Strona 1 z 1
Polerowanie kolektora ssącego 1.6 PN
: czw lip 26, 2007 13:48
autor: Marszall
Witam.
Otóż przy okazji wymontowania kolektora ssącego postanowiłem poddać go lekkim modyfikacjom. oczywiście na myśl nasówa się polerowanie kanałów dolotowych tylko pytanie czym i jak to dobrze zrobić.
Z tego co wiem zdania na ten temat są podzielone, bo podobno nie można polerowac na lustro i wsumie niewiele to daje.
ja osobiścię chcę tylko zniwelować niedociągnięcia fabryczne i przpolerowac całość tak papierem maxymalnie 400. Co wy na to?
Czekam na sugestie.
Pozdrawiam.
: czw lip 26, 2007 22:17
autor: TAZ
Chyba chciałeś to zrobić papierem 120 i tyle. Papier 400 zostawi zbyt słabe rysy i paliwo będzie się skraplało.
: czw lip 26, 2007 22:47
autor: lawrai
ja spolerowałem na lustro i jednak stoją kałóże po ściągnięciu górnej częsci kolektora (u mnie w vr6) . Teraz będę musiał go wykręcić i na nowo przepolerować tak jak mówi TAZ , 120 max ... Jest gorzej niż zapewne było ... Najlepiej to powiększ sobie kanały odrazu do rozmiaru otworów w oszczelce . Pozdr
: czw lip 26, 2007 23:09
autor: toffic
W 1.8 GTi na głowicy zrobionej na lustro po odpaleniu chodził tak jakby świece były do
zwłaszcza zimą. Następne już tylko ściernicą 120 były robione
: pt lip 27, 2007 07:56
autor: Marszall
Dzięki panowie za rady.Dobrze że nie polerowałem na przypałowe lustro.
Pociągnołem ściernicą 80 i 100 i myślę że powinno starczyć.
Jeszcze jedno pytanie: gdzie można zrobić porting głowicy?? i jakie sa to pieniądze??
: pt lip 27, 2007 08:04
autor: andrew19_86
z 1.6 PN wiele nie wyciśniesz,a kasy władujesz sporo, pierburg 2ee nie nadaje sie pod mody...najlepszym sposobem wykrzesania mocy z tego silnika jest zmiana pierburga na gaźnik webera jak to już poczyniło kilku kolegów na forum,a zapoczątkował to kamil...
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50360 tu masz cały temat o tym modzie
: sob lip 28, 2007 13:43
autor: Marszall
A myślisz że na czym ja śmigam
hehe
Właśnie przerabiam troche kolektor żeby lepiej się zgrał z gaźniczkiem i dolot na stożku robie, i tak różnice jakąś już czuć. Chłopaki którzy swapowali webera mówią nawet że z 1.6 można wycisnąć 180km/h to już jest coś.
Myśle może potem o jakiś modyfikacjach głowicy-porting o ile nie za drogo to bedzie, + zmiana wału i tłoków od RP co dam mi 1.8 z 1.6.
może jeszcze wałek rozrządu od PF dla lepszego napełniania.
Co o tym myślicie?
Wsumie koszty nieduże jeśli wszystk ozrobie sam.
: ndz lip 29, 2007 13:03
autor: toffic
Jak chcesz mieć 1.8 to do wymiany jeszcze wał
: pt sie 03, 2007 00:49
autor: yahoo_p
a czym najlepiej powiekszać kanały w kolektorze i głowicy???
: pt sie 03, 2007 01:06
autor: lawrai
ściernica listkowa inaczej trzpieniowac lub ręcznie papierem ściernym .
: pn sie 06, 2007 12:30
autor: yahoo_p
Jak można przeczyścić kanały wydechowe w głowicy, bo słyszałem że nie można ich polerować, a zauważyłem że sporo osadu na nich jest. Też słyszałem, że można polerować zawory i komory spalania czy to prawda? Ja mam silnik RP.
: pn sie 06, 2007 12:45
autor: toffic
Wydechowe można i trzeba, komore, tłoki i zawory też. Na ssących kanałach dobrze jest zostawić małe ryski