Strona 1 z 1

Filtr K&N

: sob maja 05, 2007 21:28
autor: jura69
Posiadam VW Golfa mk4 1.9 TDI (100KM) z 2003. Chciałbym zastąpic wkład filtru powietrza na K&N. Znajomy powiedział, że wymiana filtra może uszkodzic turbinę czy to prawda?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje!

Re: Filtr K&N

: sob maja 05, 2007 21:38
autor: Borys
jura69 pisze:Posiadam VW Golfa mk4 1.9 TDI (100KM) z 2003. Chciałbym zastąpic wkład filtru powietrza na K&N. Znajomy powiedział, że wymiana filtra może uszkodzic turbinę czy to prawda?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje!
jesli to bedzie K&N i bedzie odpowiednio konserwowany to nie ma takiej opcji, tymbardziej ze jest to wkład filtra w oryginalną obudowę.

: ndz maja 06, 2007 21:44
autor: cowboy
jura69 pisze:Chciałbym zastąpic wkład filtru powietrza na K&N
w jakim celu ? w TDI prawie nic to nie da, lepiej kup KNECHT-a i zmieniaj razem z olejem co 10 kkm

: ndz maja 06, 2007 21:54
autor: souler
lepiej cos tanszego i zmiana 2x czesciej niz olej

: ndz maja 06, 2007 22:38
autor: Borys
SouleR pisze:lepiej cos tanszego i zmiana 2x czesciej niz olej
filtron w porównywalnej cenie,
raczej nie che sie zmieniac nikomu filtra co 5 tys,

: ndz maja 06, 2007 22:52
autor: souler
no name 20zl. ja zmieniam :bajer:

: pn maja 07, 2007 14:19
autor: cowboy
SouleR pisze:no name 20zl. ja zmieniam
KNECHT - 24PLN w intercarsie...

mysle że co 10 kkm styknie, mozna sobie z nudów w międzuczasie odkurzaczem wyssać syf spod wkładki, tam sie zbiera dużo piachu

: pn maja 07, 2007 22:41
autor: Stf
jura69 pisze:najomy powiedział, że wymiana filtra może uszkodzic turbinę czy to prawda?
Znajomy powiedział Ci że wymiana na stożek może uszkodzić turbo . I ma rację. Przez to że przepuszcza max ilość syfu i nawet najlepszy serwis filtra nic nie da. Po prostu na łopatkach turbiny masz tego coraz więcej.

http://www.raceweb.co.za/Articles/airfi ... uction.htm

poza tym jeżeli masz przepływomierz, to jak do tego badziewny stożek założysz, to się moze okazać że będzie cię czekać częsta wymiana przepływki.

: wt maja 08, 2007 08:05
autor: cowboy
Stf pisze:Po prostu na łopatkach turbiny masz tego coraz więcej.
dokładnie tak - najwięcej uszkodzone są łopatki po stronie zimnej...

żeby to jeszcze dodało koni, to można się zastanawiać...

: wt maja 08, 2007 09:26
autor: zaprzal
żeby to jeszcze dodało koni, to można się zastanawiać...
nie ma co przesadzac, napewno nie zaszkodzi to szybszemu wkrecaniu sie turbiny

: wt maja 08, 2007 09:47
autor: cowboy
zaprzal pisze:nie ma co przesadzac, napewno nie zaszkodzi to szybszemu wkrecaniu sie turbiny
lepiej odetkać wylot spalin i wywalić kata, oraz wyczyścić dolot oraz ew. zaślepić EGR - da to 3x lepsze efekty

: wt maja 08, 2007 10:34
autor: zaprzal
cowboy pisze:da to 3x lepsze efekty
czym to zmierzyles?

to moze dolot jeszcze zatkac szmata bo to i tak nie robi zadnej roznicy?

: wt maja 08, 2007 12:34
autor: cowboy
zaprzal pisze:czym to zmierzyles?
wskaźnikiem doładowania - organoleptycznie :P
to moze dolot jeszcze zatkac szmata bo to i tak nie robi zadnej roznicy?
ja napisałem że bardziej ozywi się turbinka po odetkaniu wylotu

czyli wieksza róznica będzie po wycięciu zapchanego kata niż wymianie filtra powietrza z ori na K&N

: wt maja 08, 2007 12:42
autor: zaprzal
w przypadku tdi z kierownicami to one sie wkrecaja tak szybko, ze ciezko zauwazyc roznice