Strona 6 z 39

: sob lip 09, 2005 17:35
autor: 1 6 D
http://gigger666.tripod.com

/\
||
strona o jettcie TDI, są tu zdjęcie części potrzebnych przy swapie.

: pt lip 29, 2005 19:06
autor: cyarnz
T_E_D_I pisze:Witam.
Czy możecie mi odpowiedzieć z jakiego VW pochodzi pięciobiegowa skrzynia o symbolu FF ?Ja mam w Mk2 1.6D skrzynię czterobiegową o symbolu 3R i ma zupelnie inne mocowanie do poduszki.
Chodzi o to że chcę kupić właśnie tę skrzynię FF i właściciel twierdzi że na pewno jest z Mk2,ale ja mam wątpliwości bo nie będę mógł do niej przykręcić łapy z mojej skrzyni.A na tej łapie są cięgna wybieraka.
Nie wiem co zrobić bo cena jest okazyjna.
z mk1/ 5biegow

[ Dodano: Pią 29 Lip, 2005 ]
Tomek_vw pisze:No chyba ze bedzie miał cały komplecik z SCIROCCO to wtedy nic niemusi przerabiać
znalezc igle w malym stogu siana

: pt lip 29, 2005 19:22
autor: Tomek_vw
Dlaczego igłe ja chetnie sprzedam całe sciro 16V KR :) w pełnej elektryce

: pt lip 29, 2005 19:29
autor: cyarnz
Tomek_vw pisze:Dlaczego igłe ja chetnie sprzedam całe sciro 16V KR :) w pełnej elektryce
To pogadaj o tym na gieldzie :otepienie:

: sob wrz 17, 2005 21:32
autor: BMBL
czemu temat ucichł??? Może ktoś opisze SWAPy w MK2... :hmm: :okej:

: ndz wrz 18, 2005 14:53
autor: cyarnz
nie wiem:))) ludzie nie swapuja, wiec cichosza:)

SWAP MK2 1.8 RP na 1.8 16V KR

: wt wrz 20, 2005 22:26
autor: mahoo
Mam pytania odnośnie włożenia KR w miejsce RP:

Jakie komplikacje będą wchodziły w grę ??
Oprócz wymiany silnika trzeba będzie wymienić pompę paliwa i parę innych rzeczy ??

Silnik będzie można zamontować bez żadnych przeróbek ?? Kumpel ma KRa więc mógłbym sobie lookać co i jak.

Proszę o cenne wskazówki

: ndz paź 16, 2005 21:43
autor: Apsik
Ja do RP'ka włożylem JP'ka czyli 1,6D :D odbyło sie bez problemów.

Odpowiedź na pytanie "dlaczego": JP jest strasznie oszczędny, a ceny paliw powariowały; pozatym benzynka w postaci mojego G60 mi wystarczy.

[ Dodano: Nie Paź 16, 2005 11:29 pm ]
Oto kilak fotek:

po wyjęciu silnika
Obrazek

oba silniki (czarny JP, ten brudny RP)
Obrazek

przygotowana komora
Obrazek

wkładanie...
Obrazek

a tu juz w trakcie zamiany deski na miekka z MK2 GT ;) [po SWAP'ie]
Obrazek


Krótki opis:
Ogolnie to poodłanczaliśmy wszystkie kable z RP'ka, półosie, 3 mocowania, wydech oraz chłodnice i silnik powędrował do góry. W "pustą dziure" opuszczony został JP'k i tu po zamocowaniu go (łapy pasują idealnie) trza było zamieniać półosie bo te RP'koskie nie pasowały (z tym moze być różnie, ale u mnie akurat było tak z skrzyniami ze mialy różne wielkościowo mocowania półosi - RP'ka były wieksze - obie skrzynie 5cio biegowe). Pompa paliwa została usunięta, a przewody paliwa polączone kawałkiem węża (czarny to zasilający, a niebieski/zielony to powrót). Mocowanie oraz filtr paliwa pasuja idealnie - podłączyć przewody i OK. Filtr powietrza nieco zmodyfikowalem co widac na fotach - JP ma filtr w tej puszcze nad kolektorem - ja wywaliłem wkładke tego filtra, uszczelniłem puszke i podłączyłem filtr z RP'ka gdzie mam wkład K&N'a. Podłączenie układu wydechowego to też bajka bo wszystko pasi idealnie - trza jedynie te klamry założyc i sprawa załatwiona. Co do elektryki to całą wiązke z komp'a RP'ka usunęliśmy, a reszte tak przerobiliśmy zeby pasowało do Diesla. Czujnik oleju i wody pozostal, instalacja zapłonu pozostała, przewody z cewki przerobiliśmy na sterowanie "grzaniem świec" (potrzebny jest dodatkowy przekaźnik do grzania świec, który ja zamontowałem w miejsce przekaźnika od cewki), do tego przekażnika trzeba podłączyć sygnał z rozrusznika i kontrolke informującą o grzaniu świec (przekaźnik daje mase na kontrokle!!).
W sumie to prócz tego sterowania grzaniem świec to wielkich przeróbek niema. Czujniki wody i oleju podlaczoe do JP'ka działają swietnie, jedyne co to obrotomierza jeszcze nie podłączyłem bo potrzebny byłby Dieslowski i sygnał z wyjścia W z altenatora (w benzynie jest z cewki) - z tym obrotkiem to jeszcze cos pokombinuje, ale poki co to autko jezdzi jak powinno i wszystko jest OK - SWAP bardzo łatwy!! Większość rzeczy pasuje idealnie!!

WAŻNE!! Należy zamienić "wieżyczke/smok" w zbiorniku benzyny na ten z Diesla (benzyna ma 4pinowy wtyk, diesel 2pinowy) poniewaz w benzynie jest coś jak elektrozawór w tym smoku połączony z pompą i po podłączeni tego do Diesla, dieslowskiej pompie brakuje paliwa i silnik kiepsko chodzi. Po zmianie tych "smoków" pominąłem te 2przewody z elektrozaworu i połączyłem odpowiednio tylko te dwa pozostałe odpowiedzialne za wskazanie ilości paliwa w zbiorniku. Ten zabieg zaowocował prawidłową pracą silnika i zakończeniem SWAPu :)

Powodzenia, SWAPowcy...

: pn paź 17, 2005 23:52
autor: BMBL
powiedz co to znaczy "miękka" deska???? :blush:

: wt paź 18, 2005 00:44
autor: chochoł
czarny żebym ja ten wątek wcześniej widział to łapki do mk I aami byśmy wyspawali :)))

: czw paź 20, 2005 01:28
autor: Apsik
BMBL pisze:powiedz co to znaczy "miękka" deska???? :blush:
Jest to deska rozdzielcza - cockpit czy jak to nazwiesz (to takie czarne w wiekszości przypadków plastykowe przed przednią szybą Golfa, masz tam licznik, radio, schowek, nawiewy, przyciski) i w wiekszości modeli deska rozdzielcza jest zrobiona z plastyku, ale w droższych edycjach/wydaniach ta deska była wykonana ze "skóry" sam niewiem co to jest, ale wygląda jak skóra i jest miekkie :) dużo lepiej wygląda niz ten kawał plastyku :D

Pozdro

PS. Wnętrze mojego MK2GT-D będzie w welurze (boczki, kanapa i siedzenia) och będzie jak w nowiutkim aucie

: ndz lis 13, 2005 20:13
autor: BMBL
mam silnik 1.6 PN... Chciałbym mieć przynajmniej 1,8 8V... Co musiałbym zmieniać oprócz silniczka.. zawias?? skrzynia?? półosie?? coś jeszcze?? w jakiej kwocie powinienem się zamknąć?? czy to sie opłaca??

: ndz lis 13, 2005 21:00
autor: chochoł
sam sobie odpowiedziałeś co jest potrzebne do SWAP-u może jeszcze hebelki by sie przydało zmienić
a co do ceny to zależy od tego za ile znajdziesz zestaw do przekładki a może prościej kupić GTI i sie nie bawic :helm:

: pt lis 25, 2005 01:04
autor: SulecK
A jak jest z sprezynami ?
Posiadam silnik 1.4 i kit Powertecha.Na stronie PT pisze tylko tyle ze kit pasuje do VW GOLF 3 a nie ma nic na temat silnika.Obnizony jest o 60mm.
1.Ktory silnik da rade wrzucic bez wiekszych przerobek (nie wliczajac hamulcow no i zawieszenia)- moc powyzej 100KM ?
2.Czy potrzebne beda jeszcze jakies dodatkowe przerobki ? (nie wliczam zegarow no i siedzen bo w CL nie ma trzymania bocznego ;)
3.Koszty - ile moge dostac (jezeli ktos bedzie chcial kupic :) za silnik 1.4 8v (60PS/160tys.km/94 + skrzynia 5) a ile potem musze wydac (skrzynia, silnik) ?
Pozdro.