Trochę poszukałem i znalazłem.
Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
Widać na tych przekrojach że głowica ma zwężone kanały przy prowadnicy oraz na początku wejścia do kanału.
A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
(Znalezione na VWVortexie)
Wnioskuję po tym że w zwykłych głowicach warto robić porting bo jest co ściągać.
A w ABA kanały są wyprowadzone fabrycznie bardzo dobrze. Jedyne co warta zrobić to wyrównać progi kanałów z kolektorami, wypolerować kanały wydechowe i zmatowić dolotowe.
I zapytanie jeszcze odnośnie polerki. Wiemy już że nie poleruje się kanałów ssących ponieważ benzyna skrapla się na nich i spływa do cylindra. Zostawiamy je matowe. (Kolega
Czorny gdy składał mk1 z 2e rozmawiał z gościem który przygotowywał kiedyś silniki motocykli do wyścigów, i ten mówił mu że warto zostawić na matowym dolocie lekką spiralę dookoła kanału papierem ściernym co by mieszanka miała zawirowanie dookoła i się lepiej mieszała z powietrzem. Ale ile w tym jest prawdy - nie wiem.) Ale mowa tutaj o kanałach WTRYSKIWACZ---->ZAWÓR. A powyżej wtryskiwaczy może warto wypolerować? Da nam to swobodniejszy przepływ powietrza zasysanego.