podnoszenie mocy w vw 1.3

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pt gru 26, 2008 18:45

z Twoim motorem to nie zrobisz prawie Nic, niech brat poszuka Ci 75 ps (bodajze 3f ) z tego juz mozna wyciskac 100+psa. a najlepiej poszukac motora G40 wsadzic G60 ladera i cieszyc sie 130ma kucykami.............. wyszla nawet krotka seria fabryczna 130 ps. w budzie polo 2 objedzie seryjne 16ki jak nic
ps. do Swaperow....po co bawic sie w turbo w 2.0 litrach ?? (to kosztuje) od razu mozna wsadzac 5.0 litra. pozdrawiam



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pt gru 26, 2008 22:17

punkvw pisze:ps. do Swaperow....po co bawic sie w turbo w 2.0 litrach ?? (to kosztuje) od razu mozna wsadzac 5.0 litra. pozdrawiam
Gwarantuje ci że wsadzenie 2,0 i zaturbienie go wyjdzie taniej niż wsadzenie 5,0 twoje porównanie jest bezsensowne


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » sob gru 27, 2008 00:08

nie gwarantuj tak szybko............................. :bigok:



djjokers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:33
Lokalizacja: gdansk

Post autor: djjokers » ndz lut 22, 2009 21:39

Ja mam Polo z 93r 1.3 GT (black edition):P okrojone G40 bez turbo :D(black edition) grzebiąc w nim, wiedząc jak wygląda G40 zastanawia mnie czy czegoś jeszcze brakuje w Mym GT aby stworzyć z niego G40 :D



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lut 23, 2009 08:55

djjokers pisze:Ja mam Polo z 93r 1.3 GT (black edition):P okrojone G40 bez turbo :D(black edition) grzebiąc w nim, wiedząc jak wygląda G40 zastanawia mnie czy czegoś jeszcze brakuje w Mym GT aby stworzyć z niego G40 :D
Przeczytaj ten temat od początku do końca i będziesz wiedział co trzeba zrobić (to samo co dla slabszej 55 konnej wersji)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

djjokers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:33
Lokalizacja: gdansk

Post autor: djjokers » pn lut 23, 2009 12:49

Co?
Tłoki wymienić od G40 ( o ile nie są przypadkiem takie same)
Korbowód od G40 (o ile nie jest taki sam)
komputer od G40
kompresor od G40 a może od G60?:>
wałki lepszymi kątami zamówić
wydech powiekszyć 55 60mm
co jeszcze??? bo przeczytalem i nic wiecej nie widze?:D

wyjście na zasilenie turbo olejem mam,
78Hp mam ;D Chce wiecej ;) 180km/h nim leciałem na obwodowej (on chcial jeszcze ale ja juz nie :D) i troche dziwnie sie na mnie ludzi z mesia patrzeli jak ich łykałem
(latam po 3city czarne alu :D ) fotek nie dam :P bo mi potem szyby powybijacie;D
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 12:50 przez djjokers, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 24, 2009 09:22

djjokers pisze:Co?
Tłoki wymienić od G40 ( o ile nie są przypadkiem takie same)
Korbowód od G40 (o ile nie jest taki sam)
komputer od G40
kompresor od G40 a może od G60?:>
wałki lepszymi kątami zamówić
wydech powiekszyć 55 60mm
co jeszcze??? bo przeczytalem i nic wiecej nie widze?:D

wyjście na zasilenie turbo olejem mam,
78Hp mam ;D Chce wiecej ;) 180km/h nim leciałem na obwodowej (on chcial jeszcze ale ja juz nie :D) i troche dziwnie sie na mnie ludzi z mesia patrzeli jak ich łykałem
(latam po 3city czarne alu :D ) fotek nie dam :P bo mi potem szyby powybijacie;D

Chłopie, strona 3 tego tematu. Masz wypisane jak byk co trzeba zrobić dla silnika wolnossącego zeby miec 110+ koni i co trzeba zrobić z silnikiem wolnossącym, żeby wlożyć do niego kompresor (pare odpowiedzi ponizej). Wszystko ładnie wypunktowane. O co Ci chodzi? Czego jeszcze nie wiesz?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Post autor: Mac_Abra » śr lut 25, 2009 21:28

djjokers pisze:Tłoki wymienić (...) Korbowód (...) komputer (...) kompresor od G40 a może od G60?:>
Niewątpliwie. Acha, nie wspomniałeś o głowicy, przepustnicy, intercoolerze i takich tam szpargałach... :jezor:
djjokers pisze:wałki lepszymi kątami zamówić (...) wydech powiekszyć 55 60mm
a to to już jest "tuning" silnika G40... A co do wałka - to tak, w G40 jest on zdecydowanie inny!
djjokers pisze:co jeszcze??? bo przeczytalem i nic wiecej nie widze?:D
Co jeszcze? Chyba przede wszystkim to duuużo zapału i uporu ;)

Jako że z tematem już miałem w teorii sporo do czynienia, to szczerze ze swojej strony Ci doradzę - lepiej zrób SWAP :) Powody? Wysokość potrzebnych środków finansowych, ilość czasu i pracy, oraz nieznana ilość (z tendancją dla "rosnąca lawionowo" :green_fuck: ) potencjalnych a nieprzewidzianych problemów zaistniałych w trakcie realizacji... Wiem również, że w niektórych przypadkach, nawet gdyby wszyscy tutaj to doradzili, są tacy, którzy i tak się podejmą, pomimo wszelkich racjonalnych argumentów przeciw...

Natomiast to, co Ci w tej chwili najbardziej polecam, to dowiedzieć się JAK NAJWIĘCEJ na temat silnika 1,3 PY - "G40" (najlepiej namacalnie, ale w necie jest wystarczająco dużo materiałów). A kiedy zbierzesz już wystarczającą wiedzę, to na spokojnie możesz porównać, przemyśleć, przekalkulować - i wówczas zdecydować, co chcesz zrobić.

Od siebie mogę jeszcze podpowiedzieć, że na bazie samego 3F również powstało wiele ciekawych (i mocnych!) projektów. A z tego co pamiętam, to bez doładowania osiągalne jest ok 90-100 KM, i to chyba niekoniecznie na weberach itp. (bo na nich to pewnie i więcej :satan: ). Natomiast rozważyłbym na twoim miejscu również projekt na bazie turbiny w połączeniu z elementami z silnika PY. Nawet widzę tutaj pewną przewagę nad pozostałymi koncepcjami. Resztę opowie Ci Google ;]
djjokers pisze:wyjście na zasilenie turbo olejem mam,
:okej: hmmm a masz jakieś foto?
djjokers pisze:78Hp mam ;D Chce wiecej ;)
Hehe, ja celuję w 80KM, szczególy mam nadzieję podać tutaj niebawem.

Pozdrawiam wszystkich zaprzyjaźnionych ekspertów z naszego "ulubionego" wątku ;)


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

djjokers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:33
Lokalizacja: gdansk

Post autor: djjokers » śr lut 25, 2009 23:46

Mac_Abra

o takich rzeczach które są oczywiste się nie pisze jak ...o głowicy, przepustnicy, intercoolerze i takich tam szpargałach... :jezor:

Dlatego Zdecydowalem dorwać (zakupic caly kompletny silnik od G-40 moze być nawet zajechany :) i najpierw przeanalizować namacalnie poprzez rozebranie obydwóch sinlików :) i wtedy bede miał pewnośc czym te 2 silniki tak naprawde się różnią (nie chodzi o to ze jeden ma kompresor a drugi jego brak) tylko i grubości scianek tloków korbowdów walu korbowego konstrukcji glowicy, i wszystkiego co tylko uda sie zmierzyć i porónać ;) i wyciagnac z Silnika tyle mocy ile na to pozwoli technologia ;) wiec nie pisze tutaj do puki sam nie zdobede praktycznej wiedzy na temat tych 2 silników bo widze ze nikt mi nie jest w stanie powiedzieć tego co wypisalem :P:D a pieniadze nie graja roli ;) nawet gdybym mialo mnie to kosztować 20 tyś to i tak to zainwestuje :) a jak nie spodoba mi sie to wstawie jakiś mocnieszy silnik ;D który mi wpadnie w rece :satan:



Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Post autor: Mac_Abra » czw lut 26, 2009 00:30

djjokers pisze:Dlatego Zdecydowalem dorwać (zakupic caly kompletny silnik od G-40 moze być nawet zajechany :) i najpierw przeanalizować namacalnie poprzez rozebranie obydwóch sinlików :) i wtedy bede miał pewnośc czym te 2 silniki tak naprawde się różnią (nie chodzi o to ze jeden ma kompresor a drugi jego brak) tylko i grubości scianek tloków korbowdów walu korbowego konstrukcji glowicy, i wszystkiego co tylko uda sie zmierzyć i porónać ;) i wyciagnac z Silnika tyle mocy ile na to pozwoli technologia ;) wiec nie pisze tutaj do puki sam nie zdobede praktycznej wiedzy na temat tych 2 silników
Baaardzo słusznie, gratuluję podejścia, popieram całkowicie i czekam z niecierpliwością na postępy :food:

Przy okazji, polecam i zapraszam na polski club fanów G40, znajdziesz tam na pewno sporo cennych informacji.

I jeszcze jedno, a'propos porównania sioników - bardzo zachęcam do dokładnego opisania tych różnic, które stwierdzisz - bo to może się okazać dla wielu bardzo pomocną wiedzą, zwłaszcza pod kątem silnika 3F, o którym akurat jest zdecydowanie najmniej informacji, wiem bo szukałem... :bajer: . Ja sam mam podobny plan, tyle że dotyczy porówniania NZ - 3F. Więc, kto wie, może warto połączyć siły i zebrać te dane dla trzech silników w jednym opracowaniu? :hmm:
djjokers pisze:pieniadze nie graja roli ;) nawet gdybym mialo mnie to kosztować 20 tyś to i tak to zainwestuje :)
hehehe trzymam za słowo : P
djjokers pisze: a jak nie spodoba mi sie to wstawie jakiś mocnieszy silnik ;D który mi wpadnie w rece :satan:
a tak, padały już tutaj podobne propozycje... ;)


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 26, 2009 00:32

Mac_Abra pisze:Ja sam mam podobny plan, tyle że dotyczy porówniania NZ - 3F. Więc, kto wie, może warto połączyć siły i zebrać te dane dla trzech silników w jednym opracowaniu? :hmm:
ja gdzieś miałem wypisane różnice NZ-SC jak znajde to napisze



Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Post autor: Mac_Abra » czw lut 26, 2009 00:42

toffic pisze:ja gdzieś miałem wypisane różnice NZ-SC jak znajde to napisze
Spoko, chociaż akurat tutaj nie przewiduję jakiś rewolucji, to chyba jak w każdym porównaniu między gaźnikiem a wtryskiem (czyli inny dolot + wtryski komputer)
Natomiast najlepsza zabawa to jest właśnie między NZ - 3F - PY. Ta sama pojemność, konstrukcja, wtrysk, a prawie każdy element, cholera, inny :green_fuck:


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

djjokers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:33
Lokalizacja: gdansk

Post autor: djjokers » czw lut 26, 2009 00:47

tak o silniku z modelu GT jest bardzo mało informacji a o G-40 jest wiele :D (w sumie to silnik z modelu GT jest Bardzo rzadko spotykany, wszyscy zajeli sie G40 a nie GT(Grand Turismo(podobno taka jest pelna nazwa):D Spoko ja narazie planuje itd :) Jednym słowem Co przeczytasz to zapomnisz to jest co dotkniesz, zmierzysz To zostanie na zawsze w pamięci i dużo łatwiej się wtedy nad tym pracuje :) a że planuje na czerwiec poprawe lakierki wiec jest tez mozliwośc wyjecia i porównania tych obu silników :) z Tego co juz przy swoim robilem i wiem co tam mam ułatwi mi to analizowanie G40 :D jedno mam pytanie czy w G40 sa hydrauliczne popychacze ? czy mechaniczne :D bo nie mialem okazji jeszcze przeczytania takiej informacji :) wiec projekt w tracie realizacji i tak zapewne skończy sie na tym że trzeba bedzie odwiedzić sąsiadów po silnik G40 w dobrym stanie :)bo w polsce patrzac na to jak na (youtubie) katuja te g40 ;(to aż serce pęka..:( )



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 26, 2009 00:54

Mac_Abra pisze:Spoko, chociaż akurat tutaj nie przewiduję jakiś rewolucji, to chyba jak w każdym porównaniu między gaźnikiem a wtryskiem (czyli inny dolot + wtryski komputer)
przecież NZ i SC to Digijet :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości