Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr paź 10, 2007 15:33

Ad.1 Bez odprezania wytrzyma 0.5 bara, moze wiecej ale nie na dlugo, PG powinno 1.2 - 1.5 bara zniesc
Ad.2 Kolektor z audi TT nie podejdzie
Ad.4 Od tak nie bedzie dzialac, trzeba by zalozyc mapa i czyms sterowac paliwo, lepiej zaloz kompletny digi 1
Ad.4 Ile chcesz mocy? A jak ci zalezy na elastycznosci to zaloz kompresor..



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt paź 12, 2007 21:49

olozwirski pisze:A jak ci zalezy na elastycznosci to zaloz kompresor..
I dołuż duże turbo :bigok:



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » sob paź 13, 2007 01:08

toffic pisze:
olozwirski pisze:A jak ci zalezy na elastycznosci to zaloz kompresor..
I dołuż duże turbo :bigok:
I zaloz system sterowania z Lanci S4 lub Golfa TSI....



Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: simens » wt paź 16, 2007 22:40

czytalem ostatnio w gazecie niemieckiej jak colo dolozył g60 do pb silnika. a czym dokladnie rozni sie wtrysk w G60 od tego w Pb 112ps?? to i to digifant

[ Dodano: 16 Paź 2007 22:44 ]
ile mocy?? hmm 200ps byloby juz super :helm: ale to marzenie cos czuje przy silniku pb. Jak ktos moze sprecyzowac czym one sie roznia tak dokladnie to bardzo prosze (PB i PG). słyszalem ze lepsze dobre g60 jak vr6 bo jest strasznie ciezki ile w tym prawdy??


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt lut 26, 2008 18:15

Witam. Widzę że od jakiegoś czasu nikt nie uturbia Volkswagenów.

Niedawno pojawił mi się w głowie pomysł żeby założyć tuurbo do silnika 1.8. Myślę o silniku RP albo GU. Golf MK II (wiem wiem było) ale chodzi mi o zasilanie gaźnikowe.

Odrazu chciałem założyć że nie oczekuje znacznych przyrostów mocy >>> tzn. że wystarczy mi niskie ciśnienie doładowania. i tu pytania:

1. jakie cisnienie podać aby silnik wytrzymał jakąś tam eksploatacje (paredziesiąt tysięcy) bez odprężania??
2. czy można zastosować turbo od 1.6 TD??
3. czy trzebaby stosowac IC przy tak niewielkim ciśnieniu doładowania?
4. czy trzebaby zastosować blow-off??

5. i czy to by wogóle banglało na gaźniku.??? a jakby tego było mało jeżdzę na gazie (BLOS)
6. Jakie były by przyrosty mocy na ciśnieniu do 0.5??? (oczywiście silnik po kapitalnym remoncie, portingu)

Z tego co TU ....i ówdzie wyczytałem jest możliwość zastosowania turbo ZA gaźnikiem (mam nawet na to koncepcje) ale czy to jest bezpieczne??? jak wiadomo zostaje sprężona mieszanka paliwowo powietrzna = dość wybuchowa.


Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.


*już poprawiłem (turbo za gaźnikiem)
Ostatnio zmieniony wt lut 26, 2008 20:55 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lut 26, 2008 18:22

wszystko juz bylo... a uturbia sie ich duzo:P ale nie na tym co napisales


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt lut 26, 2008 20:14

no nie mów mi że się nie da :jezor:


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 26, 2008 20:18

Marszall pisze:no nie mów mi że się nie da :jezor:
Da się ale nie na tym co wymieniłeś



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt lut 26, 2008 20:23

Marszall swapa na 16V/G60 zrob i lepiej na tym wyjdziesz :P


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt lut 26, 2008 20:53

nie da się bo co??
nie chcę być trudny ale wiem że takie silniki chodzą!
*swap to o wiele większe kosztai więcej roboty


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt lut 26, 2008 21:21

Marszall pisze:nie chcę być trudny ale wiem że takie silniki chodzą!
to skaldaj i rób... na co czekasz.
Marszall pisze:swap to o wiele większe kosztai więcej roboty
jak masz dawce to są 2 dni... koszta nieduże jezeli potem dawce na czesci opchniesz.... napewno takie 16V jest bardziej rozwojowe niz taki RP... a PG z G60 to już wogóle kochany silnik jest :helm:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lut 26, 2008 21:32

Marszall pisze:nie da się bo co??
nie chcę być trudny ale wiem że takie silniki chodzą!
*swap to o wiele większe kosztai więcej roboty
jesli wiesz ze takie silniki chodza to po jasna cho*** pytasz sie czy turbo bedzie ok i po ch** zadajesz kilka innycvh pytan?? tym barziej ze znasz juz odpowiedzi..
ja podsumuje to tak pupa jestes bo jakbys ten temat przeczytal i kilka innych kazdy pomysl turbo z td konczyl sie na etapie pomyslu

[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 20:35 ]
a propo swap jst zawsze tanszy.. PORZADNE TURBO nie zamyka sie w kosztach mniejszych niz 10 kola


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » czw lut 28, 2008 18:37

No ok, pisałem że takie silniki chodzą ale wiem to ze słyszenia nie znam opini doświadczonych ludzi toteż pytam, no i wiecie chcę to zrobić tanim kosztem dlatego z wykożystaniem orginalnych części. No po tym co piszecie widac że nie da się zrobić tanio turbo, sam zresztą byłem tego samego zdania ale pojawił sie taki wątek na wykożystanie turbinki z TD i pomyślełem że można zrobić coś takiego (turbo za 200-400 pln + troche pierdół) no napewno nie takie tyurbo o jakim wszyscy odrazu myślą.

chciałem spytac co fachowcy o tym myślą i się dowiedziałem (dość dobitnie:P)

A co do swapa to macie racje jak jest dawca to wszystko moment przekładka potem reszta na czesci, ok tylk że ja nie mam 2,5 - 3 tyś. żeby wyjąć i kupic takiego dawce nawet jakby miało by się to zwrócić.
I w tym cały problem.


Dobra nie ma co, kończymy temat. Ale jakby mi się udało to o tym tutaj napisze :green_fuck:


Pozdro


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 28, 2008 19:37

Marszall pisze:Ale jakby mi się udało to o tym tutaj napisze :green_fuck:
Jak nie (co niestety jest praktycznie pewne) to też napisz :chytry: na przestroge dla inncyh :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości