Strona 1 z 1

1.6 TDi SB

: pn kwie 04, 2005 20:47
autor: zaprzal
Czy w golfie II 1.6 TD z intercoolerem, model SB - 80KM jest katalizator? Jak mozna bezpiecznie i niskim kosztem zwiekszyc moc? (wiem ze bylo na forum ale dotyczylo raczej wesji 60 i 70km) Ewentualenie gdzie mozna znalez opis: jak podniesc cisnienie doladowania i zwiekszyc dawke paliwa. Czy zakladanie stozka da jakis efekt (w tym silniku nie wystepuje przeplywomierz)? Czy ktos kiedys probowal robic cos z takim silnikiem? PS. Wiem ze nie przekroczy sie okolic 90KM bez wiekszych przerobek

: pn kwie 04, 2005 21:31
autor: Michael G60
Fakt - bez większych przeróbek jest szansa na 90 KM.

Były wersje TD Sport - 85 KM - taki sam inter, taka sama pompa i takie same wtryski...

: pn kwie 04, 2005 21:31
autor: Michael G60
Fakt - bez większych przeróbek jest szansa na 90 KM.

Były wersje TD Sport - 85 KM - taki sam inter, taka sama pompa i takie same wtryski...

: pn kwie 04, 2005 21:53
autor: Lucius Snow
Może coś takiego Ci pomoże? Wprawdzie chodzi tu o silnik AAZ ale pewnie przyda się i do SB jesli chodzi o turbinkę. Co prawda ja tego osobiście nie testowałem, przetłumaczyłem jedynie i skompilowałem materiały, które podrzucił mi krzylu, ale powinno się udać, przy zachowaniu zdrowego rozsądku oczywiście.
Daj znać, gdy będziesz miał jakieś efekty.

: wt kwie 05, 2005 00:52
autor: Krzylu
spokojnie mozesz przekroczyc 90PS

przewaga SB nad JR jest taka ze nietylko ma IC ale inne wtryski i inna pompe wtryskowa i bardziej przypomina 1.9Td AAZ niz 1.6TD JR
wiec wzmacnianie tego silnika jest bardzo podobne do 1.9 takie jak podaje ci Lucius

jezeli nieczujesz sie na silach ze zwiekszaniem cisnienida doladowania to raczej sobie odpusc
bo mozesz przesadzic i rozwalic silnik

: wt kwie 05, 2005 15:52
autor: zaprzal
No wlasnie, czy jest duze ryzyko ze uszkodzi sie silnik, nie wytrzyma glowica czy cos? Bo moze nie warto sie w to bawic ;) W jaki sposob zwieksza sie dawke paliwa na pompie?

: wt kwie 05, 2005 20:35
autor: Michael G60
Przede wszystkim ja bym np. dawki na pompie nie ustawiał na oko. Lepiej zapłacić, by wszystko było OK i mieć pewność...

: wt kwie 05, 2005 20:54
autor: Lucius Snow
Ja tam bym ustawił sam, gdzieś to już chyba było wyjaśniane na forum, jak się zabrać do tego (tzn. które śrubki na pompie ruszyć, potrzeba do tego tylko klucz 10 i wkrętak płaski). Jak masz SB to na pewno masz obrotomierz, ja bym sobie ustawił dawkę mniej więcej tak, żeby przy 3200 obr. jeszcze nie dymił, a później to już mógłby puszczać dymka.

: wt kwie 05, 2005 21:27
autor: zaprzal
Mam pewne obawy, czy cos sie nie rozsypie ;) w sumie auto ma juz 200tys. przebiegu i lepiej nie narazac sie na niepotrzebne koszty. Chociaz efekt moglby byc ciekawy ;)

: wt kwie 05, 2005 21:33
autor: Lucius Snow
Warunek podstawowy i konieczny - auto musi być sprawne!

Zwiększenie dawki poskutkuje jedynie tym, że jak przesadzisz, to ludzie będą pytać na Twój widok: "Od kiedy ciuchcia jeździ po szosie", będzie tylko dużo dymu i smrodu. A jak na turbosprężarce nie przekroczysz ciśnienia 0,9 bara to również nie powinno się nic stać (na WSZYSTKICH niemieckich stronkach ludzie piszą, że 0,9 bara to wartość bezpieczna i ja w to wierzę).

pozdro :pub: