Strona 1 z 1

Golf MK1 TDI +250 KM -pytania podczas powstawania projektu:)

: czw cze 14, 2007 01:20
autor: velocity
Witam na nowym forum :)

Cóz, zacznę może od konkretów. Kupilem Golfa MK1 1,5 benz '83 R.
Silnik 1.9 130 PD, osprzęt, wiązka, komputer, skrzynia, półosie, sprzęgło ;-)
Mam też fachowca, który wszystko mi to poskłada ;-)
Jako, że auto ma być mocne, potrzebne będzie wprowadzenie kolejnych modyfikacji.

1. Zawieszenie. Gdzieś słyszałem, że bez problemu podchodzi od MK2. W takim razie - od jakiego modelu, jakie elementy, gdzie i za ile? Byłbym ogromnie wdzieczny za pomoc, wszak jestem dosc zielony w temacie ;-)

2. Hamulce - tutaj podobnie, też doszły do mnie sugestie, że dobrym rozwiązaniem będzie wrzucenie czegoś z topowej wersji MK2. Co proponujecie? I czy faktycznie przeróbki nie będą jakies mega-skomplikowane? Byłbym wdzięczny za podanie info dot. wielkości tarczy, będą pomocne przy wyborze felg.

3. Wzmocnienie budy. Czy rozpórki przód/tył - oczywiscie górne i dolne, oraz obspawanie auta (1,5 cm spawu, 1,5 cm przerwy) wystarczą? Czy może bedzie potrzebna klatka? Gdzie, za ile, a ewentualnie da sie zrobic samemu?

4. Fotele - chętnie przyjmę jakies lekkie kubełki ;-) A tak na poważnie, to podchodzi cos pod seryjne szyny? Czy stosuje się jakies "przejscia? :)

5. Światła przednie. Jako, że obecne są mocno zmatowiałe, trzeba by cos z tym zrobic. Jak świecą cleary JOM-a? W połączeniu z dobrymi żarówkami - np. Philips 150 GT wystarczą? Nie chodzi mi tyle o wygląd, co o samo świecenie.

6. Felgi - w żadnym konfiguratorze felg nie znalazłem danych dot. MK1. Domyslam sie, ze rozstaw to 4 x 100. Bylbym wdzieczny za informacje dot. ET i średnicy piasty.

7. Zardzewiały bak (auto stało przez pięć lat) - domyslam sie, ze przewody też mogą być w nienajlepszej kondycji. Do filtra paliwa przedostaje się sporo rdzawych "farfocli" Wymienic wszystko? Przewodody także, czy moze jakos się to czyści? W przeciwnym razie domyslam sie, że ratunku szukać tylko na szrotach?

8. Pozstale sugestie - jesli takowe macie, chętnie wysłucham wszelkich rad :)

P.S. Będę miał do sprzedania silnik do MK1 1.5benz + skrzynia biegów, stan bdb. Pracuje rónwno, odpala bez problemu, oleju nie bierze, ciągnie dobrze ;-)

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Velocity.

: czw cze 14, 2007 08:54
autor: wojti
patent na hamulce mam takie do mk1 pod zwrotnice te duże zaciski plus tarcza 280 koszt zestawu z klockami 1200zł

: czw cze 14, 2007 10:01
autor: covacsxxx
velocity pisze:Zawieszenie. Gdzieś słyszałem, że bez problemu podchodzi od MK2. W takim razie - od jakiego modelu, jakie elementy, gdzie i za ile? Byłbym ogromnie wdzieczny za pomoc, wszak jestem dosc zielony w temacie
czytalem gdzies ze po niewielkiej przerobce amorki i springi pasuja od mk3..poszukam gdzie na to sie natknalem i przesle linka--->wiec moze zawias od vr6
velocity pisze:Światła przednie. Jako, że obecne są mocno zmatowiałe, trzeba by cos z tym zrobic. Jak świecą cleary JOM-a? W połączeniu z dobrymi żarówkami - np. Philips 150 GT wystarczą? Nie chodzi mi tyle o wygląd, co o samo świecenie.
mozna przerobic cleary JOMa na soczewke..zarzucic xenon 6000 i napewno bedzie to swiecilo dobrze i efektownie

: czw cze 14, 2007 17:35
autor: soobolek
A jaki plan masz na ten silnik aby zrobić z niego 250 KM bo zgodnie z tematem zakładam ze taka wartość Cię interesuje ?

: czw cze 14, 2007 21:41
autor: Adamm
bak i tak przydaloby sie wymienic na taki od TDIka, bo ten Ci chyba zbytnio nie podejdzie, a jak jest pordzewialy to wstaw nowy i bedzie cacy

Re: Golf MK1 TDI +250 KM -pytania podczas powstawania projek

: czw cze 14, 2007 22:28
autor: ygd
1. Z tego co pamiętam zwrotnice z MK1 muszą zostać, gwint do MK1 można bez problemu kupić, jakieś tam supersporty nowe w zupełności wystarczą.
2. Tak jak Wojti napisał -> zaciski, jarzma, tarcze Golf MK2/Corrado G60 280mm przód, tył w sumie może zostać oryginalny po odnowieniu.
3. Klatka by była wskazana przy takich mocach, Ireco chyba około 4000zł kosztuje?
4. Kubełki typowe sportowe, lub elektryczne Recaro z Golfa MK2, szyny się przespawa, jesli to będzie w ogóle konieczne
5. Można założyć przekaźniki, kupić nowe reflektory Helli, ewentualnie jakieś tam badziewie + Xenon
6. Do hamulców 280mm min. 15", osadzenie/ET między 40 a 20 bez większych problemów, w przypadku opony powiedzmy 195/45/15 i nie ogromnej gleby, rozstaw oczywiście 4x100, piasta 57,1mm, standard VW
7. Kupić drugi, najlepiej pokombinować coś z nowszego auta, może z Golfa MK3? Wtedy od razu pompa paliwa cała się zmieści z TDI.
8. Ja bym proponował od razu robić 4 łapy, aby to miało odrobinę trakcji.


Co więcej? Pewno czeka dorabianie łap? Warto zajrzeć do projektów i popytać kolegi benego... jego projekt MK1 TDI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81226

: czw cze 14, 2007 22:33
autor: zaprzal
ygd pisze:7. Kupić drugi, najlepiej pokombinować coś z nowszego auta, może z Golfa MK3? Wtedy od razu pompa paliwa cała się zmieści z TDI.
wywalic fabryczny bak i zalozyc jakis maly, customowy... To i tak pewnei nei bedzie auto na dlugie trasy tylko killer

: czw cze 14, 2007 23:28
autor: covacsxxx
zaprzal pisze:To i tak pewnei nei bedzie auto na dlugie trasy tylko killer
no cos ty...po opisie wnioskuje ze bedzie to typowe rodzinne autko :pub:
ygd pisze:w przypadku opony powiedzmy 195/45/15
mysle ze te kolka nie beda wystarczajace..ciezko bedzie z trakcja..ja bym raczej celowal w cos takiego 215/45r15

: czw cze 14, 2007 23:46
autor: zaprzal
covacsxxx pisze:czytalem gdzies ze po niewielkiej przerobce amorki i springi pasuja od mk3..poszukam gdzie na to sie natknalem i przesle linka--->wiec moze zawias od vr6
IMHO bez sensu przerabiac skoro mozna kupic bilsteina b6,b8 albo gwint dedykowany do mk1 (oczywiscie w zaleznosci czy ma byc nisko czy wysokobudzetowy projekt - nie musi byc bilstein)
covacsxxx pisze:no cos ty...po opisie wnioskuje ze bedzie to typowe rodzinne autko :pub:
ta, ciekawe o ile xenon 6000 poprawi czas na 1/4 mili :jezor: :pub:

: pt cze 15, 2007 09:20
autor: velocity
Serdecznie dziękuję Wam za wszystkie podpowiedzi :pub:
W zasadzie, to wszyscy zasługujecie na "pomógł" - tylko pewnie admin by się pogniewał ;-)
Owszem, auto typowo rodzinne nie będzie ;-)
W kwestii projektu, to ma być powiedzmy srednio-budżetowy, ale nie druciarski.
O dospawanie łap się nie martwię, będzie to robił fachowiec, który robił takie rzeczy, jak na przykład wstawienie R5 TDI z T5-tki do osobówki ;-)
Odpowiadająć na jedno z pytań - w kwestii samej mocy, to osiągnięcie 240-250KM z silnika 1,9 TDI PD (ASZ) 130 KM nie jest juz w Polsce niczym niezwykłym. Duży cooler, duże turbo, wydech, kolektory, wałek rozrządu i oczywiscie strojenie - i juz mamy ;-)

: pt cze 15, 2007 10:44
autor: covacsxxx
zaprzal pisze:oczywiscie w zaleznosci czy ma byc nisko czy wysokobudzetowy projekt
to fakt...no jesli bylby bilstein juz bajka
velocity, powodzenia i czekamy na realizacje projektu

: ndz cze 17, 2007 12:46
autor: Macior
Na początek ile chcesz pieniędzy wydac :D

1. Zawieszenie, jeżeli chodzi o gwint to miniumum Weitec z regulacją twardości, znajomy miał supersporta w swoim aucie i wg. mnie maksymalna kupa jeżeli chodzi o wybieranie nierówności. Przydało by się też wymienic gumy w zawieszeniu bądź zastąpic je poliuretanami (komplet na auto około 500zł wychodzi, Voj2s chyba jeszcze ma jeden taki zestaw na sprzedaż).

2. Zwrotnice muszą zostac seryjne, jeżeli wsadzisz od mk2 czy innego późniejszego modelu zrobisz trapez z układku kierowniczego. Tarcze możesz dac 256mm pod felgi 14, 280 VAG bądz 282 chunda (tańsze) pod felgi 15cali. Zaciski z mk2 Girling 54 (jeden tłoczek) lub z Audi Girling 60 (2 tłoczki) odrazu ostrzegam że ktocki do 60 kosztują 150-200zł. Jażma dobierasz z zależności od wielkości tarcz, najpostrze przykłady golf mk2 gti jażma pod 256, Golf 3 vr6 jażma pod 280mm, pamiętaj że aby przykręcic jażma jażma większe od seryjnych jest potrzebna specjalna przejściówka, jej wzór można znaleźc w necie. Jeżeli chodzi o tylne hamulce to kupujesz kompletną belke do mk2 bądź mk3 z tarczami, przekładasz i jeździsz, proponuję też wymianę tylnych zacisków na te z mk3 w poprzednich modelach lubiały się zapiekac. Możesz też pokusic o zmianę pompy hamulcowej na tą z mk2 G60 bądź Audi s2.

3. Ze wzgędu, że mk1 to już pełnoletnie auto z gromadką potomków to obspawanie niezadzkodzi, duży nacisk połóż na przednie kielichy, zgrzewy przy podłużnicy, mocowania przedniego zawieszenia do budy, tylu praktycznie nie trzeba ruszac. Co do rozpórek to jaknajbardziej, przód i tył góra wystarczą zwykłe markowe sklepowe, na doł z przodu przydało by się zrobic coś na wzór krzyża (spinasz przednie i tylne mocowania wachaczy poprzecznymi rozpórkami, potem wstawiasz krzyż w środek). Co do klatki to Trax w Warszawie ostatnio znajomemu robili w Audi 90 B2 quattro i jest zadowolony, Ireco nie wypowiadam się bo nie miałem styczności z ich klatkami poza dwiema w maluszkach. Możesz też kupic OMP wychodzi około 2000zł plus wstawienie do budy, plusem masz to że nie musisz targac auta na lawecie po całej Polsce tylko wstawic u konkretnego blacharza który ma porządnego miga i potrafi go używac.

4. Seryjne szyny możesz odrazu wyciąc i wstawic aftermarketowe mocowania do foteli, najpiej jeszcze jest się upewnic w jakim stanie jest podłoga i w razie czego ją wymienic, do podłogi przyspawujesz spawem ciągłym kawałki blachy stalowej 150x100x50 (przykładowe wymiary w mm) i do nich przytwierdzasz wcześniej zakupione mocowania, a do nich dopiero fotele.

5. Kupując lampy sprawdź jaką mają homologacje i do jakiego ruchu są przeznaczone (lewo bądź prawostronny). Ja u siebie miałem jakieś Wesfamy czy coś takiego z krzyżem, plus żarówki Philips Blue Vision i nie narzekałem na słabe światła, obowiązkowo wymień przewody zasilające lampy, z biegiem czasu orginalne przewody sniedzieją i stawiają większy opór. Jak chesz zachowac seryjne lampy to możesz przepolerowac szkła, wymyc srodki i jak odblyłsnik jest w dobrym stanie stosowac dalej.

6. Na temat felg do mk1 był temat na sąsiednim forum, teraz nie pamiętam dokładnie jakie wchodziły, ja mam 15x7 et33 i jest na styk.

7. Bak można kupic nowy w jakiejś hurtowni motoryzacyjnej i nie warto na nim oszczędzac, przewody do wymiany. Jeżeli chodzi o małe sportowe baki to nie wiem czy ktoś z was dzwonił już z takim tanim bakiem, pozatym większośc nie ma homologacji drogowej, nie widzi mi się wrzucanie auta na lawete o 3-4 w nocy i załatwianie przeglądu. Sportowe baki z homologacją FIA i drogową kosztują w granicach 5000zł

8. Nie oszczędzaj na częściach, to się zawsze mści, zobacz sobie jeszcze http://forums.vwvortex.com masz tam tony informacji na temat mk1.

: pn cze 18, 2007 00:15
autor: NEMESIS
Tu masz kolege który już ma to wszystko przerobione, skrzynia 6, wzmocnienia w budzie, i zbiornik przerobiony pod pompe podawczą, hebelki 288 przód, tarcze tył...ale ostatnio projekt wisi bo... :chytry: ..SESJA czy jakoś tam !!!!!!! :grin: :grin: :jezor:
BENY TDI PD MK1

: wt cze 19, 2007 23:25
autor: velocity
Macior, dziękuję ogromnie za rady i czas, który mi poświęciłeś, w razie czego dopytam się na priv :) Dziękuję również Nemesisowi za linka - generalnie jestem bardzo mile zaskoczony Waszą pomocą, Na bieżąco będę dzielił się kolejnymi pytaniami i postępami z prac nad autem, a kiedys mam nadzieje, ze pojawie sie na jakims Waszym zlocie ;-)