Strona 1 z 1

uklad wydechowy MK2

: śr mar 30, 2005 01:59
autor: mally
szukalem nicnieznalalzem zeby niebylo.......... no wiec interesuje mnie jaka srednice ruru dac do ukladu czy 2.5 cala bedzie oki????bede zmienial takze kolektor i zastanwiam sie czy przerobic ten co jest czy moze pobawic sie w zrobienie z czegos wiekszego...........najlepiej prosze o jakies rady wsakzowki odnosnie przerobki calego ukladu..........bo w tej chwili to oprucz tlumika koncowego jest zwykla rura ta co byla w seri i brak jakich kolwiek tlumikow srodkowych

Re: uklad wydechowy MK2

: śr mar 30, 2005 08:10
autor: Borys
mally pisze:szukalem nicnieznalalzem zeby niebylo.......... no wiec interesuje mnie jaka srednice ruru dac do ukladu czy 2.5 cala bedzie oki????bede zmienial takze kolektor i zastanwiam sie czy przerobic ten co jest czy moze pobawic sie w zrobienie z czegos wiekszego...........najlepiej prosze o jakies rady wsakzowki odnosnie przerobki calego ukladu..........bo w tej chwili to oprucz tlumika koncowego jest zwykla rura ta co byla w seri i brak jakich kolwiek tlumikow srodkowych
2,5" a co ty turbo bedziesz zakłądał ze taka srednica???

: śr mar 30, 2005 09:21
autor: Strefa
takie samo skojazenie mialem, do silnika n/a srednica wydechu 2,5" jest za duza

: śr mar 30, 2005 09:49
autor: Borys
Strefa pisze:takie samo skojazenie mialem, do silnika n/a srednica wydechu 2,5" jest za duza
2,25" jeszcze ujdzie ale 2.5" troche przesada wg mnie

: śr mar 30, 2005 13:15
autor: prozak
na necie jest gdzies artykul o srednicy rury wydechowej ma ona znaczacy wplyw na prace silnika i jego moc pamietam ze duza srednica nie miala pozytywnego wplywu na osiagi auta pod wzgledem samej rury po co zmieniac orginal???? i tak ci nikt nie zobaczy tego nawet jak zalozysz srednice jak w kanalizacji :)

: pt kwie 01, 2005 00:54
autor: mally
a wlansie podobno zwiekszenie srednicy ukladu wydechowego pozwala na lepsze ujscie spalin

: pt kwie 01, 2005 01:25
autor: Jurus
mally pisze:a wlansie podobno zwiekszenie srednicy ukladu wydechowego pozwala na lepsze ujscie spalin
Sorry ale nie zgodze się z Tobą. Jest masa wzorów do wyliczeń właściwej średnicy wydecu, ale tu bardzo duzy wplyw ma zakres przerobek silnika (wałek jest jednym z ważniejszych elementów). Ostatnio na Hamowni sprawdzałem CC 1100 po GT+ . było 77KM na średnicy 50mm. Ja od początku byłem za srednicą 44mm i kolega dopiero po shamowaniu (wynik 82.5KM) uwierzył mi że bardzo duży wpływ ma średnica.Mało tego, wykres momentu obrotowego na dużej srednicy był poszarpany i nieefektywny. [87Nm na śrenicy 50mm , 103Nm na średnicy 44mm]. W między czasie samochód był badany po załozeniu rurowego kolektora i to nie wplyneło tak znacząco na charakterystykę jak średnica rur za kolektorem.
Innym przykładem i dowodem zarazem że duża srednica to nie to , może być fakt wyliczeń i pomiarów hamownianych Nissana Sunny 2.0 16v na wyścigowych wałkach rozrządu. I tu zaskoczenie :panna: Wynik najbardziej korzystny to zaledwie 43mm. Ciekawe co?- jak na 2.0?
PS. mój Glof 1.8[po GT+] jeździ najlepiej na seryjnej 50mm :bigok:

: pt kwie 01, 2005 08:16
autor: Borys
Jurus pisze:
mally pisze:a wlansie podobno zwiekszenie srednicy ukladu wydechowego pozwala na lepsze ujscie spalin
Sorry ale nie zgodze się z Tobą. Jest masa wzorów do wyliczeń właściwej średnicy wydecu, ale tu bardzo duzy wplyw ma zakres przerobek silnika (wałek jest jednym z ważniejszych elementów). Ostatnio na Hamowni sprawdzałem CC 1100 po GT+ . było 77KM na średnicy 50mm. Ja od początku byłem za srednicą 44mm i kolega dopiero po shamowaniu (wynik 82.5KM) uwierzył mi że bardzo duży wpływ ma średnica.Mało tego, wykres momentu obrotowego na dużej srednicy był poszarpany i nieefektywny. [87Nm na śrenicy 50mm , 103Nm na średnicy 44mm]. W między czasie samochód był badany po załozeniu rurowego kolektora i to nie wplyneło tak znacząco na charakterystykę jak średnica rur za kolektorem.
Innym przykładem i dowodem zarazem że duża srednica to nie to , może być fakt wyliczeń i pomiarów hamownianych Nissana Sunny 2.0 16v na wyścigowych wałkach rozrządu. I tu zaskoczenie :panna: Wynik najbardziej korzystny to zaledwie 43mm. Ciekawe co?- jak na 2.0?
PS. mój Glof 1.8[po GT+] jeździ najlepiej na seryjnej 50mm :bigok:
:bigok:

popieram, seria to seria, dopasowana obliczona, gdyby nie trzymał parametrówn a 50 mm wydechu to pewnie fabryka by zmieniła, średnicę,
ja u siebie mam rurowy z wyjsiem na 55, potem 55 kawał rury, i tłumiki na 50,
:pub: