Wydech!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
..a tu cos dla ciekawskich i dociekliwych:
...Strumienice dolotu zaliczają się do dynamizatorów okołodżwiękowych. Ich zastosowanie w systemie dolotu powietrza ma za zadanie poprawić napełnianie silnika z jednoczesnym , korzystnym wpływem na charakterystykę momentu obrotowego silnika.
Najlepiej funkcjonują z filtrami sportowymi wkładami w miejsce fabrycznego filtra lub filtrami stożkowymi.
Efektem zamontowania strumienicy jest odczuwalna poprawa dynamiki w granicy około 5% w tym także elastyczności silnika co skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa o 4 - 6% zależnie od stylu jazdy.
Próby trakcyjne wykazały również zwiększenie prędkości maksymalnej samochodu o 6 - 7 km/h z ogólną poprawa kultury pracy silnika.
ZASADA DZIAŁANIA: W układzie dolotowym silnika spalinowego powstaje fala podłużna akustyczna. Wywołana ona jest cyklicznymi *#cenzura#* tłoków silnika. Wszystkie zjawiska związane z ruchem powietrza w rurach ssących mają podstawowe znaczenie dla parametrów silnika ( moc, moment obrotowy i najważniejszy parametr: elastyczność). Dawniej konstruktorzy nie przywiązywali wagi do układów dolotowych. Obecnie wystarczy w najbliższym salonie samochodowym oglądnąć nowej generacji silniki, aby zobaczyć układy dolotowe o długości nawet 1,5 metra wyposażone w np. 3 komory rezonansowe.
Fala ssania w przewodzie dolotowym nakłada się na falę odbitą od zamkniętych zaworów ssących i na falę wywołaną tym, że jest taki moment w silniku kiedy oba zawory są otwarte i ruch tłoka powoduje wdmuchanie do kolektora ssącego mieszanki z powrotem.
Jest to moment kiedy oba układy dolotowy i wylotowy są połączone. Zgranie tych układów powoduje sprawne usuniecie spalin i dynamiczne zassanie mieszanki co nazywamy rezonansowym doładowaniem. Strumienica jest tak zaprojektowana, aby wywołać to zjawisko. Obecnie firma "Mag-Sport" wykonuje strumienice aktywne, jest to strumienicowa pompa powietrza. Oprócz modyfikacji zjawisk falowych w rurze ssącej *#cenzura#* ona powietrze do silnika, zwiększając gęstość zasysanego powietrza co zwiększa współczynnik napełnienia cylindra i potęguje zjawisko doładowania. Zakres ciśnień nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej, jest to doładowanie wykorzystujące zjawiska falowe, a nie zasadą kompresora. Strumienica dolotowa jest tylko jednym z elementów tuningu układu ssącego, występuje ona z filtrami sportowymi, przewodami *#cenzura#* zimne powietrze tak aby zwiększyć ilość ładunku paliwa w zasysanym powietrzu. Montując strumienicę można stroić układ dolotowy, zwiększając pojemność układu, długość i kształt.
strumienica to nie nowosc i jakby to bylo dobre to produkowalyby ja wszystkie liczace sie i znane firmy robiace uklady wydechowe czy tlumiki, a jakos oprocz polskiej to same nonamy sa.
tylko blagam niemow mi o strumienicach z allegro.........http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3 poczytaj sobie o tych strumincach luskowych z allegro
...Strumienice dolotu zaliczają się do dynamizatorów okołodżwiękowych. Ich zastosowanie w systemie dolotu powietrza ma za zadanie poprawić napełnianie silnika z jednoczesnym , korzystnym wpływem na charakterystykę momentu obrotowego silnika.
Najlepiej funkcjonują z filtrami sportowymi wkładami w miejsce fabrycznego filtra lub filtrami stożkowymi.
Efektem zamontowania strumienicy jest odczuwalna poprawa dynamiki w granicy około 5% w tym także elastyczności silnika co skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa o 4 - 6% zależnie od stylu jazdy.
Próby trakcyjne wykazały również zwiększenie prędkości maksymalnej samochodu o 6 - 7 km/h z ogólną poprawa kultury pracy silnika.
ZASADA DZIAŁANIA: W układzie dolotowym silnika spalinowego powstaje fala podłużna akustyczna. Wywołana ona jest cyklicznymi *#cenzura#* tłoków silnika. Wszystkie zjawiska związane z ruchem powietrza w rurach ssących mają podstawowe znaczenie dla parametrów silnika ( moc, moment obrotowy i najważniejszy parametr: elastyczność). Dawniej konstruktorzy nie przywiązywali wagi do układów dolotowych. Obecnie wystarczy w najbliższym salonie samochodowym oglądnąć nowej generacji silniki, aby zobaczyć układy dolotowe o długości nawet 1,5 metra wyposażone w np. 3 komory rezonansowe.
Fala ssania w przewodzie dolotowym nakłada się na falę odbitą od zamkniętych zaworów ssących i na falę wywołaną tym, że jest taki moment w silniku kiedy oba zawory są otwarte i ruch tłoka powoduje wdmuchanie do kolektora ssącego mieszanki z powrotem.
Jest to moment kiedy oba układy dolotowy i wylotowy są połączone. Zgranie tych układów powoduje sprawne usuniecie spalin i dynamiczne zassanie mieszanki co nazywamy rezonansowym doładowaniem. Strumienica jest tak zaprojektowana, aby wywołać to zjawisko. Obecnie firma "Mag-Sport" wykonuje strumienice aktywne, jest to strumienicowa pompa powietrza. Oprócz modyfikacji zjawisk falowych w rurze ssącej *#cenzura#* ona powietrze do silnika, zwiększając gęstość zasysanego powietrza co zwiększa współczynnik napełnienia cylindra i potęguje zjawisko doładowania. Zakres ciśnień nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej, jest to doładowanie wykorzystujące zjawiska falowe, a nie zasadą kompresora. Strumienica dolotowa jest tylko jednym z elementów tuningu układu ssącego, występuje ona z filtrami sportowymi, przewodami *#cenzura#* zimne powietrze tak aby zwiększyć ilość ładunku paliwa w zasysanym powietrzu. Montując strumienicę można stroić układ dolotowy, zwiększając pojemność układu, długość i kształt.
strumienica to nie nowosc i jakby to bylo dobre to produkowalyby ja wszystkie liczace sie i znane firmy robiace uklady wydechowe czy tlumiki, a jakos oprocz polskiej to same nonamy sa.
tylko blagam niemow mi o strumienicach z allegro.........http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3 poczytaj sobie o tych strumincach luskowych z allegro
zawsze mogles napisac jeszcze 2 posty bylo by wiecej a co do tematu
te informacje co podales nie odnosza sie nawet do 1/10 tematu zwiazanego z ukladem wydechowym + wiadomosci zwiazane z fizyka pytam jeszcze raz jak cos co jest oparte na prawach fizyki moze nie dzialac?? hamownie powiadasz? a po co aby udowodnic osoba jak ty ze to dziala? ta kase wole wlozyc do auta lub wydac na piwo
powiadasz firmy czemu tego nie robia a no temu ze robia produkty przewaznie z homologacja czyli musza spelniac pewne wymogi (np glosnosc) pozatym sa modele tlumikow gdzie wykozystywane sa strumionki szczelinowe lub maja budowe ktora ma spelniac podobne zadanie jak strumiennica one tez nie dzialaja?? pozatym nawet fabryczne auta nieraz maja elementy szczelinowe pracujace jak strumiennica (nie pamietam modelu jakis fiat ma standardowo cos ala strumiennice dolotu).
zreszta kto mowi ze strumionka w kazdym aucie poprawi osiagi? wszystko zalezy czy jest co poprawiac zreszta pogadaj z L. Weglarskim moze to bedzie dla ciebie autorytet
pozatym zadam ci pytanie: "Jaki jest temat topicku?" bo napewno nie "czy strumiennice dzialaja" klucac sie wprowadzic mozemy co najwyzej niezdrowa atmosfere
pozdrawiam
to tyle jesli chodzi o ten twoj artykolstrumionka stozkowa, az sie zdziwilem jak zobaczylem ze ich nie ma na allegro ale napewno beda. luskowe omijac szerokim lukiem
te informacje co podales nie odnosza sie nawet do 1/10 tematu zwiazanego z ukladem wydechowym + wiadomosci zwiazane z fizyka pytam jeszcze raz jak cos co jest oparte na prawach fizyki moze nie dzialac?? hamownie powiadasz? a po co aby udowodnic osoba jak ty ze to dziala? ta kase wole wlozyc do auta lub wydac na piwo
powiadasz firmy czemu tego nie robia a no temu ze robia produkty przewaznie z homologacja czyli musza spelniac pewne wymogi (np glosnosc) pozatym sa modele tlumikow gdzie wykozystywane sa strumionki szczelinowe lub maja budowe ktora ma spelniac podobne zadanie jak strumiennica one tez nie dzialaja?? pozatym nawet fabryczne auta nieraz maja elementy szczelinowe pracujace jak strumiennica (nie pamietam modelu jakis fiat ma standardowo cos ala strumiennice dolotu).
zreszta kto mowi ze strumionka w kazdym aucie poprawi osiagi? wszystko zalezy czy jest co poprawiac zreszta pogadaj z L. Weglarskim moze to bedzie dla ciebie autorytet
pozatym zadam ci pytanie: "Jaki jest temat topicku?" bo napewno nie "czy strumiennice dzialaja" klucac sie wprowadzic mozemy co najwyzej niezdrowa atmosfere
pozdrawiam
faaaajny wykład ale z tego co wiem temat dotyczy wydechu i strumiennicy w wydech a nie w dolot - tak na marginesie...mally pisze:..a tu cos dla ciekawskich i dociekliwych:
...Strumienice dolotu zaliczają się do dynamizatorów okołodżwiękowych. Ich zastosowanie w systemie dolotu powietrza ma za zadanie poprawić napełnianie silnika z jednoczesnym , korzystnym wpływem na charakterystykę momentu obrotowego silnika.
Najlepiej funkcjonują z filtrami sportowymi wkładami w miejsce fabrycznego filtra lub filtrami stożkowymi.
Efektem zamontowania strumienicy jest odczuwalna poprawa dynamiki w granicy około 5% w tym także elastyczności silnika co skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa o 4 - 6% zależnie od stylu jazdy.
Próby trakcyjne wykazały również zwiększenie prędkości maksymalnej samochodu o 6 - 7 km/h z ogólną poprawa kultury pracy silnika.
ZASADA DZIAŁANIA: W układzie dolotowym silnika spalinowego powstaje fala podłużna akustyczna. Wywołana ona jest cyklicznymi *#cenzura#* tłoków silnika. Wszystkie zjawiska związane z ruchem powietrza w rurach ssących mają podstawowe znaczenie dla parametrów silnika ( moc, moment obrotowy i najważniejszy parametr: elastyczność). Dawniej konstruktorzy nie przywiązywali wagi do układów dolotowych. Obecnie wystarczy w najbliższym salonie samochodowym oglądnąć nowej generacji silniki, aby zobaczyć układy dolotowe o długości nawet 1,5 metra wyposażone w np. 3 komory rezonansowe.
Fala ssania w przewodzie dolotowym nakłada się na falę odbitą od zamkniętych zaworów ssących i na falę wywołaną tym, że jest taki moment w silniku kiedy oba zawory są otwarte i ruch tłoka powoduje wdmuchanie do kolektora ssącego mieszanki z powrotem.
Jest to moment kiedy oba układy dolotowy i wylotowy są połączone. Zgranie tych układów powoduje sprawne usuniecie spalin i dynamiczne zassanie mieszanki co nazywamy rezonansowym doładowaniem. Strumienica jest tak zaprojektowana, aby wywołać to zjawisko. Obecnie firma "Mag-Sport" wykonuje strumienice aktywne, jest to strumienicowa pompa powietrza. Oprócz modyfikacji zjawisk falowych w rurze ssącej *#cenzura#* ona powietrze do silnika, zwiększając gęstość zasysanego powietrza co zwiększa współczynnik napełnienia cylindra i potęguje zjawisko doładowania. Zakres ciśnień nie jest szkodliwy dla jednostki napędowej, jest to doładowanie wykorzystujące zjawiska falowe, a nie zasadą kompresora. Strumienica dolotowa jest tylko jednym z elementów tuningu układu ssącego, występuje ona z filtrami sportowymi, przewodami *#cenzura#* zimne powietrze tak aby zwiększyć ilość ładunku paliwa w zasysanym powietrzu. Montując strumienicę można stroić układ dolotowy, zwiększając pojemność układu, długość i kształt.
strumienica to nie nowosc i jakby to bylo dobre to produkowalyby ja wszystkie liczace sie i znane firmy robiace uklady wydechowe czy tlumiki, a jakos oprocz polskiej to same nonamy sa.
tylko blagam niemow mi o strumienicach z allegro.........http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3 poczytaj sobie o tych strumincach luskowych z allegro
a pozatym poprawiając sam wydech montując tam strumionki i wyrzucając co popadnie to trzebaby poprawic tez dolot...zeby byl jakis efekt...tylko czy to sie oplaca
[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
hhhmmm ja bym powiedzial tak:
bardziej oplaca sie przerobic sam wydech niz sam dolot bo na wydechu uzyskasz ... nie dokoncze by uniknac kolejnych atakow. natomiast robiac dolot wiekszosc powie ze nalezalo by zrobic tez cos przy wydechu co nie oznacza ze bez tego nie bedzie zmian. ja zamiezam przerobic wydech a nieco puzniej zakupic moze u weglarskiego dolot a moze sama wkladka starczy nie wiem sie zobaczy
bardziej oplaca sie przerobic sam wydech niz sam dolot bo na wydechu uzyskasz ... nie dokoncze by uniknac kolejnych atakow. natomiast robiac dolot wiekszosc powie ze nalezalo by zrobic tez cos przy wydechu co nie oznacza ze bez tego nie bedzie zmian. ja zamiezam przerobic wydech a nieco puzniej zakupic moze u weglarskiego dolot a moze sama wkladka starczy nie wiem sie zobaczy
powiedzialem ze najlepiej jest to robic razem wtedy efekty najbardziej widoczne...a nie ze najpierw dolot
[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
prozak a co sadzisz o tym
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=4168nie wiesz moze jak on warczy i czy nie jest czasem glosno w aucie bo tego tez bym nie chcial
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=4168nie wiesz moze jak on warczy i czy nie jest czasem glosno w aucie bo tego tez bym nie chcial
co myslicie o tym...
http://www.toptuner.com/go/_info/?id=2343
http://www.toptuner.com/go/_info/?id=2343
[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
bardzo ciekawy tlumiczek wszystko jak powinno byc ale czy ten regulator dzwieku nie bedzie stawial oporow?? zalezy na jakiej zasadzie on dziala czy regulacji przeplywu czy jak. cieszy fakt ze firam ponoc dba o wykonczenie czyli o wygladzanie krawedzi wewnatrz dzieki temu opory dodatkowo maleja nie ma zawirowan itd.
ja tez zastanawialem sie nad tlumikiem z regulacja dzwieku przed kupieniem ala mugena ale postawilem na prostote i... cene
ja tez zastanawialem sie nad tlumikiem z regulacja dzwieku przed kupieniem ala mugena ale postawilem na prostote i... cene
ja mam tlumik KM ala mugen i jestem bardzo zadowolony. bardzo mily i gleboki bas. zwlaszcza na niskich obrotach no i ten chrom... miodzioDario pisze:Tak przy okazji mam pytanie. Czy ktoś używa lub używał tłumików KM dostępnych na Allegro? Jak one się sprawują warto założyć coś takiego? Ja szukam takiego żeby ładnie wyglądał i nie był zbyt głośni tylko cicho mruczał .
zapodaj jakies fotki jak nie na forum to choc na maila: tomek_k0@op.plSknerus pisze:ja mam tlumik KM ala mugen i jestem bardzo zadowolony. bardzo mily i gleboki bas. zwlaszcza na niskich obrotach no i ten chrom... miodzioDario pisze:Tak przy okazji mam pytanie. Czy ktoś używa lub używał tłumików KM dostępnych na Allegro? Jak one się sprawują warto założyć coś takiego? Ja szukam takiego żeby ładnie wyglądał i nie był zbyt głośni tylko cicho mruczał .
[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości