Strona 1 z 1

Co mi da wieksza przepustnica w silniku z turbo?

: pn cze 04, 2007 12:46
autor: olozwirski
Przypomne, uturbiam wlasnie 2.0 16V, moc docelowa 350 - 380 KM, przepustnica puki co jest z G60, z tego co wyczytalem to jej srednice odpowiadaja przepustnicy z jedna klapka 64mm. Wpadla mi ostatnio w rece przepustnica o srednicy klapki 72mm ktora po malych modach by mi podeszla, zastanawia mnie tylko czy jest sens modzic i co by mi to dalo. Jakies sugestie?

: pn cze 04, 2007 21:40
autor: boyler
mniejsze opory przepływu, szybsza reakcja na "gaz", mniej zawirowań, heh możliwość przepływu większej ilości powietrza w danej jednostce czasu ale dolot i tak pewnie będzie 60 mm ?????

: wt cze 05, 2007 06:45
autor: Bąku
wydaje mi sie że dolot też byś musiał troszke zmienić bo skoro przepustnica będzie 72mm i będzie lepszy przepływ powietrza mniej zawirowań i więcej go będzie wpadać to mniejszy dolot (60mm) będzie tłumił tak jakby tą ilość powietrza co będzie do niego wpadać ale z drugiej strony powinno ono szybciej się poruszać....

: wt cze 05, 2007 07:50
autor: Borys
Bąku pisze:wydaje mi sie że dolot też byś musiał troszke zmienić bo skoro przepustnica będzie 72mm i będzie lepszy przepływ powietrza mniej zawirowań i więcej go będzie wpadać to mniejszy dolot (60mm) będzie tłumił tak jakby tą ilość powietrza co będzie do niego wpadać ale z drugiej strony powinno ono szybciej się poruszać....
ale to jest doładnowane auto, sprezarka wszystko przepchnie

: wt cze 05, 2007 08:16
autor: wojti
sama wymiana przepustnicy nic niepomorze chyba że opracujesz do tego dobry kolektor ssący :bajer:

: wt cze 05, 2007 10:04
autor: Bąku
ale to jest doładnowane auto, sprezarka wszystko przepchnie
no jak najbardziej masz racje ale gdy średnica dolotu będzie troche większa turbosprężarce będzie lżej "pchać" powietrze

: wt cze 05, 2007 15:32
autor: olozwirski
Dzieki za wypowiedzi, rozjasniliscie mi troche temat.

: wt cze 05, 2007 22:51
autor: boyler
Bąku pisze:
ale to jest doładnowane auto, sprezarka wszystko przepchnie
no jak najbardziej masz racje ale gdy średnica dolotu będzie troche większa turbosprężarce będzie lżej "pchać" powietrze
i będzie większy lag.....

: śr cze 06, 2007 22:20
autor: evolution
boyler pisze:
Bąku pisze:
ale to jest doładnowane auto, sprezarka wszystko przepchnie
no jak najbardziej masz racje ale gdy średnica dolotu będzie troche większa turbosprężarce będzie lżej "pchać" powietrze
i będzie większy lag.....
laga zwieksza tez zbyt duzy blow o czym sie osobiscie przekonalem....

: śr cze 06, 2007 23:05
autor: olozwirski
laga zwieksza tez zbyt duzy blow o czym sie osobiscie przekonalem....
U mnie narazie bez BOVa, moze turbo przezyje, a w przyszlosci planuje zastosowanie jakiegos DV.

: czw cze 07, 2007 09:30
autor: evolution
olozwirski pisze:
laga zwieksza tez zbyt duzy blow o czym sie osobiscie przekonalem....
U mnie narazie bez BOVa, moze turbo przezyje, a w przyszlosci planuje zastosowanie jakiegos DV.
spokojnie przezyje bedziesz mial problem z wezami. spadanie pekanie....

: pn cze 11, 2007 17:51
autor: TOMEKKK
Dokładnie... I jest to jednak dość spory problem

: pn cze 11, 2007 22:26
autor: boyler
evolution pisze:
boyler pisze:
Bąku pisze: no jak najbardziej masz racje ale gdy średnica dolotu będzie troche większa turbosprężarce będzie lżej "pchać" powietrze
i będzie większy lag.....
laga zwieksza tez zbyt duzy blow o czym sie osobiscie przekonalem....
chyba jego złe wyregulowanie lub domowa konstrukcja