czasy wałka z 2e

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: czasy wałka z 2e

Post autor: D1_PITER » śr lis 17, 2010 20:01

Cześć

I co wrzucał ktoś jakieś wałki do 1,6?


Obrazek

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: czasy wałka z 2e

Post autor: D1_PITER » czw lis 18, 2010 22:39

Właśnie wróciłem z garażu..

Próbowałem wsadzić wałek od mk1 gti 1,6, czasy otwarcia zaworów ma 230/230 także spora róznica, ale co się okazało.. Wałek oprócz dłuższego otwarcia zaworów ma też większy skok zaworów. O jakies 3mm i wałek nie dał się przekręcić bo się oparł o głowice, przez co też miałem problemy bo ją zarysował. Brakowało dosłownie pół milimetra żeby przeszedł. Podszlifowałem trochę krzywki na bokach ale i tak się nie zmieścił..

Gdzie znajdę taki parametr wałka jak wysokość tej krzywki? To jest chyba wartość pomiarowa serwisowa? Znając ten parametr mógłbym nie robić kolejny raz daremnej roboty..

Podpowiedz mi ktoś..


Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: czasy wałka z 2e

Post autor: bugalon » pt lis 19, 2010 02:12

D1_PITER pisze:Właśnie wróciłem z garażu..

Próbowałem wsadzić wałek od mk1 gti 1,6, czasy otwarcia zaworów ma 230/230 także spora róznica, ale co się okazało.. Wałek oprócz dłuższego otwarcia zaworów ma też większy skok zaworów. O jakies 3mm i wałek nie dał się przekręcić bo się oparł o głowice, przez co też miałem problemy bo ją zarysował. Brakowało dosłownie pół milimetra żeby przeszedł. Podszlifowałem trochę krzywki na bokach ale i tak się nie zmieścił..

Gdzie znajdę taki parametr wałka jak wysokość tej krzywki? To jest chyba wartość pomiarowa serwisowa? Znając ten parametr mógłbym nie robić kolejny raz daremnej roboty..

Podpowiedz mi ktoś..
Hmm a zastanowiłeś się chociaż przez chwilę nad tym co próbowałeś zrobić? Całe jeszczęscie, że nie udało Ci się zamontować tego wałka. Silniki z mk1 GTI miały luzy zaworowe regulowane płytkami. Do płytek stosuje się zupełnie inne wałki niż do hydraulicznych popychaczy które były montowane w silnikach VW od 85 roku w górę. Nie obraź się ale nie mam pojęcia jak można nie zauważyć, że jedno od drugiego różni się całkowicie .......


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

czasy wałka z 2e

Post autor: D1_PITER » pt lis 19, 2010 08:55

bugalon, spokojnie nie obrażam się. Nie mam doświadczenia w tej kwestii, także też krytyka pożyteczna. A silniki mk2 wszystkie benzynowe miały luz hydrauliczny czy niektóre też miały płytki? Mówisz że jedno od drugiego różni się całkowicie.. Głowicom się nie przyglądałem a wałki się tak wcale całkowicie nie różnią. Różnią się jedynie krzywkami i myślałem że tak ma być skoro to wałek który daje większą wydajność. Gdzie mogę znaleźć parametry tych wałków? Znalazłem tylko fazy rozrządu, wymiary krzywek już nie. Teraz mam na celowniku wałki od GXa (223/220) i PG (220/220) - możesz mi coś powiedzieć na ich temat?


Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: czasy wałka z 2e

Post autor: bugalon » pt lis 19, 2010 12:48

Wałek z GX ma najlepszy czas otwarcia ze wszystkich stosowanych w silnikach 8V. Pamiętaj tylko że ten wałek ma czas podany z luzem zaworowym 1mm. Zobacz na to co EVO napisał w tym wątku. Zestawień z wymiarami krzywek nie znajdziesz nigdzie bo sama wysokość krzywki nie jest parametrem kluczowym. Liczy się też jej grubość i stromość. Krzywka bardziej okrągła z luzem zaworowym 1mm może dać mniejszy czas otwarcia niż ostra z wyższym wzniosem. Jak posadzisz to na głowicę bez luzu, wyjdzie ci zupełnie odwrotnie. Nie ma opcji, trzeba sprawdzić z kątomierzem jak bez luzu otwierają się zawory. Inaczej nie zdefiniujesz najlepszego wałka. Wątpię w to aby ktoś posiadał wszystkie wałki z silników 8V i poświęcił pare dni na to zeby zrobić dokładne pomiary. Generalnie wałek z GX wygląda najciekawiej bo współpracował z mniejszymi zaworami. Trzeba tylko pamiętać, że przepustnica w takim GXie jest dużo większa niż w RP i to sie mogło zrównoważyć. Wałek z PG odpuść, bo to wałek z silnika doładowanego i ma inne czasy współotwarcia niż ssak.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

czasy wałka z 2e

Post autor: D1_PITER » pt lis 19, 2010 14:07

bugalon, na wstępie dziekuje za obszernego posta na ten temat. Ja porównywałem parametry wałków dostępnie na stronie http://www.doppel-wobber.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Jak zobaczyłem jakie parametry mają wałki w mk1 to tak się wkręciłem na taki wałek że zapomniałem o temacie popychaczy hydraulicznych całkiem. Z tych danych podanych na tej stronie wynika że wałek z EV ma najciekawsze otwarcie zaworów czyli 227/217. A co do wałka PG wytłumacz mi proszę co to jest czas współotwarcia? To jest ten moment po zakończeniu 4 suwu kiedy zawór wydechowy jest jeszcze otwarty a już rozpoczął się suw ssania i zawór ssący jest otwarty? Jeśli tak to jest to mój wałek z PN nie ma w żadnym momencie współotwarcia zaworów a jest ssakiem.

Przypominam wałek PN:
OZS ost
ZZS 22st po DMP
OZW 28st przed DMP
ZZW 6st przed GMP

PG:
OZS 0st
ZZS 40st po DMP
OZW 40st przed DMP
ZZW 0st

Jak dla mnie to wałki wyglądają podobnie.. Zreszta wałek PG ma baaardzo podobne kąty otwarcia zaworów w stosunku do GX. (?)


Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

czasy wałka z 2e

Post autor: bugalon » pt lis 19, 2010 16:19

Czasy które podajesz są czasami z luzem zaworowym, wierz mi, że bez luzu masz na bank współotwarcie i to spore. Współotwarcie to jest dokładnie to co napisałeś, czyli czas w którym zawór ssący jeszcze jest otwarty a wydechowy już otwarty.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

czasy wałka z 2e

Post autor: D1_PITER » pt lis 19, 2010 16:32

To co z wałkiem z PG? Bo leży obok mnie głowica od G60 i w 5 sekund mogę z niej wymontować wałek.

Jak rozpoznać silnik GX? Bo jest taki dawca na K-Jetronicu ale nie mogę na bloku znaleźć oznaczenia kodowego silnika - gdzie jest to oznaczenie? Albo po jakim osprzecie można poznać taki silnik?

EDIT

Ok. Po zgłebieniu tematu stwierdzam iż wałek PG jest identyczny z wałkiem GX. Obydwa mają numery 026 109 101 A i były zastosowane również w silnikach HT i 2E. bugalon nie wiem dlaczego odradzałeś mi montaż wałka z silnika doładowanego skoro chodzi on również w silnikach wolnossących. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to pod tym linkiem (http://www.tttuning.com/camsspecs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) są parametry wałków przy różnych luzach zaworowych.

Jutro napiszę o efektach.
Pozdrawiam


Obrazek

Awatar użytkownika
konradzik81
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: wt lip 31, 2007 14:14
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

czasy wałka z 2e

Post autor: konradzik81 » śr lis 24, 2010 23:42

D1_PITER, i jak tam efekty?



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: czasy wałka z 2e

Post autor: D1_PITER » czw lis 25, 2010 15:31

Witam

No wałek już od kilku dni jeździ w moim aucie. Wszystko spisuje się bez zarzutu. Podczas montażu chciałem też założyć szklanki z PG ale jak się okazało po odpaleniu strasznie klepały - nie wiem czy to winna innego typu szklanek czy może były zajechane/zastane (wyglądały dobrze). Szklanki mają być z PNki i po założeniu ich spowrotem wszystko odpaliło poprawnie. W porównaniu do seryjnego wałka z PN teraz zawory chodzą troszeczkę głośniej, słychać ich pracę. Nie że klepią, tylko wcześniej praca była cichutka, teraz lekko słychać, ale to nic takiego. Co ciekawe wałek w głowicy PG również siedzi na 4 podporach a nie jak by się można spodziewać z mocniejszym silniku że będzie na 5-ciu. Wszystko pasuje Plug&Play. Silnik odpalił od kopa, regulacji wymagał jedynie kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jaki mam obecnie ustawiony, bo ustawiałem na wyczucie. Pierwsze co od razu da się zauważyć po odpaleniu to różnica w dźwięku.. Zarówno dźwięk dolotu jak i wydechu jest bardziej akresywny, wydech i dolot pracują też głośniej. Ogólnie na wysokich obrotach brzmi bardziej sportowo, bo nie ma wrażenia dźwiękowego jak by się silnik męczył, poprostu szlifuje jak honda ;] Odczucia z jazdy również uległy poprawie, na niskich i na wysokich obrotoach jest lepiej. Na subiektywne odczucia powiedziałbym że +10-15%. Wydaje mi się że po zmianie przepustnicy na większą mogłoby to lepiej jechać na wysokich obrotach - 37mm monowtrysku to niewiele. Ogólnie polecam taką modyfikacje jeśli ktoś ma wałek typu M (PN np) na zmianę wałka na typ A czyli G60, 2E, GX. Aha dodam jeszcze że nowy wałek otwiera zawory jakieś 2mm głębiej, wcześniej szklanki się zrównywały z głowicą przy pełnym otwarciu zaworu, teraz wchodzą jakieś 2mm poniżej zrównania z głowicą. Także nie dość że się szybciej otwierają i później zamykąja to jeszcze bardziej otwierają. Polecam taki tuning za 50zł bo na pewno przyniesie efekt.


Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

czasy wałka z 2e

Post autor: toffic » czw lis 25, 2010 15:42

to załóż jeszcze wałek z PFa dla porównania :bigok:



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

czasy wałka z 2e

Post autor: RasPL » czw lis 25, 2010 17:17

D1_PITER, to ile szklanki wchodzą w głowicę jeszcze nic nie mówi, trzeba było na głowicy z pg założyć wałek pn i zmierzyć czujnikiem zegarowym ile zawory się otwierają, to samo dla wałka pg i by było jasne


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: czasy wałka z 2e

Post autor: D1_PITER » pt lis 26, 2010 12:15

RasPL pisze:to ile szklanki wchodzą w głowicę jeszcze nic nie mówi
NIC?? Nic? Czy napewno użyłeś właściwego słowa? Bo moim zdaniem to ile szklanki wchodzą w głowicę mówi orientacyjnie ile się otwierają zawory, ale nie mów, że nic.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości