Wydech!!!

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mally

Post autor: mally » pn lut 07, 2005 02:50

..a tu cos dla ciekawskich i dociekliwych:
...Strumienice dolotu zaliczają się do dynamizatorów okołodżwiękowych. Ich zastosowanie w systemie dolotu powietrza ma za zadanie poprawić napełnianie silnika z jednoczesnym , korzystnym wpływem na charakterystykę momentu obrotowego silnika.
Najlepiej funkcjonują z filtrami sportowymi wkładami w miejsce fabrycznego filtra lub filtrami stożkowymi.
Efektem zamontowania strumienicy jest odczuwalna poprawa dynamiki w granicy około 5% w tym także elastyczności silnika co skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa o 4 - 6% zależnie od stylu jazdy.
Próby trakcyjne wykazały również zwiększenie prędkości maksymalnej samochodu o 6 - 7 km/h z ogólną poprawa kultury pracy silnika.

ZASADA DZIAŁANIA: W układzie dolotowym silnika spalinowego powstaje fala podłużna akustyczna. Wywołana ona jest cyklicznymi *#cenzura#* tłoków silnika. Wszystkie zjawiska związane z ruchem powietrza w rurach ssących mają podstawowe znaczenie dla parametrów silnika ( moc, moment obrotowy i najważniejszy parametr: elastyczność). Dawniej konstruktorzy nie przywiązywali wagi do układów dolotowych. Obecnie wystarczy w najbliższym salonie samochodowym oglądnąć nowej generacji silniki, aby zobaczyć układy dolotowe o długości nawet 1,5 metra wyposażone w np. 3 komory rezonansowe.
Fala ssania w przewodzie dolotowym nakłada się na falę odbitą od zamkniętych zaworów ssących i na falę wywołaną tym, że jest taki moment w silniku kiedy oba zawory są otwarte i ruch tłoka powoduje wdmuchanie do kolektora ssącego mieszanki z powrotem.
Jest to moment kiedy oba układy dolotowy i wylotowy są połączone. Zgranie tych układów powoduje sprawne usuniecie spalin i dynamiczne zassanie mieszanki co nazywamy rezonansowym doładowaniem. Strumienica jest tak zaprojektowana, aby wywołać to zjawisko. Obecnie firma "Mag-Sport" wykonuje strumienice aktywne, jest to strumienicowa pompa powietrza. Oprócz modyfikacji zjawisk falowych w rurze ssącej *#cenzura#* ona powietrze do silnika, zwiększając gęstość zasysanego powietrza co zwiększa współczynnik napełnienia cylindra i potęguje zjawisko doładowania. Zakres ciśnień nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej, jest to doładowanie wykorzystujące zjawiska falowe, a nie zasadą kompresora. Strumienica dolotowa jest tylko jednym z elementów tuningu układu ssącego, występuje ona z filtrami sportowymi, przewodami *#cenzura#* zimne powietrze tak aby zwiększyć ilość ładunku paliwa w zasysanym powietrzu. Montując strumienicę można stroić układ dolotowy, zwiększając pojemność układu, długość i kształt.

strumienica to nie nowosc i jakby to bylo dobre to produkowalyby ja wszystkie liczace sie i znane firmy robiace uklady wydechowe czy tlumiki, a jakos oprocz polskiej to same nonamy sa.

tylko blagam niemow mi o strumienicach z allegro.........http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3 poczytaj sobie o tych strumincach luskowych z allegro



mally

Post autor: mally » pn lut 07, 2005 02:55

no nic prozak pokaz moze jakies wykresy z hamowni ile dala ta strumienica????? przciez nikt niezabroni ci kupowac strumienic.......nom i do tego jesce warto kupic tlumiki z allegro daja 20% mocy i magnetyzery :rotfl:



Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » pn lut 07, 2005 14:00

zawsze mogles napisac jeszcze 2 posty bylo by wiecej a co do tematu
strumionka stozkowa, az sie zdziwilem jak zobaczylem ze ich nie ma na allegro ale napewno beda. luskowe omijac szerokim lukiem
to tyle jesli chodzi o ten twoj artykol

te informacje co podales nie odnosza sie nawet do 1/10 tematu zwiazanego z ukladem wydechowym + wiadomosci zwiazane z fizyka pytam jeszcze raz jak cos co jest oparte na prawach fizyki moze nie dzialac?? hamownie powiadasz? a po co aby udowodnic osoba jak ty ze to dziala? ta kase wole wlozyc do auta lub wydac na piwo :)

powiadasz firmy czemu tego nie robia a no temu ze robia produkty przewaznie z homologacja czyli musza spelniac pewne wymogi (np glosnosc) pozatym sa modele tlumikow gdzie wykozystywane sa strumionki szczelinowe lub maja budowe ktora ma spelniac podobne zadanie jak strumiennica one tez nie dzialaja?? pozatym nawet fabryczne auta nieraz maja elementy szczelinowe pracujace jak strumiennica (nie pamietam modelu jakis fiat ma standardowo cos ala strumiennice dolotu).
zreszta kto mowi ze strumionka w kazdym aucie poprawi osiagi? wszystko zalezy czy jest co poprawiac zreszta pogadaj z L. Weglarskim moze to bedzie dla ciebie autorytet
pozatym zadam ci pytanie: "Jaki jest temat topicku?" bo napewno nie "czy strumiennice dzialaja" klucac sie wprowadzic mozemy co najwyzej niezdrowa atmosfere
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » pn lut 07, 2005 17:10

mally pisze:..a tu cos dla ciekawskich i dociekliwych:
...Strumienice dolotu zaliczają się do dynamizatorów okołodżwiękowych. Ich zastosowanie w systemie dolotu powietrza ma za zadanie poprawić napełnianie silnika z jednoczesnym , korzystnym wpływem na charakterystykę momentu obrotowego silnika.
Najlepiej funkcjonują z filtrami sportowymi wkładami w miejsce fabrycznego filtra lub filtrami stożkowymi.
Efektem zamontowania strumienicy jest odczuwalna poprawa dynamiki w granicy około 5% w tym także elastyczności silnika co skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa o 4 - 6% zależnie od stylu jazdy.
Próby trakcyjne wykazały również zwiększenie prędkości maksymalnej samochodu o 6 - 7 km/h z ogólną poprawa kultury pracy silnika.

ZASADA DZIAŁANIA: W układzie dolotowym silnika spalinowego powstaje fala podłużna akustyczna. Wywołana ona jest cyklicznymi *#cenzura#* tłoków silnika. Wszystkie zjawiska związane z ruchem powietrza w rurach ssących mają podstawowe znaczenie dla parametrów silnika ( moc, moment obrotowy i najważniejszy parametr: elastyczność). Dawniej konstruktorzy nie przywiązywali wagi do układów dolotowych. Obecnie wystarczy w najbliższym salonie samochodowym oglądnąć nowej generacji silniki, aby zobaczyć układy dolotowe o długości nawet 1,5 metra wyposażone w np. 3 komory rezonansowe.
Fala ssania w przewodzie dolotowym nakłada się na falę odbitą od zamkniętych zaworów ssących i na falę wywołaną tym, że jest taki moment w silniku kiedy oba zawory są otwarte i ruch tłoka powoduje wdmuchanie do kolektora ssącego mieszanki z powrotem.
Jest to moment kiedy oba układy dolotowy i wylotowy są połączone. Zgranie tych układów powoduje sprawne usuniecie spalin i dynamiczne zassanie mieszanki co nazywamy rezonansowym doładowaniem. Strumienica jest tak zaprojektowana, aby wywołać to zjawisko. Obecnie firma "Mag-Sport" wykonuje strumienice aktywne, jest to strumienicowa pompa powietrza. Oprócz modyfikacji zjawisk falowych w rurze ssącej *#cenzura#* ona powietrze do silnika, zwiększając gęstość zasysanego powietrza co zwiększa współczynnik napełnienia cylindra i potęguje zjawisko doładowania. Zakres ciśnień nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej, jest to doładowanie wykorzystujące zjawiska falowe, a nie zasadą kompresora. Strumienica dolotowa jest tylko jednym z elementów tuningu układu ssącego, występuje ona z filtrami sportowymi, przewodami *#cenzura#* zimne powietrze tak aby zwiększyć ilość ładunku paliwa w zasysanym powietrzu. Montując strumienicę można stroić układ dolotowy, zwiększając pojemność układu, długość i kształt.

strumienica to nie nowosc i jakby to bylo dobre to produkowalyby ja wszystkie liczace sie i znane firmy robiace uklady wydechowe czy tlumiki, a jakos oprocz polskiej to same nonamy sa.

tylko blagam niemow mi o strumienicach z allegro.........http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3 poczytaj sobie o tych strumincach luskowych z allegro
faaaajny wykład ale z tego co wiem temat dotyczy wydechu i strumiennicy w wydech a nie w dolot :!: - tak na marginesie...
a pozatym poprawiając sam wydech montując tam strumionki i wyrzucając co popadnie to trzebaby poprawic tez dolot...zeby byl jakis efekt...tylko czy to sie oplaca :?:


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » pn lut 07, 2005 17:30

hhhmmm ja bym powiedzial tak:
bardziej oplaca sie przerobic sam wydech niz sam dolot bo na wydechu uzyskasz ... nie dokoncze by uniknac kolejnych atakow. natomiast robiac dolot wiekszosc powie ze nalezalo by zrobic tez cos przy wydechu co nie oznacza ze bez tego nie bedzie zmian. ja zamiezam przerobic wydech a nieco puzniej zakupic moze u weglarskiego dolot a moze sama wkladka starczy nie wiem sie zobaczy :)



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » pn lut 07, 2005 17:39

powiedzialem ze najlepiej jest to robic razem wtedy efekty najbardziej widoczne...a nie ze najpierw dolot :!:


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » pn lut 07, 2005 20:38

zgadzam sie w 100% jednak kasa i czas daja ograniczania niektorym z nas :pub:



Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » wt lut 08, 2005 07:39

prozak a co sadzisz o tym
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=4168nie wiesz moze jak on warczy i czy nie jest czasem glosno w aucie bo tego tez bym nie chcial



Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » wt lut 08, 2005 10:27

"aukcja nie zostala znaleziona"

nie bedzie przekroju to nic nie bede w stanie powiedziec wszystko zalezne od budowy w srodku



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » czw lut 10, 2005 14:34



[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » pt lut 11, 2005 12:31

bardzo ciekawy tlumiczek wszystko jak powinno byc ale czy ten regulator dzwieku nie bedzie stawial oporow?? zalezy na jakiej zasadzie on dziala czy regulacji przeplywu czy jak. cieszy fakt ze firam ponoc dba o wykonczenie czyli o wygladzanie krawedzi wewnatrz dzieki temu opory dodatkowo maleja nie ma zawirowan itd.

ja tez zastanawialem sie nad tlumikiem z regulacja dzwieku przed kupieniem ala mugena ale postawilem na prostote i... cene ;)



Awatar użytkownika
Sknerus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob gru 18, 2004 18:53
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Sknerus » śr lut 16, 2005 00:05

Dario pisze:Tak przy okazji mam pytanie. Czy ktoś używa lub używał tłumików KM dostępnych na Allegro? Jak one się sprawują warto założyć coś takiego? Ja szukam takiego żeby ładnie wyglądał i nie był zbyt głośni tylko cicho mruczał :) .
ja mam tlumik KM ala mugen i jestem bardzo zadowolony. bardzo mily i gleboki bas. zwlaszcza na niskich obrotach no i ten chrom... miodzio



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » śr lut 16, 2005 10:00

Sknerus pisze:
Dario pisze:Tak przy okazji mam pytanie. Czy ktoś używa lub używał tłumików KM dostępnych na Allegro? Jak one się sprawują warto założyć coś takiego? Ja szukam takiego żeby ładnie wyglądał i nie był zbyt głośni tylko cicho mruczał :) .
ja mam tlumik KM ala mugen i jestem bardzo zadowolony. bardzo mily i gleboki bas. zwlaszcza na niskich obrotach no i ten chrom... miodzio
zapodaj jakies fotki jak nie na forum to choc na maila: tomek_k0@op.pl


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » śr lut 16, 2005 15:50

sknerus dawaj foty na forum :) interesowal by mnie tez sposob w jaki zamocowales tlumik bo niedlugo tez bede go zakladal. wiec jakiego patenta tam zapodales :)

a ten chromik to polerowana kwasowka ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości