Strona 1 z 4

BLOS + turbo

: pn maja 14, 2007 04:36
autor: McGyver
Jak w temacie. Czy jest ktoś zagłębiony w temacie BLOSa, jak sie on zachowuje w silniku TURBO?????? Czy są z nim jakieś problemy. Generalnie chce założyć do silnika AAD turbo KKK K24 a zasilanie zrobić tylko LPG na BLOS-ie. Generalnie mam już większość gratów co trzeba i ciekawi mnie jak będzie działać blos. Może ktoś już wnikał w ten temat albo miał styczność z tym. Z góry dzięki

: pn maja 14, 2007 09:09
autor: jozekrjrj
yhondziaze zakładali blosa do uturbionego crx

po jakims czasie spłyneły tłoki



znajomy miał gaz 2 generacji w imprezie 2.0 turbo i nic sie nie działo a przyspieszał w 5.9 na gazie , zakładał to jakis magik


pod turbo to najlepiej sekwecje najmniejsze ryzyko

: pn maja 14, 2007 09:14
autor: TAZ
bo hondziaże zapomnieli o malutkim fakcie, że spalanie gazu powoduje wzrost temperatury spalin, a to oznacza wyższą temperaturę w komorze spalania. Jak nie schłodzisz oleju o te kilka stopni to każdy tłok spłynie.

no to cool!!!!!

: pn maja 14, 2007 10:06
autor: McGyver
:satan: co do wystudzenia oleju to nie będzie problemu bo będę montował chłodnice oleju z 80 B4 AAZ zewnętrzną i tą na filterek oleju, a do tego jak mam rozebrany blok na części zobaczę czy da sie zrobić natrysk na denko tłoków dla wszystkiego :grin: a co do blosa pod turbo to moje jedyne wyjście bo ja nie mam wogóle elektroniki w tym silniku a nie chce mi sie szukać i przerzucać wszystkiego. Chodzi mi najbardziej o to że, czy w momencie wystąpienia już doładowania blos wzbogaci dawkę powyżej wartości wolnossącego motorka, bo jeśli nie to założe po prostu drugi parownik do gazu podłacze do blosa a włączany będzie z czujnika położenia przepustnicy, :chytry: gaz do podłogi i mamy dodatkową dawkę gazu :hmm: mimowolnie. I cały czas sie zastanawiam czy da mi coś zamontowanie AFRa, bo to będzie i tak na gazie tylko świstać, chyba że sie to jakoś przekalibruje zakresy, bo EGT to na 200% muszę zamontować, żeby tłoków co raz z miski nie wyskrobywać , bo tez będzie alu od paska B5 1,8 T

: wt maja 18, 2010 14:18
autor: zun
I jak się skończyły perypetie z blosem przy silniku z turbo ? Ja juz sie mecze z gazem strasznie - mam mikser z parownikiem do turbo i nie moge tego wyregulowac. Sekwencji nie zaloze bo silnik gaznikowy (byl , teraz jest przepustnicowy ;) ). Zastanawiam sie nad blosem , ale niechce wywalic czterysta zeby sie dowiedziec ze nie ryra

: wt maja 18, 2010 22:00
autor: evolution
turbo trzeba gazem zasilic w specyficzny sposob, dokladnie to cala instalke zbudowac wbrew prawom gazownikow, w tedy bedzie jezdzic, blos pewnie ci nieco poprawi charakterystyke, ale jesli teraz nie jezdzi dobrze auto to na blosie tez nie bedzie

: wt maja 18, 2010 22:12
autor: zun
evolution pisze:turbo trzeba gazem zasilic w specyficzny sposob, dokladnie to cala instalke zbudowac wbrew prawom gazownikow, w tedy bedzie jezdzic, blos pewnie ci nieco poprawi charakterystyke, ale jesli teraz nie jezdzi dobrze auto to na blosie tez nie bedzie
Ale co chcesz przez to powiedziec ????

Zaczalem od gaznika z duzym mikserem - jezdzilo chyba najlepiej.
Stwierdzilem ze gaznika nie da sie uszczelnic gdy pojawi sie cisnienie to jednoczesnie zmienilem go na przepustnice , zmienilem mikser na rozssadniejszy (mniejszy) rozmiar i zregenerowalem mikser - i tu sie posralo. Okazalo sie ze bez zwezki nie da rady , po zamontowaniu optymalnej zwezki zaczelo jako tako jezdzic , ale albo gazu jest za duzo na dole i optymalnie na gorze , albo jest optymalnie na dole i brakuje na gorze. W pierwszej opcji auto nie ma sily na dole jezdzic , a ze mam specyficzne auto to trudno jest sprawnie ruszyc , za to na gorze jest sympatycznie. W drugiej opcji na dole jest sympatycznie , na gorze nie domaga . Juz nie mam sil. Mam caly czas wrazenie ze kompensacja nie dziala poprawnie.

: ndz maja 30, 2010 17:52
autor: evolution
sie priv doprosic nie moge wiec pisze tu.
Prosze o napisanie dokladnie jak zbudowana jest instalka od wlewu gazu do silnika. jakie podzspoly odleglosci srednice

: wt lip 06, 2010 12:58
autor: zun
Od butli idzie przewód 6mm do parownika. Parownik Lovato Major Turbo. Z parownika do miksera idzie przewod o srednicy 10mm w srodku o dlugosci okolo 20 cm. Parownik okolo 40mm , uklad dolotowy 50mm srednicy , przepustnica 50mm srednicy , przed mikserem zwezka okolo 46 mm m(bez zwezki uklad wogole niechcial pracowac). Dzisiaj probowalem zabawy z BLOSem - zachowuje sie jak instalacja bez kompensacji - jak suszarka zaczyna dmuchac , to silnik zdycha , obojetnie czy jest podpieta kompensacja czy nie. A teraz cos sie popieprzylo i nawet na miskerze na ktorym wczesnie chcodzil w calym zakresie obrotow silnik przestal sie wkrecac powyzej 5000 rpm.

: wt lip 06, 2010 20:25
autor: evolution
zun, hehe wszystko jest co najmniej o polowe za male...

: wt lip 06, 2010 21:06
autor: zun
evolution pisze:zun, hehe wszystko jest co najmniej o polowe za male...
Ok , to czemu go zalewa na niskich obrotach , a na wysokich jedzie dobrze ?? To czemu teraz nie chcial jechac to wyczailem. Musi byc wiecej gazu w butli. Jak jest mniej niz 1/3 zaczynaja sie dziac dziwne rzeczy , ale jak jest max to tak jak pisalem wczesniej. Albo go ustawie tak ze na niskich go zalewa i jak zacznie pompowac suszarka to zapier.dala az milo , albo na dole jest dobrze ,a na gorze zdycha z niedostatku. Czy nie trzeba by bylo szukac problemu gdzies predzej przy bledach w instalacji ? Jutro bede kombinowal wpiac kompensacje blizej blosa , moze bedzie lepiej. Dostalem podpwoiedz wlasnie ze to kompensacja zamontowana za blisko turbiny moze powodowac takie problemy.

: ndz lip 18, 2010 19:15
autor: dziabi3
z swoich doświadczeń powiem tak


jak masz turbo i gaz na mikserze to od wlotu stożka do mixera musi być pewna odległość

bo inaczej nie wytworzy sie podciśnienie i nie bidze ssało odpowiednio reduktora

kombinujcie z tą odległością

inaczej jest z blosem bo jego opchodzi ile powietrza przepływa przez blos bo ta klapka decyduje o otwarciu dawki gazu i w tej sytuacji stożek jak najbliżej blosa jest wskazany

ale jesli na mixerze by się odpowiedni dobrało odległość od stożka do mixera można doregulować spokojnie na dole dawkę i u gór bez problemu regulacja tylko i wyłącznie podczas jazdy z sondą w rurze wydechowej nie na jakiejś stacji kontroli


dodam że dawka gazu powinna się zaczynać w momencie pompowania turbo a od dołu trzeba by bajpasem na reduktorze podeprzeć dawkę do tego śrubką wolnych obrotów

można by np założyć do tego kompa np bingo m i tak ustawić aby na podstawie sondy regulował dawke

ale tu trzeba kumatego gościa a nie gaziarza

tak jak pisali wbrew sadom gaziarza

można by wtedy podzielić dawkę na niskie i wysokie obciążenia na podstawie tp

lepszy byłby jeszcze stag bo ma 3 zakresy niskie średnie i wysokie obciążenia

co za tym idzie 3 rożne dawki gazu korygowane przez sondę lub zablokowane ale zgrubnie regulowane reduktorem

było by o wiele więcej możliwości ale trzeba pamiętać ze to się będzie miało niezbyt ekonomicznie względem spalania

bo to takie kombinowane będzie mniejsza zrywność niż na wtrysku bo mało czujników i elektroniki

nie lepiej założyć 2 webery podwójne i skorzystać z doładowania dynamicznego jak w perzcie 205 1,3 100 kucy

: ndz lip 18, 2010 19:43
autor: evolution
w jakim aucie miales gaz i turbo??? bo interesuje mnie to co piszesz...

: wt lip 20, 2010 11:46
autor: toffic
dziabi3 pisze:lepszy byłby jeszcze stag bo ma 3 zakresy niskie średnie i wysokie obciążenia

co za tym idzie 3 rożne dawki gazu korygowane przez sondę lub zablokowane ale zgrubnie regulowane reduktorem
Może powiedzieć który STAG ma taką funkcje??