Porting Głowicy

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » ndz mar 01, 2009 20:54

mam pytanie w sprawie uszczelki do portingu?
przymierzałem uszczelkę od kolektora,starą i jest równa z kanałami.Czy sami robicie uszczelkę czy kupuje się jakąś większą?


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

rafał1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
Lokalizacja: okolice Włocławka
Kontakt:

Post autor: rafał1988 » wt mar 03, 2009 00:32

LCQ,
LCQ pisze:kompletny wydech, rury średnica ok 55-58 mm, przy średnicy 50 mm moment wynosił 166NM po zabiegu na 55 mm, wzrasta do ok 180 NM, gdzieś miałem wykres znajomego, któremu tak wyszło
ten wydech to od portek czy od głowicy? i do samego końca przelotowy sie robi tak rurą czy końcowy tłumik sie zostawia



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » wt mar 03, 2009 18:29

ja kupilem koncowy kwasowy, ten pod kanapa tylna chce zrobic na 55-58mm i reszta sama rura, czyli dwa tlumiki bez kata. Dobry pomysl czy bedzie zbyt glosno itp...


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » wt mar 03, 2009 20:16

wydech od portek, warto tez przy grubych modach kupic kolektor 4-2-1


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 03, 2009 21:36

Leon_Wechtel pisze:mam pytanie w sprawie uszczelki do portingu?
przymierzałem uszczelkę od kolektora,starą i jest równa z kanałami.Czy sami robicie uszczelkę czy kupuje się jakąś większą?
Uszczelkę też się da rozwiercić :hmm: :hmm:



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » wt mar 03, 2009 23:24

witam
mam jeszcze jedno pytanie odnosnie srednicy ukladu 55-58 mm mowimy tutaj o srednicach zewbetrznych rur czy wewnetrznych. Chce w kolejnosci wyrzucic kata i zamiast niega zastanawiam sie czy zalozyc tlumik przelotowy czy strumienice, dalej puche co jest pod kanapa zostawic ale z abf-a i na koniec kwasowke przelotowa. Chciale sie dowiedziec jakies sugestie itp. Nie marze o jakis wygorowanych efektach, ale generalnie mam wydech w slabej kondycji i itak go robie. Chodzi mi o mily dla ucha dzwiek i jakis minimalny przyrost nm. Moge tego oczekiwac czy cos zrobic inaczej

[ Dodano: 06 Mar 2009 20:18 ]
doszly mi wszystkie gratyi pomalu zabieram sie za robote, tylko zastanawiam sie nad tym kat czy wyrzucenie go nie wplynie negatywnie na prace silnika, potem w planach kolektor.


BB (borówka, bandit ...)

rafał1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
Lokalizacja: okolice Włocławka
Kontakt:

Post autor: rafał1988 » pt mar 13, 2009 22:59

Mam pytanie czy takim rozwiercaniem można spier...ić głowice ?
zadużo sie rozwierci lub coś w podobie chodzi głównie o wydechowe kanały



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt mar 13, 2009 23:36

rafał1988 pisze:Mam pytanie czy takim rozwiercaniem można spier...ić głowice ?
zadużo sie rozwierci lub coś w podobie chodzi głównie o wydechowe kanały
No trzeba wiedziec gdzie i ile mozna wybrac zeby sie nie dobrac do plaszcza wodnego np. lub nie zostawic za cienkiej scianki.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » ndz mar 15, 2009 16:35

olozwirski, czyli na całej długości kanałów zbieramy tyle samo? czy są miejsca gdzie zbieramy mniej?

Moj znajomy w bmce miał wypolerowany na lustro wypolerowany kolektor ssący, kiedy bmką po kraksie trafiła na złom kupa ludzi jeździła i pytała o kolektor z tego auta (swoją drogą to proca była okrutna :D )

Z tego co mnie wiadomo przy zasilaniu gaźnikiem ,,polerke" powinniśmy zakończyć na ppierze 80 lub 120 ..

przy wtryskach ponoć lustro nic nie zaszkodzi a nawet pomorze. Pewien nie jestem ale tak mi sie o uzy obiło.


Swoją drogą to w silnikach vw kolektory są ogrzewane przeważnie cieczą i dodatkowo jeżem w celu właśnie lepszego odparowywania paliwa wiec czemu w gorącej głowicy miałoby się coś skroplić ?;>

Wycięcie samego jeża daje ten efekt ze przy ciśnięciu silnika daje niezłego kopa ale są większe trudności z odpalenie silnika.


Rzeczą która mnie zastanawia to czy ktoś kiedyś robił od podstaw nowy kolektor sascy w silniku vw , jak to sie odbywało i jak to działało? Głownie mowie tu o gaźnikach i jednopunkcnie.


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

rafał1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
Lokalizacja: okolice Włocławka
Kontakt:

Post autor: rafał1988 » ndz mar 15, 2009 17:14

jaka jest cena za porting głowicy całkowita obróbka, z planowaniem i bez planowania do 2E?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz mar 22, 2009 21:04

Podepnę sie pod pytanie kolegi GTI KR bo też chcę robić wydech, i tak właśnie myślałem średnica 55mm wyciety pierwszy tłumik a reszta seria, dobrze to wyjdzie??

I jeszcze pytanie odnośnie portingu: czy takie frezy dadzą rade

http://www.allegro.pl/item567020929_fre ... _5szt.html

i gdzie je poza allegro dostać?

pozdrawiam


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz mar 22, 2009 22:14

Marszall pisze:I jeszcze pytanie odnośnie portingu: czy takie frezy dadzą rade

http://www.allegro.pl/ite...etalu_5szt.html

i gdzie je poza allegro dostać?
w takiej cenie jak na tej aukcji będzie problem, to wg była naprawde super okazja



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn mar 23, 2009 00:18

Ja nie robie glowic, czasem popodgladam mistrza przy pracy, tylko tyle.
Wypolerowanie kolektora czy kanalow na lustro nic nie daje.
W niektorych starszych kolektorach ssacych z mechanicznym wtryskiem sa podgrzewane same wtryski, co to daje nie wiem.
Ja robilem i jeszcze zrobie niejeden kolektor ssacy, moje byly do turbo i dzialaly zgodnie z przeznaczeniem.
bandyta mk1love pisze:olozwirski, czyli na całej długości kanałów zbieramy tyle samo? czy są miejsca gdzie zbieramy mniej?

Moj znajomy w bmce miał wypolerowany na lustro wypolerowany kolektor ssący, kiedy bmką po kraksie trafiła na złom kupa ludzi jeździła i pytała o kolektor z tego auta (swoją drogą to proca była okrutna :D )

Z tego co mnie wiadomo przy zasilaniu gaźnikiem ,,polerke" powinniśmy zakończyć na ppierze 80 lub 120 ..

przy wtryskach ponoć lustro nic nie zaszkodzi a nawet pomorze. Pewien nie jestem ale tak mi sie o uzy obiło.


Swoją drogą to w silnikach vw kolektory są ogrzewane przeważnie cieczą i dodatkowo jeżem w celu właśnie lepszego odparowywania paliwa wiec czemu w gorącej głowicy miałoby się coś skroplić ?;>

Wycięcie samego jeża daje ten efekt ze przy ciśnięciu silnika daje niezłego kopa ale są większe trudności z odpalenie silnika.


Rzeczą która mnie zastanawia to czy ktoś kiedyś robił od podstaw nowy kolektor sascy w silniku vw , jak to sie odbywało i jak to działało? Głownie mowie tu o gaźnikach i jednopunkcnie.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » sob mar 28, 2009 19:42

olozwirski, robiłeś kiedyś kolektor ssący pod zasilnie gaźnikiem? Jak to jest ze średnicą rur? lepiej jest jak mają taką samą średnicę i kształt jak te w głowicy czy lepiej jak są większe np.


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości