Silnik 2,0 ma po prostu wyższy blok i większe wykorbienie na wale i z tond większa pojemność a średnice tłoka są bodajże takie same lub różnią się nieznacznie [nie jestem pewien w 100%] i dlatego czapka z 2,0 podchodzi bez problemu do ABS-a
A tu taka mała ciekawostka ABS TURBO ponoć to miało 160KM
ciekawe ile kasy pochłonął i jak długo wytrzymał
: sob sty 10, 2009 21:05
autor: marcinas1983
dan_25, podobno nie kręcił się powyżej 5tys obr/min ogólnie problemy miał z tym silnikiem. Pod turbo to już lepiej AAM'a zapodać zawsze trochę niższy stopień sprężania
Daniel79,
Symbol poj. śr. cyl. skok tłoka ilość cyl. kW
ABS 1781 81 86,4 4R 66
AAE 1984 82,5 92,8 4R 74
ADY 1984 82,5 92,8 4R 85
: sob sty 10, 2009 22:46
autor: evolution
Daniel79 pisze:
jgkurczak pisze:Przeczytaj sobie temat co różni AAM od ABS/ADZ i wtedy będziesz wiedział co warto wymienić. Masz tu podane jedno rozwiązanie. Dół z 2.0 i reszta na czapce z jednopunktu.
Nie wiem czy była jakaś różnica między głowicami w tych silnikach. Ale skoro to działa w przypadku ABS to zadziała w AAM.Będzie tylko troszkę mniej mocy. Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Zresztą tak btw. AAM ma tylko 75 koni więc swap będzie dużo bardziej Ci się opłacał niż nam na 2E przemyśl to bo wydasz kupe kasy a efekt to będzie mizeria.
Zresztą ja sobie podliczyłem pewne koszty i w moim wypadku wszelkie modyfikacje są bez sensu...
Różnice między AAM a ABS (z tego co znalazłem na forum):
-Wałek -inne czasy
-Wydech-większa średnica
-tłoki-mniejsze wybranie(większe sprężanie)
-komputer-mapy itp.
-rozbierzności co do głowicy
(podobno ABS ma taką samą jak 2E,ale 2E to 2.0! a więc większa średnica! Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć,bo to tak jakby zakręcać np.słoik po musztardzie nakrętką od litrowego.)Co do swapa,to myślałem otym,ale jak miałbym go robić,to sprzedałbym tego,i kupił drugiego.Zdecydowałem się na przerobienie AAM-a,bo uważam iż tkwi w nim jakiś potencjał,może troche większy niż ma seryjnie ABS.Ponadto będę miał tę świadomość że użytkuje silnik "podkręcony" przez siebie,a nie fabryczną serie:) Koszty chce rozłożyć w czasie,więc nie będzie to jednokrotny wydatek,który napewno nie będzie mały.
Co do wydechu,to porównam obydwa modele pod kątem adaptacji,i wtedy zdecyduje co i jak.
P.S.
Dzięki chłopaki że nie wyżuciliście moich postów do kosza,tylko dajecie kreatywne uwagi.
glowica abs/aam jest ta sama, 2E ma glowice wielopunktu wiec nie jest podobna do abs ale pasuje zamiennie, jak wszystkie glowice od 1,5 do 2,0 na duzym bloku co do sloika litrowego mam taki sloik musztardy co nakretke pasujaca do litrowego:P
: śr maja 06, 2009 17:47
autor: Y@RO
Panowie, pisaliscie 2 strony wczesniej zeby do ABS zalozycz czapke z PF'a z kolektorem itd ze to moglo by dac kilka KM.... a co by dalo jakby zalozyc wlasnie ta czapke, kolektor digi... do AAM ? Moze by doszlo do 85 km ? do tego wałek z 2E. Jest to realne rozwiazanie na okolo 100 KM ? w sumie 25km nie jest tak duzo wydaje mi sie do zdobycia ale czy mozliwe ? + jakis program ... ? moze w 1tys by sie smiecic w tym wszystkim a za te pieniadze 25 km wiecej sie nie uzyska, za 1tys swapa na 2e bedzie ciezko zrobic. Jak sie myle lub gadam głupoty to poprawcie. Albo co by dalo samo zalozenie kolektora ssacego z PF'a http://allegro.pl/item623739199_kolekto ... trysk.html ?
dan_25, ... re=channel 1,8 TURBO z tym ze jest to silnik ADD
: śr maja 06, 2009 18:01
autor: blazejm
Y@RO, powiem Ci szczerze że jeśli miałbym włożyć w swój silnik 1tys zł to odpuszczam bo nie warto do AAM tymbardziej, w dziale giełda jest na sprzedaż 9A (2,0 16v) za 350zł i to jest tak śmieszna kasa za ten silnik że nic tylko brać Choć myślę że czapke od PFa można dużo taniej wyrwać I ja chyba tak zrobie bo w tym roku nie wyrobie z kasą na swapa a chciałbym dojść do trochę ponad 100km
: śr maja 06, 2009 18:14
autor: Y@RO
moze z tym tysiacem to przesadziłem, chociaz nie wiem. Wiesz czapka czapka... ale czy sam kolektror z PF'a by cos dał ? Np taki komplet co dałem link z alledrogo :>
: śr maja 06, 2009 18:37
autor: blazejm
pewnie coś by dał:D To cały kolektro z wtryskiem i przepustnicą jednak potrzebowałbyś jeszcze przepływomierz, komputer i pompę paliwa od PF a to tanie nie jest :/ No i w głowicy AAM nie masz gniazd na wtryski więc tak czy siak by to nie działało. Najlepiej przerzucić kompletną górę od PFa czyli głowicę, wtryski, kolektor, przepływomierz, przepustnicę, komputer i pompę, ale pytanie czy bardziej nie opłaca się wrzucić całego PFa.
: śr maja 06, 2009 18:39
autor: lipass
blazejm pisze:Najlepiej przerzucić kompletną górę od PFa czyli głowicę, wtryski, kolektor, przepływomierz, przepustnicę, komputer i pompę
a strojenie?
: śr maja 06, 2009 18:40
autor: Y@RO
az tak drogo by to wyszlo ? hmm .. no to jednak chyba odpuszcze calosc a zastosuje tylko walem z GTI i moze jakis program ...
: śr maja 06, 2009 18:44
autor: blazejm
Y@RO, możesz wrzucić samą głowicę od PFa, zaślepić gniazda na wtryski i na pewno dużo lepiej by to chodziło i wyszło dość tanio. A jak byś więcej siana miał to potem do tego tylko resztę dorzucić i będzie praktycznie PF.
: śr maja 06, 2009 23:33
autor: Y@RO
blazejm, a moge dac glowice z PF a pokrywe zaworów z 2E ? bedzie to grało razem ?
: czw maja 07, 2009 13:32
autor: blazejm
Y@RO, powinna podejść, wiem że na pewno do PFa pasuje pokrywa od ABS/RP/AAM itp.
: ndz maja 10, 2009 22:39
autor: x86635
i jak temat z tą hybryda się coś ruszył??
: pn maja 18, 2009 11:35
autor: miker
panowie ja mam takie pytanie czy zmieniajac silnik z 1.6 75 ps na 1.8 abs trzeba zmieniac komputer czy moze zostac ten stary ??