Strona 1 z 2

Swap z Ke-jetronic na Digifant I - pytania do znawców

: czw cze 28, 2007 23:36
autor: tirsone
Witam


Decyzja zapadła ... z uwagi na to że Digifant I jest bardziej rozwojowy niż Ke-jetronic postanowiłem wydać kolejną kasę :kac: i wrzucić do fury Digi I.

Ale informacje na forum nie dają odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania. Więc muszę zapytać o kilka rzeczy...a zacznę od:

1. Wiadomo że "wzorcowy" komputer do digi 1 to jednostka Bosch o mniej więcej takiej etykiecie Obrazek]etykieta[/URL]

ale np. na allegro są jeszcze takie digi 1 firm Siemens czy KEN
Obrazek]etykieta[/URL]


.. i teraz nie wiem co właściwie mam kupić... i co z wiązką kabli, tzn czy ona w digi I musi być z silnika PG czy może być np z 2e i da się coś porzeźbić...albo taka kombinacja digi I firmy KEN a wiązka z PG itd...

2. Czy przepustnica jest cała do wymiany na tę z PG czy może zostać ta z 16v a tylko niektóre elementy trzeba przenieść?

3. Czy w przypadku nie możliwości dostania wiązki kabli z PG jest możliwość zaodoptowania (przerobienia) innej?(jakiej)

Pozdrawiam serdecznie.

ps. mam już cyt:

DIGIFANT I:
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-do wyrzeźbienia ;)-->COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)

[ Dodano: 28 Cze 2007 23:41 ]
a btw. załóżmy, że listwę wyrzeźbię z tej 1.8T to czy regulator ciśnienia paliwa przy tej listwie ma fabtycznie 3 bar?

: pt cze 29, 2007 08:28
autor: Borys
tirsone pisze:Wiadomo że "wzorcowy" komputer do digi 1 to jednostka Bosch o mniej więcej takiej etykiecie
musi byc koniecznie 037 906 022 literka/literki na koncu dowolne, najlepiej zeby było to B
wiazka by było najmniej problemów musi byc z PG

przepustnica moze byc z KR pasujem kostka musi byc na 3 piny ( 2 switche)

regulaor zawsze mozna zmienic, ale moze byc 4 bary na listwie z 1.8T

: pt cze 29, 2007 08:29
autor: TAZ
Komp tylko i wyłącznie z G60, jego numery to I 037 906 022B,DQ,DP...
Instalację sam wyrzeźbisz jak masz kostkę do kompa i kostki do osprzętu, połowa pasuje z ke.
Przepustnica zostaje, tylko zakuj ją w oba switche.

: pt cze 29, 2007 10:17
autor: tirsone
Borys pisze:musi byc koniecznie 037 906 022 literka/literki na koncu dowolne
a no właśnie kompy z digi II też mają ten sam numer a inne literki na końcu ..ale ok rozumiem że mam szukać kompa Bosch'owskiego z napisem Digifant I. Bo ten drugi którego dałem foto to już inna firma.
Borys pisze:regulaor zawsze mozna zmienic, ale moze byc 4 bary na listwie z 1.8T
no właśnie o to mi chodzi..bo chcę kupić listwę z 1.8T a nie wiedziałem jakie są tam regulatory, ale skoro mówisz że na 4 bar też da radę odpalić to spoko.
TAZ pisze:Instalację sam wyrzeźbisz jak masz kostkę do kompa i kostki do osprzętu, połowa pasuje z ke.
No widzisz bo ja nie mam pewności czy dostanę gdzieś kompa z wiązką.. jeśli by tak nie było to mam wiązkę z PN i dwie z PL. A ponieważ są schematy to myślę że mógłbym ewentualnie coś porzeźbić na tym co mam albo np. z wiązki z silnika 2e.
TAZ pisze:Przepustnica zostaje, tylko zakuj ją w oba switche.
a czy wiążą się z tym jakieś problemy natury technicznej?


dzięki Panowie za POMOC

[ Dodano: 29 Cze 2007 18:42 ]
Jeszcze dodatkowo mam pytanko która listwa z poniższych podejdzie mi do 16v w taki sposób że będę musiał dorobić tylko przedłóżki i zaczepy?

link 1

link 2

link 3

pozdrawiam

: sob cze 30, 2007 00:23
autor: TAZ
Każda z tych listew się powinna nadać bo mają ten sam rozstaw, a co do instalacji to kostka z GX to kostka z KE-jeta, a kostka z PL to też kostka z KE-jeta. A G60 ma taką samą kostkę.

: sob cze 30, 2007 10:08
autor: toffic
TAZ pisze:a co do instalacji to kostka z GX to kostka z KE-jeta, a kostka z PL to też kostka z KE-jeta. A G60 ma taką samą kostkę.
Czyli z 9A tez będzie pasowała???

: sob cze 30, 2007 11:54
autor: TAZ
Będzie bo sam taką przerobiłem. Brakuje w niej tylko kilku pinów, a rozkład rzędów jest taki sam. Ja swoją instalację zrobiłem na nowych pinach, ale kolor przewodu 2mm o bardzo niskim oporze mam taki sam wiec trzeba się nieco namęczyć z podłączeniem. Mnie to dopiero dopadnie w zimę.

: sob cze 30, 2007 12:33
autor: tirsone
dobrze więc podsumujmy:

1. Szukam kompa z PG ... :bajer: ?
2. Listwa jest do zrobienia z tej z 1.8T a regulator ciśnienia 4 bar przy wtryskiwaczach z G60 też nie będzie powodował żadnych skutków ubocznych?
3. Wiązkę mogę przy odrobinie szczęścia dorobić np z wiązki z 2e lub PL?
4. Przepustnicy całej nie zamieniam na tę z PG tylko same switche? Czy jest to trudna oparacja?


Pozdrawiam

: ndz lip 01, 2007 00:42
autor: TAZ
tirsone pisze:dobrze więc podsumujmy:

1. Szukam kompa z PG ... :bajer: ?
2. Listwa jest do zrobienia z tej z 1.8T a regulator ciśnienia 4 bar przy wtryskiwaczach z G60 też nie będzie powodował żadnych skutków ubocznych?
3. Wiązkę mogę przy odrobinie szczęścia dorobić np z wiązki z 2e lub PL?
4. Przepustnicy całej nie zamieniam na tę z PG tylko same switche? Czy jest to trudna oparacja?


Pozdrawiam
AD2 Skoro oryginalny reg ciśnienia w G60 ma 3,5 bara to 4 bary wyrobi więcej i efektowniej.
AD3 Dorobisz jeżeli wtyka jest taka sama.
AD4 Switche zakładasz w miejsca fabryczne, jak znajdę chwile czasu jutro to wkleję foto jak wygląda przepustnica ze switchami.

: ndz lip 01, 2007 12:18
autor: toffic
AD 4. Do czego to ma być przepustnica???

: ndz lip 01, 2007 13:41
autor: tirsone
toffic pisze:AD 4. Do czego to ma być przepustnica???
nie do czego tylko od czego.... potrzebne są tzw. switche od przepustnicy z silnika PG

: ndz lip 01, 2007 15:05
autor: toffic
nie do czego tylko od czego....
Ja właśnie pytam DO CZEGO to potrzebujesz!!

: ndz lip 01, 2007 15:53
autor: tirsone
toffic pisze:Ja właśnie pytam DO CZEGO to potrzebujesz!!
eh.... to poczytaj temat od początku....

[ Dodano: 01 Lip 2007 21:36 ]
Jeszcze jedno pytanko..

Czy wiązka z ABF od DIGI I będzie pasować do komputera z PG?

: ndz lip 01, 2007 22:48
autor: toffic
eh.... to poczytaj temat od początku....
Widze ze odpowiedziec to nie łaska... Jeśłi do PL (bo taki silnik masz w profilu) to ładuj przepustnice z 9A ma 2 styki jak PG a łatwiej znaleść. A wiązka z ABFa to całkiem inna bajka