Strona 1 z 3

roznica miedzy silnikami 1.8 AAM i ABS

: pn paź 11, 2004 11:04
autor: mikil
jaka jest roznica miedzy silnikami AAM i ABS z tego co wiem jest roznica w stopniu sprezania jeden silnik ma 9.0 drugi 10 no i moc jeden ma 55kw drugi 66 kw a jak to wyglada fizycznie czy sa inne tloki czy wrtysk wstrzykuje inna dawke paliwa???
kto wie ???
da sie przerobic AAM na ABS-a???

: pn paź 11, 2004 11:42
autor: cyarnz
Inny komp, inna glowica, inne tloki to chyba tyle:)))

: pn paź 11, 2004 11:43
autor: cyarnz
Chodz z tego co wiem to glowica z AAM ma wieksze zawory wiec fizycznie bedzie sie oplacalo tylko walek zmienic i dac najleiej z GTi`ka

: pn paź 11, 2004 16:37
autor: GTO
g. prawda

1)tloki o wiekszym podbiciu przez co C/R 9:1 i 10:1
2)inny wałek rozrzadu
3)inny komputer

i to tyle.
własnie jestem na etapie podkrecania AAM do 90km bez zmiany C/R

: pn paź 11, 2004 19:18
autor: cyarnz
hm,m.... ktos kiedys wspominal ze mial zdjeta glowice i AAM mial wieksze ssace zawory. No coz moze klamal :bigok:

: wt paź 12, 2004 08:03
autor: Baltazar
GTO, zapodałbyś co dokładnie trzeba zrobić by popędzić troszkę swojego Golfika.. właśnie myślę o tym samym - w moim jest tylko 75KM a przeca pojemność 1800cm3..

ile mniej więcej będzie Cię kosztować taka modernizacja?

w swoim mam jeszcze LPG, podejrzewam że po takiej zmianie trzeba by jeszcze gaz na nowo regulować?

będę dźwięczny za jakiekolwiek info! :)

: wt paź 12, 2004 09:22
autor: GTO
wiec jeszcze raz posznupałem i mam dokladne dane:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wiec glowne roznice to tłoki o innym podbiciu i wałek rozrzadu. C/R mozna podniesc do 10:1 w AAM poprzez planowanie glowicy o ok 0.8mm
wałek w ABS ma 216 stopni, w AAM 202 stopnie, w GTI PF,PB wałki maja po 220 stopni i beda najlepsze. co inne jeszcze moze byc to cos zwiazanego z ukladem wydechowym i programem w komputerze - program bede za jakis czas modyfikowal, mysle ze wystarczy wgrac serie z ABS lub caly komputer podmienic bo na schematach piny obu komputerow wydaja sie byc takie same.

powodzenia w modyfikacji zaspałego motorka.

: pn paź 18, 2004 22:09
autor: GTO
w FAQ opisuje dokladnie przerobke AAM->ABS ktora zaczolem wlasnie dzis, w srode prawdopodobnie zmieniamy calosc i licze na duze przyrosty ;)

: pt mar 18, 2005 12:35
autor: djmathew
Moze troche głupie pytanie, ale ktory silnik jest lepszy? :)

: sob mar 19, 2005 16:26
autor: Michael G60
75 KM to niby nowsza generacja 90 KM.
75 KM powstałw oparciu o silnik 1.6 !!
Patrząc np. na spalanie to wg. fabrycznych danych 90 KM pali mniej !!!

: ndz mar 20, 2005 14:36
autor: deKrzychu
yO!
GTO pisze: wałek w ABS ma 216 stopni, w AAM 202 stopnie, w GTI PF,PB wałki maja po 220 stopni i beda najlepsze..
Czyli jesli chcialbym zmienic walek na od GTi i mam 216' to wystarczyloby tylko przelozyc walek + szlif glowicy (ile najlepiej aby nie zrobil sie potwor paliwozerny?) i bedzie lepiej?? :>

pozdrf

: sob mar 26, 2005 20:42
autor: Panek
dorze a jak by zmienic walek,kompa i nie ruszac stopnia sprezania ktory jest 9 i wrzucic kompresorek G60??? /jak g60 ma sie do monowtrysku???/

: sob mar 26, 2005 23:05
autor: Borys
Panek pisze:dorze a jak by zmienic walek,kompa i nie ruszac stopnia sprezania ktory jest 9 i wrzucic kompresorek G60??? /jak g60 ma sie do monowtrysku???/
ma sie nijak, bez sensu przerobka

duzo by pisac ale wszystko jest na NIE przy jednopunkcie

a najwieksze NIE to NIEOPŁACA się :kac:

: czw mar 31, 2005 10:44
autor: Bart_wawa
Borys a jest mozliwosc przerobienia monowtrysku na wielo i czy duze koszta sa???