Strona 1 z 1

Do czego sluzy ten "zawor" oraz te ciegno w turbie

: ndz cze 17, 2007 22:45
autor: RsNeo
Witam wszystkich - z gory dziekuje za pomoc.
Mam male pytanko:
do czego sluzy ten "zawor" oraz te ciegno w turbie.
czy zmiana dlugosci tego ciegna spowoduje pozniejsze otwieranie sie zaworu bezpieczenstwa co pozwoli mi zwiekszyc cisnienie podawane poprzez turbo.

Obrazek

pozdrawiam

: ndz cze 17, 2007 23:19
autor: hezek
witam

to ciegno służy do regulacji ciśnienia im wczesniej sie otwiera zawór tym mniejsze cisnienie spalin idzie na łopatki i mniejsze obroty co za tym idzie mniejsze ciśnienie dolotowe i odwrotnie

: ndz cze 17, 2007 23:54
autor: RsNeo
Witam

" chce uzyskac wieksze doladowanie turbo (standardowo 1bar) "

Czyli w jakiej pozycji zablokowac to ciegno by cale spaliny szly w strone turbo ?
W pozycji takiej jak ustawia sie zawor w czesie wylaczenia silnika?
Czy moze w tym momencie jak silnik jest na pelnych obrotach czyli gdy zawor pod wplywem cisnienia sie wypchnie i popchnie te ciegno ?

pozdrawiam

: pn cze 18, 2007 00:37
autor: 1 6 D
Te cięgno powinno być gwintowane, jak skrócisz je to będzie wyższe ciśnienie doładowania.

: pn cze 18, 2007 18:10
autor: boyler
a nie lepiej dać mbc?

: pn cze 18, 2007 22:35
autor: evolution
nie bo mbc robi overboosty a skracajac lage w turbo( akurat dokladnie tej) na kazde 1,2 obrotu to 0,1 bar wiecej od standardowego 0,75 bara.

: wt cze 19, 2007 00:59
autor: RsNeo
Witam
I dziekuje za pomoc, jak by nie bylo specjalistom w tej dziedzinie.
Teraz juz wiem jak to zrobic by nie przeladowac silnika.

I jeszcze pytanko z innej beczki:
Czy zablokowanie tego zaworu w pozycji maksymalnego doladowania i kupno zaworu bezpieczenstwa 1.75bara jest oplacalne? Czy moze przy tym doladowaniu ten harakterystyczny (fajny) syk nie bedzie slyszalny.
Jesli tak to jaki zawor mi mozecie polecic i czy zamontowanie go intercoolerze (plastikowa obudowa) zda mi egzamin.

pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje,

P.S.
W niedziele opisze swoje zmagania ;-)

: wt cze 19, 2007 11:55
autor: souler
RsNeo pisze:I jeszcze pytanko z innej beczki:
Czy zablokowanie tego zaworu w pozycji maksymalnego doladowania i kupno zaworu bezpieczenstwa 1.75bara jest oplacalne?
blokowanie w pozycji max szybko wykonczy ci turbine. dodatkowy zawor zeby bylo pss pss nic nie da, szkoda pieniedzy. w benzyniaku sie sprawdza, a ty lepiej sobie paliwa za ta kase kup.

: wt cze 19, 2007 20:02
autor: evolution
ten syk co mowisz to bedzie4 przy zalozeniu blow'a a takie zblokowanie zaworu ukreci ci wirnik...

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 20:02 ]
a i gdzie ty chcesz wcisnac 1,75 bara :) zwykly motor temu nie podola....

: śr cze 20, 2007 01:53
autor: RsNeo
Silnik na 1.75bara nie wytrzyma ?
hmm to mnie to troszke zblokowalo ...

Turbo daje standardowo 1bar (mam wskaznik i takze robilem pomiary), myslalem ze 1.75bar nie bedzie zbyt duzo. Lecz jesli to za wiele to ile polecacie ?

I co sie moze stac jesli przedobrze sprawe ? ;-)

pozdrawiam

: śr cze 20, 2007 08:11
autor: souler
to zalezy jakie masz turbo teraz. jak jakas popierdolka to max z 1.3 bara. nawet przy takim dmuchnieciu moze sie cos wysrac. to juz indywidualna kwestia stanu silnika. kolego, pamietaj, ze samym powietrzem sie nie jedzi, takze samo zwiekszenie doladowanie nic nie da albo minimalny efekt nie warty zylowania turbulum.