Strona 6 z 9

: czw sty 08, 2009 12:42
autor: piotrus23
ok sorrki

: pt sty 09, 2009 21:59
autor: dan_25
Daniel79 pisze:Pozwulcie Pany ze się delikatnie podłącze do waszego tematu.Przekopałem troche forum,i na hasło "co można zrobić z AAM" odpowiedz była podobna-WYMIENIĆ.
Widze że z ABS-a planujecie wyciągnąć ok.110-115 KM.
Moje plany:
-Wałek rozrządu od 2E
-Wydech (narazie bez kolektora) od GT/GTI (większa średnica)
-Dwulufowa puszka
-Plan głowicy zwiększy choć troche stopień sprężania
-Popracować nad wdechem (w planach stożek)
-Jak będę kiedyś rozbierał silnik-szlif+tłoki od ABS-a:)
-Potrzebna byłaby większa chłodnica???
-Wystroić ECU na hamowni.
Mody są rozłożone w czasie-w miare dostępności funduszy(nie koniecznie w takiej kolejności)
Chciałbym osiągnąć coś około 100KM.Jak myślicie-jest to realne?
Myślę ze powinno się udać tylko nie wiem czy to co wymieniłeś aż tyle da??? czy może lepiej wrzucić dół 2,0 :grin: trzeba by poczekać aż marcinas 1983 przeprowadzi swojego moda i jak osiągnie ok 110-115KM to myślę że z AAM ok 100KM da rade wyciągnąć :hmm: ale niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony w tej dziedzinie
np. EVO bo ja mogę się mylić :otepienie:

pozdro :okej:

: pt sty 09, 2009 22:20
autor: marcinas1983
Daniel79, zakładając wydech od GTI kompletny musisz się liczyć z tym, że trzeba będzie zmienić sondę lambdę bo... GTI ma ją w innym miejscu i już potrzebna jest sonda z podgrzewaczem więc jak dla mnie nie za dobry pomysł :)

: pt sty 09, 2009 23:50
autor: marcinas1983
Daniel79, ABS standardowo ma większą średnicę wydechu właśnie :) bo to jedna z rzeczy, która odróżnia go od AAM'a

: sob sty 10, 2009 10:34
autor: jgkurczak
Przeczytaj sobie temat co różni AAM od ABS/ADZ i wtedy będziesz wiedział co warto wymienić. Masz tu podane jedno rozwiązanie. Dół z 2.0 i reszta na czapce z jednopunktu.
Nie wiem czy była jakaś różnica między głowicami w tych silnikach. Ale skoro to działa w przypadku ABS to zadziała w AAM.Będzie tylko troszkę mniej mocy. Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi ;)

Zresztą tak btw. AAM ma tylko 75 koni więc swap będzie dużo bardziej Ci się opłacał niż nam na 2E przemyśl to bo wydasz kupe kasy a efekt to będzie mizeria.

Zresztą ja sobie podliczyłem pewne koszty i w moim wypadku wszelkie modyfikacje są bez sensu...

: sob sty 10, 2009 15:45
autor: lipass
ja obstawiam, że AAM różni się praktycznie tylko wydechem i ECU - średnica i skok tłoka ta sama, etka podaje także ten sam numer głowicy

[ Dodano: 10 Sty 2009 14:46 ]
ciekaw jestem czy adaptaca całego wydechu i ecu z ABSa do AAMa dałaby jakieś przyrosty (być może otrzymali byśmy po prostu ABSa :bigok: )

: sob sty 10, 2009 15:47
autor: AD6
lipass pisze:ja obstawiam, że AAM różni się praktycznie tylko wydechem i ECU - średnica i skok tłoka ta sama, etka podaje także ten sam numer głowicy
nie do końca jeszcze tłoki są inne przez co AAM ma mniejszy stopień sprężania i wałęk rozrządu też jest inny

: sob sty 10, 2009 15:58
autor: lipass
AD6, fakt:
blok ABS 051103101B
blok AAM 051103101A

wałki też inne :prayer:

: sob sty 10, 2009 16:00
autor: sas_gti
lipass, o roznosci tłokow w tyhc silnikach mówi stopien sprezania a nie nr bloku.
Dwa bloki z dwoch ronyzhc VW moga miec inne nr a takie same tłoki.

: sob sty 10, 2009 16:04
autor: lipass
sas_gti, domyśliłem się - vagcat.com nie podał oddzielnie bloków i tłoków tylko blok razem z nimi

: sob sty 10, 2009 16:12
autor: AD6
bloki w AAM i ABS są raczej identyczne lub różnią się małymi nieistotnymi szczegółami i można je między sobą zamienić tłoki w AAM mają większe wybranie w denku ECU ma inne mapy wałki mają inne fazy otwarcia i zamknięcia (głowice są identyczne wystarczy tylko podmienić sam wałek) co do układu wydechowego nie wiem czy jest inny

jak by ktoś potrzebował mam dane wałków w AAM i ABS oraz wymiary tłoków

: sob sty 10, 2009 16:18
autor: lipass
AD6 pisze:co do układu wydechowego nie wiem czy jest inny
kolektory wydechowe są inne z tego co się doczytałem - może jak ktoś ma AutoDate to może sprawdzić średnice obu wydechów...

: sob sty 10, 2009 16:18
autor: AD6
z tego co patrze w katalog to 2E też ma identyczną głowice jeśli chodzi o wymiary zaworów i gniazd (choć nie wiem czy to nie jest błąd) wałek ma juz inny

: sob sty 10, 2009 17:34
autor: lipass
Daniel79 pisze:rozbierzności co do głowicy
wyczytałem, że taka sama jak w ABS :chytry: