Strona 4 z 4

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

: wt maja 21, 2013 22:59
autor: gaikmateusz
A frezowałeś gniazda po tym planowaniu 2 mm , rozumiem że takie planowanie po to aby zwiększyć kompresje. bo te zdj które są wrzucone na 1 stronie twojego tematu, na których jest pokazana twoja głowica po zdjęciu i widać te wyżłobienia w komorze spalania , to chyba wiesz że nie trzeba było tego planować aż o 1mm , więc mechanik który planował głowice nieźle cię wkręcił lub sam się nie zna na rzeczy :D

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

: wt lut 04, 2014 17:31
autor: KoguT
Panowie a czy po portingu trzeba robić soft w ECU?

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

: sob lut 15, 2014 14:19
autor: KoguT
Trochę poszukałem i znalazłem.

Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
Obrazek
Obrazek
Widać na tych przekrojach że głowica ma zwężone kanały przy prowadnicy oraz na początku wejścia do kanału.

A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
Obrazek
Obrazek


(Znalezione na VWVortexie)

Wnioskuję po tym że w zwykłych głowicach warto robić porting bo jest co ściągać.
A w ABA kanały są wyprowadzone fabrycznie bardzo dobrze. Jedyne co warta zrobić to wyrównać progi kanałów z kolektorami, wypolerować kanały wydechowe i zmatowić dolotowe.

I zapytanie jeszcze odnośnie polerki. Wiemy już że nie poleruje się kanałów ssących ponieważ benzyna skrapla się na nich i spływa do cylindra. Zostawiamy je matowe. (Kolega Czorny gdy składał mk1 z 2e rozmawiał z gościem który przygotowywał kiedyś silniki motocykli do wyścigów, i ten mówił mu że warto zostawić na matowym dolocie lekką spiralę dookoła kanału papierem ściernym co by mieszanka miała zawirowanie dookoła i się lepiej mieszała z powietrzem. Ale ile w tym jest prawdy - nie wiem.) Ale mowa tutaj o kanałach WTRYSKIWACZ---->ZAWÓR. A powyżej wtryskiwaczy może warto wypolerować? Da nam to swobodniejszy przepływ powietrza zasysanego.