Strona 6 z 7

: czw lut 26, 2009 01:08
autor: Mac_Abra
Ale się ruch w temacie zrobił! : P
djjokers pisze:tak o silniku z modelu GT jest bardzo mało informacji a o G-40 jest wiele :D (w sumie to silnik z modelu GT jest Bardzo rzadko spotykany, wszyscy zajeli sie G40 a nie GT(Grand Turismo(podobno taka jest pelna nazwa)
Tak, choć czuję się w obowiązku sprostować, że 3F-y nie były seryjnie montowane w Golfach, a jedynie w Polo w wersji właśnie GT, stąd nie możemy się spodziewać akurat NA TYM forum zbyt wielu informacji... Natomiast najwięcej zdecydowanie można było znaleźć na Polo Klub Polska, ale ledwo zdążyłem co nieco poczytać, całe forum zawiesiło działalność i tak czekam aż wróci do dziś... : /
djjokers pisze:czy w G40 sa hydrauliczne popychacze ? czy mechaniczne :D bo nie mialem okazji jeszcze przeczytania takiej informacji
Ależ oczywiście, że hydrauliczne, jak we wszystkich trzech zresztą :helm:
toffic pisze:przecież NZ i SC to Digijet :chytry:
Eeeee, szczerze to pierwszy raz widzę to oznaczenie :shock: więc zerknąłem szybko w tę tabelę http://www.michals.hg.pl/index225.htm a tam przy SC stoi "gaźnik Pierburg 2E3 / 91". Ale ale, już widzę, że niżejw tabeli jest jakiś wynalazek "SC-NZ", czyli pewnie to siakaś przejściowka była... Wobec tego chętnie się dowiem, czy były jakieś różnice? :hmm:

: czw lut 26, 2009 01:16
autor: toffic
SC to też Digijet jak NZ, różnią się na pewno kompem (inny nr VW) no i mocą, SC ma 65KM chyba. Jak dobrze pamiętam to różnice były jeszcze w wałku i zaworach ssących ale to musze sprawdzić żeby w błąd nie wprowadzać

: czw lut 26, 2009 01:28
autor: Mac_Abra
toffic, ja już sobie przypomniałem dyskusję na podobny temat, nawet się tam na końcu udzieliłem ;) Ale ten SC jakiś tajemniczy jest - widzę, że więcej o nim legend niż faktów... A co do tych mocy, to byłbym ostrożny, sam katalizator nie "odda" nam 10KM, muszę poszukać SPRAWDZONYCH danych - bo wystarczy zerknąć w podaną przeze mnie tabelę, raz NZ ma tam 60KM, a później (już prawidłowo) 55KM.

P.S. Zerknę do książki, a osobiście podejrzewam, że zamieszanie z SC powoduje to, że mógł on występować zarówno w wersjach z gaźnikiem i wtryskiem (więc nawet z katem i bez) i stąd u różnych osób różne informacje...

: czw lut 26, 2009 01:42
autor: toffic
SC ma kata i jedzie wyraźnie lepiej niż NZ więc jakoś wierze w to katalogowe 65

: sob lut 28, 2009 04:03
autor: Mac_Abra
toffic pisze:SC to też Digijet jak NZ, różnią się na pewno kompem (inny nr VW) no i mocą, SC ma 65KM chyba. Jak dobrze pamiętam to różnice były jeszcze w wałku i zaworach ssących ale to musze sprawdzić żeby w błąd nie wprowadzać
I jak tam? Coś znalazłeś?
toffic pisze:SC ma kata i jedzie wyraźnie lepiej niż NZ więc jakoś wierze w to katalogowe 65
Bo w mojej książce ("Obsługa i naparawa - VW Golf II 1,1 1,3 1,6D 1,6TD" wyd. AUTO 1996) na temat że SC napisane jest tyle:
- wtrysk Digijet (jak w NZ)
- BRAK katalizatora
- moc max 47kW przy 5400 obr/min
- moment max 97 Nm @ 3100 obr/min

Dla porównania - parametry NZ z tego samego źródła to odpowiednio: 40kW/5200 ale moment to 99Nm/3200.

Oprócz tego okazało się, że jest jeszcze silnik RC, posiadający również Digijet z katalizatorem, ale ma "tylko" 37kW i 94Nm...

: sob lut 28, 2009 10:29
autor: djjokers

: sob lut 28, 2009 15:37
autor: Mac_Abra
Gratuluję, znalazłeś dokładnie rzeczywiste fotki mojego niedawnego szalonego nabytku :bigok:

Nieźle :grin: To skoro się bawimy w SPY FOTO, to podrzucę, jak ten cały pierdzielnik wyglądał już w bagażniku Audi :hmm:
Obrazek

: ndz mar 01, 2009 20:31
autor: vwyj
tłoki Ci napewno nie podejdą w 1,3 maja 75mm srednicy o ile sie nie myle a w 1,6 maja 81mm. tez mialem 1,3 tylko MH ale wstawilem 1,8 bo zeby z 1,3 cos wyciagnac to kupe roboty trzeba w to włożyc ale życze powodzenia, jak juz cos z tego wyjdzie to daj znac :bigok:

łooo sory nie zauważyłem ze temat ma 6 podstron :helm: przeczytalem tylko pierwsza i napisałem, sory za zamiesanie

: ndz mar 01, 2009 23:28
autor: Mac_Abra
vwyj, spokojnie, ja dobrze wiem co robię. A oba silniki mają pojemność (jak na razie) 1,3. Tyle że ten co kupiłem ma o 20KM więcej :helm: Ale dzięki za troskę. Przy okazji - tłoki akurat trafiłeś, są inne, ale chodzi raczej o kształt denka niż pozostałe parametry ;)

A temat rzeczywiście polecam przeczytać od początku do końca, myślę, że jest dość ciekawy.

Dzięki za dobre słowo, mam w planach wszystko opisać na forum.

: pn mar 02, 2009 00:57
autor: Bartek PoloGT
Witam posiadam silnik 1.3 GT 75 KM czyli 3 f ;) i chciał bym uzyskać z niego jakieś 10 do 20 km co bym musiał zrobić ? dokładnie ? co dokupić co wymienić ?

myślałem o wyrzuceniu katalizatora ale czy to coś da i ile ?

Proszę o pomoc :smoke:

: pn mar 02, 2009 00:58
autor: Danijel
Bartek PoloGT pisze:myślałem o wyrzuceniu katalizatora ale czy to coś da i ile
szału nie będzie, moze nieco lepsza dynamika i dzwiek niczym podcziwy polonez... wiem bo sam mam wyciety wkład tylko pucha została ;)

: pn mar 02, 2009 01:51
autor: Mac_Abra
Bartek PoloGT pisze:Witam posiadam silnik 1.3 GT 75 KM czyli 3 f ;) i chciał bym uzyskać z niego jakieś 10 do 20 km co bym musiał zrobić ? dokładnie ? co dokupić co wymienić?
Ja bym chyba zaczął od dokładnego przeglądu i serwisu. To przy okazji będzie najtańsze ;) Napiszę z pamięci - sprawdzenie szczelności dolotu, stanu przepływomierza i przepustnicy (oczyścić), ciśnienia na listwie paliwowej i co bardzo ważne - wtryskiwaczy, czy nie leją itp. Z nieco bardziej zaawansowanych to spr. popychaczy hydraulicznych i pomiar sprężania w cylindrach (od wyniku zależą dalsze dzialania, w tym remont silnika :jezor: ). Może 10 KM to nie doda, ale potrafi przywrócić te 5 koników, które zdążyły przez te lata uciec ;)
Bartek PoloGT pisze:myślałem o wyrzuceniu katalizatora ale czy to coś da i ile ?
Nie popieram jako nieekologiczne i niezgodne z prawem, ja bym się zastanowił nad wymianą na nowy o większej pojemności (niedawno oglądałem na allegro i ceny, zwłaszcza tych uniwersalnych są naprawdę przyzwoite, nie wiem jak z trwałością). Zużyty i / lub zapchany kat podobno może nieco przytykać i muszę przyznać że czytałem pozytywne opinie tych, co wywalili u siebie z 3F. Ale należałoby się zastanowić, jaki to będzie miało wpływ na charakterystykę silnika i wykres momentu... być może również da się delikatnie poprawić co nieco w dolocie. (byle tylko nie prymitywny stożek!)

Natomiast la Przyrostu ok 10KM i wyżej to co najmniej kompleksowa obróbka silnika (odsyłam np. na stronkę Pana Chojnackiego - poczytaj o "wersji GT"), dalej już kosztowniejsze imprezy typu przykładowo: zmiana wałka, większe zawory, projekt i kompleksowa przebudowa wudechu, jeszcze dalej masz już gaźniki poziome (np. motocyklowe :D), turbo i kompresory... OK, ale pytałeś 10 do 20 KM, a to już wyźej. :green_fuck: Powodzenia : >

: śr mar 04, 2009 00:55
autor: Bartek PoloGT
No dobra a jak to wszystko po sprawdzać jak byś mugł tak bardziiej to opisać ;)

: czw mar 05, 2009 18:56
autor: Mac_Abra
Bartek PoloGT pisze:No dobra a jak to wszystko po sprawdzać jak byś mugł tak bardziiej to opisać ;)
Widzisz... to wszystko zależy od tego jak dobrze się na tym znasz i ile umiesz zrobić przy autku? Po pierwsze, nie chcę tutaj niepotrzebnie rozbudowywać wątku, a po drugie to tak naprawdę wszystko już na forum zostało opisane. I zachęcam do szukania i czytania - im więcej tym lepiej, naprawdę z samego forum można się ogromnie dużo nauczyć! Szukajka twoim największym przyjacielem! :helm:

Zresztą, tutaj nie ma wielkiej logiki - silnik nie jest najmłodszy, a z czasem to i owo się zużywa - więc nawet jeśli ktoś planuje większe modyfikacje to powinien zacząć od przejrzenia i oceny stanu całości oraz wszystkich elementów z osobna. Najlepiej chyba, jeśli weźmiesz książkę, (a jeśli nie masz, to kupisz, tylko kup z twoim silnikiem :) ) - tam jest napisane, co masz pod maską, jak się nazywa, gdzie się znajduje, do czego służy - oraz jak się to testuje/naprawia/wymienia. Uwierz, to może być lepiej zainwestowane kilkadziesiąt złotych niż każdy "sportowy gadżet" w tej cenie ;)

Acha, myślę, że warto zwrócić uwagę na wtryski, bo jeśli one "leją" to moc potrafi mocno spaść, podobnie kultura pracy silnika, za to na pocieszenie wzrośnie... zużycie paliwa :green_fuck: Chyba większość warsztatów potrafi to sprawdzić.

toffic, nie śpij, miałeś się podzielić informacjami o silniczku SC!

djjokers, zacząłem już powoli konstruować (moją wymarzoną) tabelkę porównawczą NZ - 3F - PY. Ale jeszcze duga dorga... A co u ciebie?

Ponadto kusi mnie jeszcze, żeby zrobić szybki eksperyment z zamontowaniem kolektora od 3F w NZ... z czystej ciekawości, jak silnik by zareagował na sam kolektor o większym przekroju. :hmm: Mogłaby być to pommocna wiedza do naszego wątku...