Strona 5 z 5

: czw kwie 23, 2009 16:55
autor: slonik98
dobry temat ale mało konkretów od znawców tematu

: czw kwie 23, 2009 22:17
autor: TAZ
slonik98 pisze:dobry temat ale mało konkretów od znawców tematu
Dodasz coś od siebie ????

: pt kwie 24, 2009 09:10
autor: slonik98
TAZ pisze:
slonik98 pisze:dobry temat ale mało konkretów od znawców tematu
Dodasz coś od siebie ????
Nie. Temat jest bardzo ciekawy. Wiele osób chciało by się wogóle dowiedzieć: czy warto, ile pracy to kosztuje, czy jakies firmy zajmują się takim czymś, jesli tak to jakie. I jakieś przyrost, których można się spodziewać. Jestem laikiem w tej kwesti jak większość i przydała by się osoba, która bo to wszystko rozwinęła. Napisała plusy, minusy etc. Pozdro

: pt kwie 24, 2009 13:15
autor: TAZ
Im większe kanały tym lepsze napełnianie i opróżnianie w głowicy, a co za tym idzie większy moment i moc. Nie wolno przecholować i należało by każdy kanał zrobić idealnie i o tej samej pojemności. Różne napełniania i opróżniania tylko pogorszyć mogą cały efekt. Z firm, które robią głowice to 2B czyli nasz forumowy Voj2s i Borys. Robi ktoś jeszcze profesjonalnie ????

: pt maja 22, 2009 13:37
autor: heros
Kto robi Porting głowicy z silnika 2E, i co sie tam wymienia bo jak bym dał gdzieś to że by mi kitu nie wciśli?

planowanie głowicy, nowe zawory gumki prowadnice nie wiem czy gniazda też?, i wyszkifowanie kanałów dolotowych i to chyba wszystko? w takim razie czy kanały w kolektor też sie robi pod tą głowice czyli zwiększa kanały,

jaka cena jest takiego talkiego portingu z kolektorem ssącym, i czy robi to ktoś w kujawsko pomorskim?
może być info na PW i co dokładnie wchodzi w skład i jaka cena
czy jeśli silnik jest też napędzany gazem czy będzie on chodził po takim zabiegu?

: śr maja 27, 2009 17:21
autor: marol_10
Witam!
Co myślicie o Śwątku, mozna mu powierzyc porting mojej głowicy??? chodzi o ABF-a i przy okazji bym zprawdził jej stan, czy są wporządku prowadnice, zawory itd. A moze polecacie kogos innego.
A jeszcze znalazłem na racingforum takiego Pana voj2s, ale nie moge znaleść namiarów do niego, chyba jest z Krakowa, może wiecie jak sie skontaktować???
Widziałem jego głowice po odróce wygląda bardzoe dobrze.

: śr maja 27, 2009 19:24
autor: LCQ
nie wiem jak robi to świątek, ale Wojtek voj2s robi to profi, jak go znaleść? jest na tym forum, napisz PW

: śr maja 27, 2009 22:51
autor: TAZ

: czw maja 28, 2009 15:58
autor: marol_10
Wielkie dzięki Panowie :pub:

: pn paź 19, 2009 01:05
autor: bruczyk
witam. mam pytanko zwiazane z portingiem glowic ale konkretniej z powiekszaniem komor spalania.

u mnie w glowicy jest owalna komora spalania, jest sporo mniejsza niz srednica tloka.

i mam takie pytanko czy powiekszenie jej do srednicy tloka da cos oprocz obnizenia stopnia sprezania??

: pn paź 19, 2009 01:26
autor: toffic
bruczyk pisze:mam takie pytanko czy powiekszenie jej do srednicy tloka da cos oprocz obnizenia stopnia sprezania??
weź pod uwage, ze to zmniejszy i to znacznie zawirowanie mieszanki, reszta to przemyśleń własnych :bigok:

: pn paź 19, 2009 01:36
autor: bruczyk
mniejsze zawirowanie mieszanki gorsze spalanie.

to idac dalej tym tematem po odprezeniu silnika czy to wieksza uszczelka czy tlokami odprezajacymi (kutymi) zmniejszamy zawirowanie??

i w momencie montazu turbosprezarki zawirowanie jest polepszone poprzez wymuszone napelnienie komor spalania.

dobrze kminie??

: pn gru 07, 2009 17:33
autor: Jedras1991
Zwiększenie komory spalania redukuje CR.

Polerowanie kolektora ssącego jest jak chromowanie wspornika deski rozdzielczej, ale wydechowego redukuje osadzanie się nagaru a co za tym idzie zapychanie wydechu.

Co do portingu to w każdym silniku trochę inaczej to wygląda, np u mnie w g40 zawory chowają się w głowicę (w zwykłym 1.3 CR9,5 nie 8,5 jak tu, wystają), jest to chyba patent na odprężenie więc mimo deczko większego wychyłu zaworu nie daje to dużo gdyż powierzchnie ogranicza próg wokół zaworu i tu będzie planowanie 1-1,5mm.

Poza tym jak np w garbach komora jest dość głęboka i tam się też wybiera dookoła zaworów żeby poprawić napełnianie. Należy pamiętać że takie podbieranie materiału zwiększa pojemność komory spalania.