Strona 1 z 1

Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

: sob cze 30, 2007 10:49
autor: Piwiracing
Elo!!

czy wie ktos cos na temat sportowej skrzyni biegow do mk3 1.8 90KM?? jakas z Rallycrossu/KJSu itp... chcialbym "takie cus" zamontowac w swoim mk3 i nie wiem gdzie taka dostac i za ile?? No i PODSTAWA: jakie beda efekty (przyspiecha i v-max)??

Pozdro!!

: sob cze 30, 2007 11:56
autor: TAZ
Na krótkich skrzyniach V-max jest mały, a przyspieszenie lepsze. Ogólnie to raczej skrzynie kłowe nie nadające się do jazdy na co dzień. A to dlatego, że wyją strasznie. Mam możliwość wykonania kół zębatych z zębami prostymi.

: sob cze 30, 2007 13:08
autor: Piwiracing
TAZ pisze:Na krótkich skrzyniach V-max jest mały, a przyspieszenie lepsze.

no ze v-max bedzie mniejszy i przyspiecha lepsza to wiem... ale chodzilo mi to czy ktos wie realnie jak wygladaja te osiagi, np ile zejde z czasem na 0-100 i v-max jak jest 180-190 to czy zejdzie do 160 czy np 140/120?? :P
TAZ pisze:Mam możliwość wykonania kół zębatych z zębami prostymi.
ile za to chcesz i czy da rade zrobic, zeby 5 byla dluga (na trase):P ??
pozdro

: sob cze 30, 2007 17:10
autor: TAZ
Wymiary kół podaj tylko i się zrobi. Ja wyliczał nie będę bo nie umiem, a dupy zawracać nikomu nie będę. Są wymiary jest towar. Gwarancja na 50000km powiedzmy.

: sob cze 30, 2007 17:30
autor: jaro4444
Piwiracing pisze:ile za to chcesz i czy da rade zrobic, zeby 5 byla dluga (na trase):P
Czy Ty wiesz jak wyją proste zęby przy dużych prędkościach kontaktu zębów???

IMHO to nie jest dobry pomysł na trasy, lepiej poszukaj skrzyni od Mk. 3 90 KM GT, jest krótsza jak zwykła i kup komplet koło talerzowe - wałek atakujący o wyższym przełożeniu - do dostania na Ebay np. Skrzynia jest wówczas krótka i cicha. Wtedy to ma sens :okej:

: sob cze 30, 2007 17:54
autor: Piwiracing
jaro4444 pisze:
Piwiracing pisze:ile za to chcesz i czy da rade zrobic, zeby 5 byla dluga (na trase):P
Czy Ty wiesz jak wyją proste zęby przy dużych prędkościach kontaktu zębów???

IMHO to nie jest dobry pomysł na trasy, lepiej poszukaj skrzyni od Mk. 3 90 KM GT, jest krótsza jak zwykła i kup komplet koło talerzowe - wałek atakujący o wyższym przełożeniu - do dostania na Ebay np. Skrzynia jest wówczas krótka i cicha. Wtedy to ma sens :okej:
tylko, ze ja wlasnie mam mk3 GT 1.8... :jezor: i dla mnie ta skrzynia jest za dluga, na trojce Gofer leci 140!! a tyle chcialbym miec przy czworce;)

: sob cze 30, 2007 18:07
autor: jaro4444
Więc kup sobie krótszą przekładnię główną i masz po problemie. Swojego czasu interesowałem się tym do Vectry A 2.0 16V 150 KM skrzynia F20 i zamiast długaśniej głównej 3.54 Niemcy sprzedawali przekładnie główne o przełożeniach rzędu 4.3 do 5.2. To z prostego wyliczenia wynika, że miałbym o ok. 20-40% niższe prędkości na poszczególnych biegach. To chyba by Ci starczyło co? Szukaj więc takiego kompletu na Ebay a coś trafisz pewnie. Jeszcze bym sprawdził czy pasują do tej skrzyni przekładnie główne z T4 benzyny 2.0 i jakie ma przełożenia ta skrzynia, bo może w całości dało by się flaki przerzucić.

: sob cze 30, 2007 19:57
autor: Piwiracing
jaro4444 pisze:Więc kup sobie krótszą przekładnię główną i masz po problemie. Swojego czasu interesowałem się tym do Vectry A 2.0 16V 150 KM skrzynia F20 i zamiast długaśniej głównej 3.54 Niemcy sprzedawali przekładnie główne o przełożeniach rzędu 4.3 do 5.2. To z prostego wyliczenia wynika, że miałbym o ok. 20-40% niższe prędkości na poszczególnych biegach. To chyba by Ci starczyło co? Szukaj więc takiego kompletu na Ebay a coś trafisz pewnie. Jeszcze bym sprawdził czy pasują do tej skrzyni przekładnie główne z T4 benzyny 2.0 i jakie ma przełożenia ta skrzynia, bo może w całości dało by się flaki przerzucić.
a dzieki dzieki, pomysle nad tym:D ale mozliwe, ze bede mial SWAPa na 16v, wiec juz skrzynka nie bedzie mi potrzebna, wiec narazie sie za tym rozejrze, ale kupowac nie bede;)

pozdro :okej:

Re: Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

: pn lip 02, 2007 13:11
autor: kkk13
Piwiracing pisze:Elo!!

czy wie ktos cos na temat sportowej skrzyni biegow do mk3 1.8 90KM?? jakas z Rallycrossu/KJSu itp... chcialbym "takie cus" zamontowac w swoim mk3 i nie wiem gdzie taka dostac i za ile?? No i PODSTAWA: jakie beda efekty (przyspiecha i v-max)??

Pozdro!!
Mam do sprzedania krótką sportową (przez duże 'S') skrzynie w obudowie 020 do Golfa, pochodzi za mk2 KRki, ma gruby wałek, zatem musiałbyś sprzęgło i zamach zmienic na 210 ,skrzynia ma krótkie przełozenie główne 3,9, mam też 4,46 do niej na mniejsze sprzegło takie jak masz obecnie, ale największa zaleta tej skrzyni to to że pierwszy bieg ma 2,72 , a ostatni czyli piaty 1,27 , jak masz kalkulator to możesz sobie policzyć jakie będą prędkości.. Skrzynia jest ciasno zestopniowana, pierwszy bieg jest conajmniej tak długi jak w cywilnej skrzyni, do wykorzystania są wszystkie biegi a nie jak w przypadku skrócenia przełożenia głównego gdzie pierwszy bieg staje się bezużyteczny.. Skrzynia ma płytkową szpere i stalowe synchronizatory, zęby są skośne, zatem hałasu wielkiego nie ma, jej rodowód to orginalny VW motorsport.. Nie wiem tylko po co Tobie taka skrzynia w cywilnym aucie?? Poza tym to są spore koszta.. Taniej wyjdzie Cie Swap na 16ke..

: pn lip 02, 2007 14:17
autor: jozekrjrj
ile $$$$$$$$$$ ??????????????

Re: Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

: pn lip 02, 2007 14:23
autor: Piwiracing
kkk13 pisze:
Piwiracing pisze:Elo!!

czy wie ktos cos na temat sportowej skrzyni biegow do mk3 1.8 90KM?? jakas z Rallycrossu/KJSu itp... chcialbym "takie cus" zamontowac w swoim mk3 i nie wiem gdzie taka dostac i za ile?? No i PODSTAWA: jakie beda efekty (przyspiecha i v-max)??

Pozdro!!
Mam do sprzedania krótką sportową (przez duże 'S') skrzynie w obudowie 020 do Golfa, pochodzi za mk2 KRki, ma gruby wałek, zatem musiałbyś sprzęgło i zamach zmienic na 210 ,skrzynia ma krótkie przełozenie główne 3,9, mam też 4,46 do niej na mniejsze sprzegło takie jak masz obecnie, ale największa zaleta tej skrzyni to to że pierwszy bieg ma 2,72 , a ostatni czyli piaty 1,27 , jak masz kalkulator to możesz sobie policzyć jakie będą prędkości.. Skrzynia jest ciasno zestopniowana, pierwszy bieg jest conajmniej tak długi jak w cywilnej skrzyni, do wykorzystania są wszystkie biegi a nie jak w przypadku skrócenia przełożenia głównego gdzie pierwszy bieg staje się bezużyteczny.. Skrzynia ma płytkową szpere i stalowe synchronizatory, zęby są skośne, zatem hałasu wielkiego nie ma, jej rodowód to orginalny VW motorsport.. Nie wiem tylko po co Tobie taka skrzynia w cywilnym aucie?? Poza tym to są spore koszta.. Taniej wyjdzie Cie Swap na 16ke..
wlasnie przed chwila bylem u mechanika z Rallycrossu, ktory robi sprzet m.in.: Nowakowi (CC) i chyba Grabowskiemu czy jakos tak (VW Polo)...
mowil mi o tej skrzyni z Motorsportu i wspomnial tez, ze koszty sa duze i lepiej, zebym zrobil SWAPa na ABFa i tak pewnie zrobie:D mowil tez, ze zalozyl glowice 20v do silnika 1.6 i na hamowni wyszlo 211KM, wiec z ABFa da rade zrobic 260KM jakbym chcial, ale koszty kosmiczne... w kazdym badz razie wiem juz, ze zrobie SWAP...

pozdro!!

Re: Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

: pn lip 02, 2007 20:21
autor: kkk13
Piwiracing pisze:wlasnie przed chwila bylem u mechanika z Rallycrossu, ktory robi sprzet m.in.: Nowakowi (CC) i chyba Grabowskiemu czy jakos tak (VW Polo)...
mowil mi o tej skrzyni z Motorsportu i wspomnial tez, ze koszty sa duze i lepiej, zebym zrobil SWAPa na ABFa i tak pewnie zrobie:D mowil tez, ze zalozyl glowice 20v do silnika 1.6 i na hamowni wyszlo 211KM, wiec z ABFa da rade zrobic 260KM jakbym chcial, ale koszty kosmiczne... w kazdym badz razie wiem juz, ze zrobie SWAP...

pozdro!!
Jesli to ma służyć do bezstresowej jazdy na codzień, taki SWAP to słuszna decyzja ;)

Re: Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

: wt lip 03, 2007 10:02
autor: Borys
kkk13 pisze:
Piwiracing pisze:wlasnie przed chwila bylem u mechanika z Rallycrossu, ktory robi sprzet m.in.: Nowakowi (CC) i chyba Grabowskiemu czy jakos tak (VW Polo)...
mowil mi o tej skrzyni z Motorsportu i wspomnial tez, ze koszty sa duze i lepiej, zebym zrobil SWAPa na ABFa i tak pewnie zrobie:D mowil tez, ze zalozyl glowice 20v do silnika 1.6 i na hamowni wyszlo 211KM, wiec z ABFa da rade zrobic 260KM jakbym chcial, ale koszty kosmiczne... w kazdym badz razie wiem juz, ze zrobie SWAP...

pozdro!!
Jesli to ma służyć do bezstresowej jazdy na codzień, taki SWAP to słuszna decyzja ;)

w razie czego zostało mo głowne 4.3 do 020 skrzyni jak by kto zainteresowany to sprzedam

a tak na marginesie miałem kiedyss u siebie skrzynke bardzo krotką, jazda po miescie nie nalezała do przyjemnych, ciagłe zmiany biegów wycie silnika to juz chyba nie na mój wiek.

nadaje sie do mocnego motoru bo przy słabym 90km do 100 trzeba 3 razy przewachlowac a to straty jakies powoduje,