Strona 1 z 1
[MK1] Specjalista od td potrzebny
: pn maja 28, 2007 16:53
autor: wuzjusz
Kupiłem w czwartek Golfika 1 i tu sie zaczęły moje problemy
Golfik ma silniczek 1.6 TD (nie wiem jakie ma oznaczenie podobno ma 86 KM mam tylko numer silnika 068103373m72 WWO germany) no i silniczek trochę kopci jak mu sie wciśnie pedał gazu, najgorsze jest to że jak jest całkowicie zimny i mu sie przyciśnie mocniej to nawet delikatnie na niebiesko. Wiem że ludzie wyciskają z takich dieselków prawie 120 kucyków. Poszukuje kogoś z Warszawy bądź okolic kto ma pojęcie i mógłby się zająć tym silniczkiem. Moim celem jest osiągnięcie ~110 KM. Wiem że to może sporo kosztować ale nie jadłem pół zimy żeby odłożyć na Golfika wiec mogę nie jeść pół lata żeby moje maleństwo jeździło
. Jeżeli jest ktoś chętny zajęciem się tym samochodem bądź możecie polecić kogoś kto robił takie rzeczy proszę o kontakt lub namiary. Moje GG 4151573 (często niewidoczny ale piszcie wiadomo to sprawa nie cierpiąca zwłoki
) lub zostawcie wiadomość w tym poście. Chciałem porozmawiać z kimś doświadczonym i dowiedzieć się ile takie "dłubnięcie" będzie mnie kosztować bo nie wiem czy uciułam kaskę na remoncik i na mody w najbliższym czasie.
: pn maja 28, 2007 17:12
autor: dawid018
wuzjusz pisze:Moim celem jest osiągnięcie ~110 KM
osiągalne bez wiekszych problemów i nakładów finansowych samemu.
wystarczy troche poczytac w dziale technicznym w dieslach.nie ma sensu komuś placic grube pieniądze jak można to zrobić samemu.
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 17:14 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232
tu sobie poczytaj.
a silnik raczej masz jr(71kM)ale moge sie mylić
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 17:19 ]
najgorsze jest to że jak jest całkowicie zimny i mu sie przyciśnie mocniej to nawet delikatnie na niebiesko.
najwazniejsze żeby diesel ci dlugo jezdził.nie deptaj mu na zimnym silniku!!
: pn maja 28, 2007 17:45
autor: wuzjusz
Nie no sie rozumie dbam o mój samochodzik lepiej niż o siebie i nie będę cisnął na zimnym silniczku. W najbliższym czasie mam zamiar wymienić końcówki wtrysków, uszczelkę pod klawiaturą i głowicą i dołożyć intercooler oraz chłodnice oleju. Tylko nie wiem czy będziemy ze szwagrem w stanie podkręcić silniczek sami. Nie ukrywam ze troche sie boje. W sumie to trochę poczytam, pomyśle i może weźmiemy sie za to sami (w końcu jesteśmy młodzi zdolni atrakcyjni
) tylko nie wiem czy nie będzie to grozić nagłym wypadnięciem tłoków przez maskę. Ale jak udało by się samemu to chyba pękli byśmy z dumy
: pn maja 28, 2007 23:23
autor: dawid018
wuzjusz, dacie rade wystarczy poczytac troche,tez sie na poczatku sie bałem a teraz poza IC mam zrobione wszystko co da sie zrobić za freee w TD.
przy okazji jak bedziesz wymieniał uszczelke pod głowica warto też wymienic pierścienie albo chodziaż zobaczyć jakie sa
: wt maja 29, 2007 14:37
autor: toffic
dawid018 pisze:przy okazji jak bedziesz wymieniał uszczelke pod głowica warto też wymienic pierścienie albo chodziaż zobaczyć jakie sa
Polecam + panewki na korbach do wymiany raczej i można podkręcać
: wt maja 29, 2007 16:41
autor: wuzjusz
Wielkie dzięki za podpowiedzi
.
