zawory ssące wczesniej się otwierają i sa dłużej otwarte niż w RPku , fazy i czasy otwarcia wydechowych sa takie same , nie wiem jaki jest wznios krzywki w obu walkach bo nie mialem okazji porównać.

Co moze dac wymiana wałka w RPku na ten z PFa ??? Mega róznicy nie poczujesz , teoretycznie powinno sie poprawic napełnianie cylindra na wyższych obrotach , a co za tym idzie max momentu powinno sie troche przesunąc na wyższe obroty , powinna byc odczuwalna poprawa dynamiki od 3500rpm w górę , ale jednoczesnie dół troszke straci , nie ma nic za darmo. Tak powinno to zadziałac w teorii , a praktyka, trzeba by było porównac dwa wykresy z hamowni na obu wałkach i porównac efekty , napewno nie będa to jakies wielkie róznice , ale napewno troszke odczuwalne.

Może ktos juz przekładał te walki i na własnej skórze poznał efekty????

: wt lip 31, 2007 11:27
autor: DroopS
o doł sie zbytnio nie martwie gdyz zastosowałęm kolektor rurkowy 4-2-1 - zniwelował on opory, przez co silnik lepiej reaguje z dołu a walek bede zmianiał na dniach wiec cieszy mnie to co piszesz ze od 3.5 tys w góre bedzie lepiej:)

: wt lip 31, 2007 12:05
autor: homsky
DroopS pisze:cieszy mnie to co piszesz ze od 3.5 tys w góre bedzie lepiej:)
Teoretycznie powinno być lepiej w górnym zakresie obrotów, sam nie sprawdzalem więc nie bierz tego jako wyrocznię .

Chociaż sama wymiana wałka to niewiele roboty , w RPku to około 2-3 godzinki roboty, czyli mozna sie pobawic i sprawdzic efekty.

Po wymianie napisz jakie są róznice - sam jestem ciekawy.

: sob sie 04, 2007 02:13
autor: DroopS
homsky, juz jestem po wymianie wałka:) wiec po zmierzeniu ibydwuch wałków róznica jest 0.7 milimetra na kolektorze ssacym, wydechowe sa praktycznie identyczne:) po przejazdzcze stwierdzam ze jest dobrze - nawet bardzo dobrze...
autko kreci sie duzo wyzej....6000 a ono chce jeszcze i nadal przspiesza:) naprawde zgaslem jak sie nim przejechalem - calkiem inaczej sie zachowuje...

: sob sie 04, 2007 11:57
autor: homsky
DroopS pisze:homsky, juz jestem po wymianie wałka:) wiec po zmierzeniu ibydwuch wałków róznica jest 0.7 milimetra na kolektorze ssacym, wydechowe sa praktycznie identyczne:) po przejazdzcze stwierdzam ze jest dobrze - nawet bardzo dobrze...
autko kreci sie duzo wyzej....6000 a ono chce jeszcze i nadal przspiesza:) naprawde zgaslem jak sie nim przejechalem - calkiem inaczej sie zachowuje...
GUT GUT :bigok:

Szkoda że nie masz jakiegos porównania , typu sprint do setki przed i po wymianie wałka , ale widze ze efekt jest w postaci lepszego cugu w górnych obrotach.....

: sob sie 04, 2007 14:00
autor: DroopS
homsky, powiem ci ze trudno mi powiedziec... poniewaz ida dalsze mody, a głownie skrzynia 4 od MK1 GTi - wiec porownanie mam tylko sciagajac sie z GTi 107 ps... i jak myslisz jakie sa tego rezultaty?

: sob sie 04, 2007 16:33
autor: homsky
DroopS pisze: powiem ci ze trudno mi powiedziec... poniewaz ida dalsze mody, a głownie skrzynia 4 od MK1 GTi
A po cholere ci skrzynia czwórka z mk1 GTI ???? Lepsza bedzie mimo wszystko piątka, domyslam sie , ze chodzi ci o krótsze przełożenia żeby auto lepiej przyspieszało , pewnie obecnie masz skrzynie 4T która jest najdłuższą skrzynią montowaną w mk2 , zamiast 4-biegówki poszukaj skrzyni montowanej seryjnie w mk2 do silników 1.8 , oznaczenie AUG , ta skrzynia ma 1 i 2 bieg taki sam jak w 4T , ale 3,4 i 5 bieg jest sporo krótszy i na tej skrzyni auto naprawdę świenie przyspiesza, skrzynia idealna do sprintu albo na krete górskie drogi , troche bardzie upierdliwa na trase z racji krótkiej 5-tki

dla porównania masz jakie predkosci uzyskuje sie na tych skrzyniach przy 6000rpm :

Obrazek
DroopS pisze:porownanie mam tylko sciagajac sie z GTi 107 ps... i jak myslisz jakie sa tego rezultaty?
Myśle , że GTI juz tak bardzo Ci nie ucieka :bajer:

: sob sie 04, 2007 16:44
autor: DroopS
pomylka.... GTi wogule mi nie ucieka, wrecz przeciwnie:P musi mnie gonic:D hihi...
jezeli chodzi o skrzynie 4 a 5 AUG to niestety jedzilem 1.8 z obiema skrzyniami i.... na 4 lepiej sobie radzi:)sam sie o tym musialem przekonac bo niedowierzałem:)ale naprawde tak jest... dodam ze skrzynia 4 ma oznaczenie GC i to nie jest tak z ema kritsze przełozenia:) kolega ma taka 4 GC w swoim 1.8 mono i 200 smigalismy na 13 calowych kołach:) wiec chyba nie jest az tak zle? hm>?

[ Dodano: 04 Sie 2007 16:55 ]
3,455 1,944 1,286 0,703 --- 3,895 tu masz przelozenia na poszczególnych biegach i po --- masz przełozenia głowne
skrzynie GC