Co zrobić z katem... :)

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Co zrobić z katem... :)

Post autor: mmaniek8 » pn cze 18, 2007 12:11

Witam!!!

Mam mały dylemacik... mój kat sie skończył tzn. strasznie brzęczy :blush:
i teraz niewiem co zrobić mam silnik 2E (2.0 8v 115km) katalizator ma w sobie wmontowną sonde lambda i nie wiem czy wypatroszyć wszystko z niego i zostawić go pustym?? nie wiem czy to niebędzie miało negatywnych skutków w wydalaniu spalin.... czy walnąć rurkę i wspawać w nią nakrętkę na lambde?? Czy ktoś z wst miał ten dylemacik??

Z góry dzięki za podpowiedzi POZDRAWIAM!!!



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » pn cze 18, 2007 12:24

PODPOWIEDŹ 1:

przeszukaj forum. Takich tematów jest pełno, ostatnio też było kilka.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Post autor: mmaniek8 » pn cze 18, 2007 12:29

ostatnio tylko widziałem te tematy odnośnie "co zamiast kata" rurka czy strumiennica (w innych silnikach) a mi chodzi czy pusty kat coś popsuje??



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » pn cze 18, 2007 16:07

napewno nie jest to dobre rozwiazanie bo spaliny beda sie w nim rozprezac i bedzie sie auto zmulac a druga rzecz strasznie wkur....jacy dzwiek bedzie wydawal wydech


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » pn cze 18, 2007 16:10

kolega w 2e wybebeszyl kata i jest puszka, nie nie brzeczy nie stuka itd wszystko jest ok! pozdro



Awatar użytkownika
.:Me:eK:.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 20:12
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Post autor: .:Me:eK:. » pn cze 18, 2007 16:19

A da to troche mocy?


.........::::::: |\/\ee: : : ee|< :::::::.........
[img]http://img292.imageshack.us/img292/391/projektrazno5.jpg[/img]
[img]http://img232.imageshack.us/img232/8928/userbar8kykd3.gif[/img]
[img]http://img406.imageshack.us/img406/4409/a744c4a466d79325oq7.jpg[/img]

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pn cze 18, 2007 17:28

ta przynajmniej z 200KM :rotfl:


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Post autor: mmaniek8 » pn cze 18, 2007 19:13

ja nie licze na przyrost mocy tylko na oszczędzeniu $ i przy tym aby nic mu sie nie stało czytałem dużo że :

1. sonda pada- ale nie rozumiem dlaczego inni tak sądza przecież sie jej nie przeciąży??
2. szybciej pada śr. tłumik
3. przenosi moment z dolnego zakresu obrotów na wyższy

Ja mam takie coś że strasznie pyrka jakby coś latało w nim a nie lata, wyciągnełem go i pod słońcem nie ma prześwitu przez niego... mam najechane 230kkm



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pn cze 18, 2007 21:29

jezeli sonda szczytuje skład mieszanki z przed kata to niema najmiejszego problemu zeby czyms go zastapic


problem sie zaczyna jezeli sonda szczytuje skład za katem wtedy po usunieciu kata miesznka bedzie tak zubożona aby silnik pracował( straci kupę mocy a przy okazji doprowadzi do remonciku silnika)



jak juz wstawiac to cos w tym stylu http://www.allegro.pl/item206352737_str ... _mocy.html
( nie dokładnie to z aukcji bo to trzeba dokładnie obliczyc) ale było testowane takie rozwiazanie i przynosi efekty +



a tu wszystkie potrzebne wzory i troche wiadomosci o wydechu
http://www.fiat-furious.pl/html/tuning_ ... wydech.htm
http://www.fiat-furious.pl/html/tuning_ ... dech_2.htm
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2007 22:41 przez jozekrjrj, łącznie zmieniany 1 raz.


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Post autor: mmaniek8 » wt cze 19, 2007 16:20

Powiem tyle, ogromny plus w pełnym zakresie obrotów!!! czuć różnice już od dołu i to nie jest moja wyobraźnia bo reaguje odrazu po wciśnieciu pedału gazu mieli kołami jak głupi :bigok: zostawiłem pusty katalizator i dźwięk niestety troszke irytujący.... ale myśle że jak dorwe sie do nigomatu to coś z tym zrobie... Dzięki za porady!!! :bigok:



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » wt cze 19, 2007 20:55

on poprostu teraz jezdzi tak jak powinien


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Halik82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: wt paź 03, 2006 10:05
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

Post autor: Halik82 » czw cze 21, 2007 10:00

kolega mmaniek8 zostawil pusta puszke i jak pisze jest irytujacy dziwek. A jak do puszki wspawa sie rurke z nakretka i wkrecona do niej sonda to powinno byc troche ciszej?
Prosilbym o opinie bo tez bede sie przymierzal do wyciecia kata a zalezy mi na ciszy. Jak z rurką bedzie za głośno to pomysle nad tłumikiem wstępnym. Ale chyba wszystko bedzie lepsze od tego pierdzenia jakie teraz mam....

pozdrawiam
halik



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » czw cze 21, 2007 13:58

ale nie rozumiem jednej rzeczy po co zostawiac pusta puszke po kacie

przeciez na przegldzie nie przyczepia sie ze niema kata tylko ze sa złe wyniki analizy spalin


wiec oc za roznica czy obudowa czy zwykła rurka


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Halik82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: wt paź 03, 2006 10:05
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

Post autor: Halik82 » czw cze 21, 2007 14:06

hehe, ja ostatnio na przegladzie przyjezdzam i mowie kolesiowi ze nie wjade bo zerwe dokladke a on wyszedl, popatrzyl z daleka i pyta "chodzi dobrze? I co moglem odpowiedziec :grin: Po 5 minutach wsiadalem do autka biedniejszy o 50zł (czyli standardowo) :) i po przegladzie :)

Ale jak sie ma sprawa z ta rurka i sonda na srubie? Powinno byc ciszej niz z sama puszka? Kto tak ma w GTI'ku i mu dziala dobrze? Prosze o opinie.

[ Dodano: 21 Cze 2007 14:06 ]
hehe, ja ostatnio na przegladzie przyjezdzam i mowie kolesiowi ze nie wjade bo zerwe dokladke a on wyszedl, popatrzyl z daleka i pyta "chodzi dobrze? I co moglem odpowiedziec :grin: Po 5 minutach wsiadalem do autka biedniejszy o 50zł (czyli standardowo) :) i po przegladzie :)

Ale jak sie ma sprawa z ta rurka i sonda na srubie? Powinno byc ciszej niz z sama puszka? Kto tak ma w GTI'ku i mu dziala dobrze? Prosze o opinie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości