Strona 6 z 9
: czw sty 08, 2009 12:42
autor: piotrus23
ok sorrki
: pt sty 09, 2009 21:59
autor: dan_25
Daniel79 pisze:Pozwulcie Pany ze się delikatnie podłącze do waszego tematu.Przekopałem troche forum,i na hasło "co można zrobić z AAM" odpowiedz była podobna-WYMIENIĆ.
Widze że z ABS-a planujecie wyciągnąć ok.110-115 KM.
Moje plany:
-Wałek rozrządu od 2E
-Wydech (narazie bez kolektora) od GT/GTI (większa średnica)
-Dwulufowa puszka
-Plan głowicy zwiększy choć troche stopień sprężania
-Popracować nad wdechem (w planach stożek)
-Jak będę kiedyś rozbierał silnik-szlif+tłoki od ABS-a:)
-Potrzebna byłaby większa chłodnica???
-Wystroić ECU na hamowni.
Mody są rozłożone w czasie-w miare dostępności funduszy(nie koniecznie w takiej kolejności)
Chciałbym osiągnąć coś około 100KM.Jak myślicie-jest to realne?
Myślę ze powinno się udać tylko nie wiem czy to co wymieniłeś aż tyle da??? czy może lepiej wrzucić dół 2,0
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
trzeba by poczekać aż
marcinas 1983 przeprowadzi swojego moda i jak osiągnie ok 110-115KM to myślę że z AAM ok 100KM da rade wyciągnąć
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
ale niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony w tej dziedzinie
np.
EVO bo ja mogę się mylić
pozdro
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
: pt sty 09, 2009 22:20
autor: marcinas1983
Daniel79, zakładając wydech od GTI kompletny musisz się liczyć z tym, że trzeba będzie zmienić sondę lambdę bo... GTI ma ją w innym miejscu i już potrzebna jest sonda z podgrzewaczem więc jak dla mnie nie za dobry pomysł
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pt sty 09, 2009 23:50
autor: marcinas1983
Daniel79, ABS standardowo ma większą średnicę wydechu właśnie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
bo to jedna z rzeczy, która odróżnia go od AAM'a
: sob sty 10, 2009 10:34
autor: jgkurczak
Przeczytaj sobie temat co różni AAM od ABS/ADZ i wtedy będziesz wiedział co warto wymienić. Masz tu podane jedno rozwiązanie. Dół z 2.0 i reszta na czapce z jednopunktu.
Nie wiem czy była jakaś różnica między głowicami w tych silnikach. Ale skoro to działa w przypadku ABS to zadziała w AAM.Będzie tylko troszkę mniej mocy. Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Zresztą tak btw. AAM ma tylko 75 koni więc swap będzie dużo bardziej Ci się opłacał niż nam na 2E przemyśl to bo wydasz kupe kasy a efekt to będzie mizeria.
Zresztą ja sobie podliczyłem pewne koszty i w moim wypadku wszelkie modyfikacje są bez sensu...
: sob sty 10, 2009 15:45
autor: lipass
ja obstawiam, że AAM różni się praktycznie tylko wydechem i ECU - średnica i skok tłoka ta sama, etka podaje także ten sam numer głowicy
[ Dodano: 10 Sty 2009 14:46 ]
ciekaw jestem czy adaptaca całego wydechu i ecu z ABSa do AAMa dałaby jakieś przyrosty (być może otrzymali byśmy po prostu ABSa
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
)
: sob sty 10, 2009 15:47
autor: AD6
lipass pisze:ja obstawiam, że AAM różni się praktycznie tylko wydechem i ECU - średnica i skok tłoka ta sama, etka podaje także ten sam numer głowicy
nie do końca jeszcze tłoki są inne przez co AAM ma mniejszy stopień sprężania i wałęk rozrządu też jest inny
: sob sty 10, 2009 15:58
autor: lipass
AD6, fakt:
blok ABS 051103101B
blok AAM 051103101A
wałki też inne
![prayer :prayer:](./images/smilies/icon_pray.gif)
: sob sty 10, 2009 16:00
autor: sas_gti
lipass, o roznosci tłokow w tyhc silnikach mówi stopien sprezania a nie nr bloku.
Dwa bloki z dwoch ronyzhc VW moga miec inne nr a takie same tłoki.
: sob sty 10, 2009 16:04
autor: lipass
sas_gti, domyśliłem się - vagcat.com nie podał oddzielnie bloków i tłoków tylko blok razem z nimi
: sob sty 10, 2009 16:12
autor: AD6
bloki w AAM i ABS są raczej identyczne lub różnią się małymi nieistotnymi szczegółami i można je między sobą zamienić tłoki w AAM mają większe wybranie w denku ECU ma inne mapy wałki mają inne fazy otwarcia i zamknięcia (głowice są identyczne wystarczy tylko podmienić sam wałek) co do układu wydechowego nie wiem czy jest inny
jak by ktoś potrzebował mam dane wałków w AAM i ABS oraz wymiary tłoków
: sob sty 10, 2009 16:18
autor: lipass
AD6 pisze:co do układu wydechowego nie wiem czy jest inny
kolektory wydechowe są inne z tego co się doczytałem - może jak ktoś ma AutoDate to może sprawdzić średnice obu wydechów...
: sob sty 10, 2009 16:18
autor: AD6
z tego co patrze w katalog to 2E też ma identyczną głowice jeśli chodzi o wymiary zaworów i gniazd (choć nie wiem czy to nie jest błąd) wałek ma juz inny
: sob sty 10, 2009 17:34
autor: lipass
Daniel79 pisze:rozbierzności co do głowicy
wyczytałem, że taka sama jak w ABS
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)