Strona 1 z 2
[mk4] turbo ARL do AJM
: ndz lip 08, 2007 08:53
autor: BZYCZEK2
a więc tak jak w temacie...
gdyby ktos mogl pomoc bylbym wdzieczny...
a wiec jak to bylo by ze spasowaniem turbiny ARL (150km) do mojego AJM (115km)
czy wszystko ladnie bedzie pasowalo bez zadnych przerobek...??
czy cos tam trzeba dotoczyc jakas przejsciowke... czy cos w tym stylu??
a moze juz ktos to robil...
pozdrawiam i naprawde bylbym wdzieczny za pomoc...
Re: [mk4] turbo ARL do AJM
: ndz lip 08, 2007 11:35
autor: Borys
BZYCZEK2 pisze:a więc tak jak w temacie...
gdyby ktos mogl pomoc bylbym wdzieczny...
a wiec jak to bylo by ze spasowaniem turbiny ARL (150km) do mojego AJM (115km)
czy wszystko ladnie bedzie pasowalo bez zadnych przerobek...??
czy cos tam trzeba dotoczyc jakas przejsciowke... czy cos w tym stylu??
a moze juz ktos to robil...
pozdrawiam i naprawde bylbym wdzieczny za pomoc...
prawie wszystko pasi, wysłałem prv. generalnie da rade
: ndz lip 08, 2007 13:00
autor: jaro4444
"Turbina ARL (Leon, GOLF, A3 1.9 150 KM TDI)
Wymiana turbiny z ASV/AHF/ALH na ARL wymaga:
- turbiny Garett GT1749VB z silnika TDI ARL o nr: 721021-0005, nr VW 038 253 016G,
- węża ciśnieniowego na szybkozłączki lub przejsciówki z szybkozłączki na wąż, nr węża VW 1J0 145 822 E - wówczas można wpiąć się w oryginalne orurowanie od IC bez zmian,
- uszczelki pod kolektor wydechowy i pomiędzy turbo a rurą wydechową."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 92151bb1d2
Nie trzeba wówczas dorabiać przejściówki z szybkozłączki na opaskę. Po prostu podpinasz i jazda.
: pn lip 09, 2007 03:07
autor: kkk13
jaro4444 pisze:"Turbina ARL (Leon, GOLF, A3 1.9 150 KM TDI)
Wymiana turbiny z ASV/AHF/ALH na ARL wymaga:
- turbiny Garett GT1749VB z silnika TDI ARL o nr: 721021-0005, nr VW 038 253 016G,
- węża ciśnieniowego na szybkozłączki lub przejsciówki z szybkozłączki na wąż, nr węża VW 1J0 145 822 E - wówczas można wpiąć się w oryginalne orurowanie od IC bez zmian,
- uszczelki pod kolektor wydechowy i pomiędzy turbo a rurą wydechową."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 92151bb1d2
Nie trzeba wówczas dorabiać przejściówki z szybkozłączki na opaskę. Po prostu podpinasz i jazda.
Jaro4444 - mam AFNa w mk3, gdybym założył GT1749VA z AWXa i pozostawił resztę układu dolotowego seryjnym, czy wymieniony przez Ciebie wąż o powyższym numerze załatwi problem??
: wt lip 10, 2007 10:07
autor: jaro4444
kkk13 pisze:Jaro4444 - mam AFNa w mk3, gdybym założył GT1749VA z AWXa i pozostawił resztę układu dolotowego seryjnym, czy wymieniony przez Ciebie wąż o powyższym numerze załatwi problem??
Ten wąż jest do Leona, Golfa IV, Octavii i podobnych, po to by podpiąć się od turbiny z ARL/ASZ/BPX do dalszej części orurowania z ALH/ASV/AHF. Jest wygięty w rozciągnięte "s" i ma z jednej strony szybkozłączkę do turba.
Do turba od AWX lepiej wytoczyć przejściówkę z aluminium, przekręcić slimak części zimnej o 180 stopni, podłączyć na opaskę oryginalny wąż (obciąć go o długosć przejściówki).
: wt lip 10, 2007 12:24
autor: cowboy
darujcie sobie te turbiny AWX - to badziew jakich mało wałek taki sam jak w AFN VNT15, część zimna większa, wałek dwudzielnie ułozyskowany i peka w *#cenzura#*...
ja się przekonałem za seryjnym doładowaniu 1,35 Bar - nie popełnijcie tego błędu
ARL już lepsza ale też z dupy...
: wt lip 10, 2007 16:16
autor: kkk13
cowboy pisze:darujcie sobie te turbiny AWX - to badziew jakich mało wałek taki sam jak w AFN VNT15, część zimna większa, wałek dwudzielnie ułozyskowany i peka w *******...
ja się przekonałem za seryjnym doładowaniu 1,35 Bar - nie popełnijcie tego błędu
ARL już lepsza ale też z dupy...
Cowboy, a jak oceniasz hybrydki od Karambola, taką pod AFNa? Pewne to to rozwiązanie?? I jak tam Nasze wtryski, robią się ?
: wt lip 10, 2007 19:16
autor: jaro4444
cowboy pisze:
ARL już lepsza ale też z dupy...
Cowboy nie siej herezji i zapytaj choćby Karambola99 o to jak jest zbudowany wirnik ARL...
AWX to to samo co ASZ czyli np ASV, ALH, AHF ale z większą częścią zimną. Nic więcej...
: śr lip 11, 2007 21:16
autor: cowboy
jaro4444 pisze:AWX to to samo co ASZ czyli np ASV, ALH, AHF ale z większą częścią zimną. Nic więcej...
no własnie, wałek taki jak w 110 a wirnik większy, jak myślisz jak to znosi wałek ?
jaro4444 pisze:zapytaj choćby Karambola99 o to jak jest zbudowany wirnik ARL...
no własnie zapytaj się jak jest ułozyskowany i czy jest dwudzielny
kkk13 pisze:jak tam Nasze wtryski, robią się
aktualnie robie 2 komplety ale juz sprzedane
dla Ciebie robie w kolejnym rzucie - własnie Gitner odebrał wtryski w Płocku... więc na spokojnie bedą powiedzmy za tygodnie
kkk13 pisze:jak oceniasz hybrydki od Karambola, taką pod AFNa
obseruj mój temat - na pewno zdam relację jak pompuje i jak sie spisuje - dostanie po pi...zie tego możesz byc pewnien
w końcu mam gware
: śr lip 11, 2007 22:50
autor: jaro4444
Cowboy dwa pytania - miałes większą chłodnicę oleju? Drugie jakie ciśnienie miałeś przy tych 4000 obr/min?
Z tego co znalazłem miałeś seryjną chłodnicę oleju, pełny but i 160 KM ... Ugotowałeś prawdopodobnie oliwę.
Drugie - ile miałeś tego ładowania - 1,35 bara chyba przy max momencie? Bo jak przy 4000 obr to nic dziwnego, że turbo poleciało...
: czw lip 12, 2007 09:07
autor: cowboy
jaro4444 pisze:Ugotowałeś prawdopodobnie oliwę.
oliwa miała 107 st C w tym momencie
nie wiem jakie było ciśnienie oleju bo takiego wskaźnika nie mam - słyszałem też że w AFN jest za silne cisnienie oleju
jaro4444 pisze:nic dziwnego, że turbo poleciało...
te turbiny pompują 1,5 Bar po chiptuningu... i sie nie srają
: czw lip 12, 2007 12:19
autor: jaro4444
cowboy pisze:te turbiny pompują 1,5 Bar po chiptuningu... i sie nie srają
Cowboy ok, ale tyle mają w piku przy max momencie a nie cały czas. Potem ciśnienia ładowania spada gwałtownie i utrzymuje lekką tendencje rosnąca aż do mocy maksymalnej. Pytałem po raz trzeci ile miałeś ciśnienia przy obciążeniu, na 5 biegu, przy 4000 obr - 1,35 bara?
Dziwne, że Ci to turbo zdechło skoro w AWX bez problemu daje 160-165 KM i chodzi latami. Albo coś popieprzyłeś z mapą ciśnienia doładownia, albo ze smarowaniem coś nie w porządku było, albo po prostu wada materiałowa (montażu).
: czw lip 12, 2007 12:38
autor: cowboy
Cowboy ok, ale tyle mają w piku przy max momencie a nie cały czas
ja mówię że po chiptuningu mają 1,5 Bara zadane co najmniej w zakresie 2200-3500 a nie w overboostcie
ciśnienie ładowania spada gwałtownie powyżej 4500 rpm
masz tu logi seryjnego auta:
rpm
ciśnienie zadane
1596 1040,4
1638 1846,2
1764 1948,2
1995 1999,2
2289 1999,2
2604 1999,2
2898 2009,4
3171 2019,6
3444 2040
3696 2040
3948 2040
4158 1999,2
4368 1938
4515 1897,2
tu akurat chyba logi ASV
AWX ma seryjnie 1,35 i w mapie doładowania nie masz żadnych pików... piki są w wartościach rzeczywistych na skutek overboostu, które akurat w przypadku GT1749VA u mnie były znikome
[ Dodano: Czw Lip 12, 2007 12:39 ]
jaro4444 pisze:Albo coś popieprzyłeś z mapą ciśnienia doładownia
widziałes kiedyś mapę doładowania w WinOlsie ?
[ Dodano: Czw Lip 12, 2007 14:11 ]
jaro4444 pisze:tyle mają w piku przy max momencie a nie cały czas. Potem ciśnienia ładowania spada gwałtownie i utrzymuje lekką tendencje rosnąca aż do mocy maksymalnej
no widzisz a u mnie nawet na serii ciśnienie zadane było stałe 0,95 Bar od 2000 do 4000 rpm nie miałem żadnych pików ani spadków i ponownych wzrostów
piszesz o mapie turbiny czy wartościach rzeczywistych ?
: czw lip 12, 2007 19:01
autor: aw69
bzyczek masz 2 domy obok mnie i takie rzeczy wypisujesz na forum ? trza zapukac do drzwi
kto bedzie ci turbo montowal ? masz juz jakas wydumke ?