Strona 4 z 4

: pn mar 27, 2006 14:03
autor: Trochim
sprawdcie najlepiej u edka mnie się wydaje, że korektory przy bebnach i tarczach są takie same.

: pn mar 27, 2006 14:21
autor: Kapibara
chyab nei jest ten sam, a bedzie sie dzialo to samo jakbys nei mial korektora czyli blokowanie w zakretach, ale mozna tez to oszukac jakaos montujac wieksze tarcze z przodu

[ Dodano: Pon Mar 27, 2006 14:23 ]
http://scirocco.pl/forum.php?cmd=show&i ... pg=0#20878

http://www.scirocco.pl/articles.php?id=69

: wt mar 28, 2006 01:42
autor: Krzylu
TAZ pisze:Hebel jest do hamowania przed zakrętem, a w zakręcie to już tylko silnik.

heheh no wlasnie kiedys widzailem jak rzucilo goscia ktory hamowal na zakrecie
dobrze ze bylo to na plycie a nie na jakiejs drodze publicznej
jak wrocil na parking ze spodni wyleciala mu kupa i odrazu zlapal parkinsona

co do korektora niewydaje mi sie zeby byly dwa rodzaje
najgorzej jest wlasnie wtedy gdy sie mocno wcisnie lub jest piasek/mokro efekt jest taki jakbys zaciagnal reczny ale do opanowania
jak bedzie siano to sie kupi
narazie brak to sie niekupi :crazy:

: wt mar 28, 2006 09:37
autor: TAZ
W sumie to można potestować. I tak na przód daję tarcze 256mm, a tył zwykłe z GTi. Zobaczymy po wszystkim jak się to będzie zachowywać z korektorem i bez.

: śr mar 29, 2006 08:16
autor: evolution
z korektorem w takim przypadku beda za slabe z tylu bez jak najbardziej dobre z tym ze zima moze przyblokowywac szybciej tyl wiec zestaw 280 z produ bym proponowal

: śr mar 29, 2006 20:20
autor: TAZ
A jak założę korektor od paska VR6 ??

: śr mar 29, 2006 21:44
autor: Kapibara
to musialbys sprawdzac w numerach seryjnych, ale mysle ze nie za bardzo

: śr mar 29, 2006 22:00
autor: TAZ
Pasek VR ma heble z przodu 280mm, a z tyłu takie same jak w mk2 czy mk3 GTi. Skoro ja będę miał heble 256mm z przodu i z GTi z tyłu to chyba problemu nie powinno być.

: śr mar 29, 2006 23:45
autor: Kapibara
no patrzac na wielkosc tarcza to chyba powinno byc dobrze ale nei przekonasz sie jak ne isprawdzisz bo moze tu chodzi tez o jakies cisnienie, ze w mk3 jest inne cisnienie i to sie troche bardziej skomplikuje

: czw mar 30, 2006 10:21
autor: TAZ
Może opiszę jaśniej. Auto nie będzie ważyć więcej jak 870kg. Pompa hamulcowa z tłokiem 22mm, serwo duże z audi, tarcze przód 256mm, tył tarcze z GTi. Przewody w stalowym oplocie już są. I teraz ten cho....y korektor. Mam seryjny z mk1 i mam seryjny z paska VRa.

: czw mar 30, 2006 12:06
autor: Kapibara
naprawde strudno pwoiedziec tu sprawdz w archiwum a potem zapytaj:

http://www.streetracing.pl/forum/

: pn kwie 03, 2006 00:45
autor: okoG60
tarcze tylne mają 226mm i ktoś sie pytał czy jak jest ABS to czy korektor siły chamowania tez jest otóż udzielam odpowiedzi ze tez jest korektor przy ABS

: śr kwie 05, 2006 08:51
autor: Corvax
Odgrzeje temat, bo dopiero co zerknąlem:

Borys, jak korektor jest ok to go zostaw - nic nie przeszkadza, chyba że budujesz auto do zabawy - wtedy łatwiej bedzie go stawiac bokiem

W mk3 z tego co sie orientowałem jest kilka rozwiązan - korektor jest stosowany zawsze tam gdzie nie ma ABSu - inny do bebnów inny do tarcz - wiaze sie to prawdopodobnie z innymi cisnieniami otwarcia zaworów w korektorze czyli dawanie korektora do bebnow z tarczami i na odwrót nie jest dobrym pomysłem.

Korektor jak wiadomo ma za zadanie zmniejszyć cisnienie w tylnym układzie hamulcowym w momencie odelżenia tyłu - czyli własnie przy hamowaniu - czym mocniej hamujemy tym bardziej tył idzie do góry i korektor zmniejsza siłę hamowania niedopuszczjąc do zablokowania kół - nie jest prawdą że jest to istotne podczas hamowania w zakrecie (choć po czesci owszem) ale raczej bardziej na prostej drodze.

Wiaze sie z tym jeszcze jedna sprawa, o której dośc czesto sie zapomina - gleba, szczególnie mocna powoduje zmiane charakterystyki pracy korektora - w tym przypadku nalezałoby w odpowiedni sposób go ustawic - pewnie przez modyfikacje dzwigni korektora - niestety chyba doswiadczalnie :P

: śr kwie 05, 2006 09:13
autor: Kapibara
no to tak jak pisalem. jak sie daje wieksza glebe to nawet trzeba pamietac o korektorze. jelsi jest to 40 to nie ma problemu. Corvax, wyjasnil ze jednak nei da sie dac korektor od vr-a na tyl. czyli najlepiej miec komplet od pompy do tylnich hamulcow z jednego auta