2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

gaikmateusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn maja 20, 2013 16:16

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: gaikmateusz » wt maja 21, 2013 22:59

A frezowałeś gniazda po tym planowaniu 2 mm , rozumiem że takie planowanie po to aby zwiększyć kompresje. bo te zdj które są wrzucone na 1 stronie twojego tematu, na których jest pokazana twoja głowica po zdjęciu i widać te wyżłobienia w komorze spalania , to chyba wiesz że nie trzeba było tego planować aż o 1mm , więc mechanik który planował głowice nieźle cię wkręcił lub sam się nie zna na rzeczy :D



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: KoguT » wt lut 04, 2014 17:31

Panowie a czy po portingu trzeba robić soft w ECU?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?

Post autor: KoguT » sob lut 15, 2014 14:19

Trochę poszukałem i znalazłem.

Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
Obrazek
Obrazek
Widać na tych przekrojach że głowica ma zwężone kanały przy prowadnicy oraz na początku wejścia do kanału.

A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
Obrazek
Obrazek


(Znalezione na VWVortexie)

Wnioskuję po tym że w zwykłych głowicach warto robić porting bo jest co ściągać.
A w ABA kanały są wyprowadzone fabrycznie bardzo dobrze. Jedyne co warta zrobić to wyrównać progi kanałów z kolektorami, wypolerować kanały wydechowe i zmatowić dolotowe.

I zapytanie jeszcze odnośnie polerki. Wiemy już że nie poleruje się kanałów ssących ponieważ benzyna skrapla się na nich i spływa do cylindra. Zostawiamy je matowe. (Kolega Czorny gdy składał mk1 z 2e rozmawiał z gościem który przygotowywał kiedyś silniki motocykli do wyścigów, i ten mówił mu że warto zostawić na matowym dolocie lekką spiralę dookoła kanału papierem ściernym co by mieszanka miała zawirowanie dookoła i się lepiej mieszała z powietrzem. Ale ile w tym jest prawdy - nie wiem.) Ale mowa tutaj o kanałach WTRYSKIWACZ---->ZAWÓR. A powyżej wtryskiwaczy może warto wypolerować? Da nam to swobodniejszy przepływ powietrza zasysanego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości