Udać to się może i uda, ale o niego lepiej z FMIC jest. Jeśli chcesz w miarę seryjnie to Masters Tuning oddział Katowice (Aligator) robi customowe SMIC. Do ok 160 KM spokojnie wystarczy, choć osobiście wolałbym FMIC (choćby Iveco Dali 2,5 TD).
Koszt ok 1200 -1500 zł (Allego SMIC to chyba 1200 zł, FMIC w El-Tec niewiele drożej choć więcej rzeźby).
Turbo - możesz dać GT1749VA z ASZ ale będzie już obciążone. Lepiej od razu dać GT1749VB z ARL lub hybrydę. Polecam osobiście do tej mocy ARL. Koszt 1200 za używkę do ok. 1800 zł za nową.
Wtryski 216 to koszt ok 800 -1000 zł z robocizną (zbudowane na Twoich korpusach). Choć można dac już 230 Power Plus - przydadzą się na przyszłość.
Teraz małe sprostowanie - przy sprzęgle ALH zapomnij o momencie większym jak 300 Nm. :green_fuck:
Mówi się, że sprzegło Sachs (końcówka katalogowa nr 041) wytrzymuje 350 Nm i więcej. Koszt kompletu ok 1300 zł.
Do 160 KM warto dodać też chłodnicę oleju z ASZ/ARL. Koszt ok 150 zł.
Robocizna: IC podałem z robotą, wymiana wtrysków ok 100 zł (ceny kompletów wtrysków podałem z robocizną), wymiana sprzęgła ok 250-300 zł, wymiana chłodnicy oleju ok 100 zł (+ koszt płynu bo warto dać już nowy jak się spuści stary).
Strojenie elektroniczne - nie wiem czy już coś robiłeś z programem i u kogo. Znani ogólnie tunerzy (MT, Diagtronik, CompSport) biorą za chiptuning ok 1500 zł (kolejne strojenia masz gratis). Można też taniej i bliżej Twojego domu, o czym piszą ludzie na tym forum. Wybór należy do Ciebie.
Osobiście uważam, że jak masz serię i zdrowe jeszcze sprzęgło, to zrób sobie końcówki 216, program i będziesz miał ok 295-300 Nm i 140 KM. Na razie ciesz się taką mocą i będzie najtaniej (zmieścisz się w ok 2,3 kzł).