Poczytałem, pomyślałem i w sumie to chyba sami sie za niego weźmiemy
. Na forum jest to obszernie opisane, z netu ściąga się InfoTech więc chyba pójdzie pomyślnie. Jeżeli ktoś miał by wiedzę i chęć to proszę jeszcze o poradę co by trzeba wymienić w silniczku żeby to wszystko poprawnie hulało. O pierścieniach myślałem już wcześniej, skoro mówicie żeby wymienić panewki to też zrobię ale byłbym spokojniejszy jeżeli ktoś mądry napisałby czy to (oprócz uszczelek pod głowicą i klawiaturą) wystarczy.
: wt maja 29, 2007 17:45
autor: To_mas
wuzjusz pisze:nie wiem jakie ma oznaczenie podobno ma 86 KM
to chyba nie z VW ten silnik jest :PP bo najmocniejsze TD miały 80PS i Intercooler:PPP
wuzjusz, zczytaj porząnie nr silnika !!!!!! który jest na bloku !!! a nie podawaj mi tu jakiegoś numeru pompy wtryskowej czy czegoś tam :PP
wuzjusz pisze:no i silniczek trochę kopci jak mu sie wciśnie pedał gazu,
hmm to diesel kopcić powinien :PP
wuzjusz pisze:najgorsze jest to że jak jest całkowicie zimny i mu sie przyciśnie mocniej to nawet delikatnie na niebiesko.
Na mój gust to checsz go zakatować !!! Stary poczytaj o jezdzie dieslem !!! Jak bedziesz tak robić ze na zimnym silniku bedizesz mu deptać to długo nie pojezdzisz bezawaryjnie lP
wuzjusz, poczytaj sobie duuuzo tego jest
z bogatymi opisami
Jak dasz rade sam wymienić uszczelke pod głowicą to i z modami spokojnie sobie poradzisz :PPPP To naprawde nie jest nic trudnego 3a tylko poczytaćwejść w temat i dowiedzieć sie co i jak działa
A jak coś to pisz
chętnie pomoge
: wt maja 29, 2007 18:28
autor: wuzjusz
To_mas Silniczek jest na pewno z vw
. Samochód stoi obecnie w Kozienicach u moich rodziców a ja mieszkam w Warszawie więc nie mogę go dokładnie obejrzeć żeby napisać numer silnika (ten co podałem napisał mi szwagier w sms). Moc podałem taką jak koleś napisał w ogłoszeniu i mówił przy sprzedaży. Intercoolera jeszcze niema ale będzie
. To że dieselek kopcić powinien to wiem akurat ale ten kopci za bardzo. Na zimno przycisnął mu szwagier nie ja (dostał odpowiednią reprymendę) a o eksploatacji dieselka trochę już czytałem i miałem dieselka przez rok więc coś tam wiem
Sądząc z opisu silnika jaki masz podany to ja chciałbym pewnie zrobić ze swoim mniej więcej to samo co Ty. Dodałem Cię do listy kontaktów GG więc jak zobaczę że jesteś dostępny to pewnie się do Ciebie odezwę.
: wt maja 29, 2007 22:16
autor: To_mas
wuzjusz, heh spoko
))
No to jak coś to mozesz polukać na mój temat :PP jest tam nawet filmik z hamowni mojego Mk2
Ok jak coś to wal na gg
zazwyczaj jestem wieczorami albo po nocach ;P
: wt maja 29, 2007 22:57
autor: dawid018
wuzjusz, jak już remontujesz silnik to zacznijmy od dołu:
panewki
pierścienie,
uszczelniacze zaworów,
planowanie głowicy,
metalowa uszczelka jak podejdzie od mkIII(jak to jest silnik z mkII to podejdzie)
simeringi na wałku,
i uszczelka pod klawiature.to z takich podstawowych wszystko chyba
aa i zalej gą pożądnym olejem