Korektor siły hamiowania

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn mar 27, 2006 14:03

sprawdcie najlepiej u edka mnie się wydaje, że korektory przy bebnach i tarczach są takie same.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn mar 27, 2006 14:21

chyab nei jest ten sam, a bedzie sie dzialo to samo jakbys nei mial korektora czyli blokowanie w zakretach, ale mozna tez to oszukac jakaos montujac wieksze tarcze z przodu

[ Dodano: Pon Mar 27, 2006 14:23 ]
http://scirocco.pl/forum.php?cmd=show&i ... pg=0#20878

http://www.scirocco.pl/articles.php?id=69



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt mar 28, 2006 01:42

TAZ pisze:Hebel jest do hamowania przed zakrętem, a w zakręcie to już tylko silnik.

heheh no wlasnie kiedys widzailem jak rzucilo goscia ktory hamowal na zakrecie
dobrze ze bylo to na plycie a nie na jakiejs drodze publicznej
jak wrocil na parking ze spodni wyleciala mu kupa i odrazu zlapal parkinsona

co do korektora niewydaje mi sie zeby byly dwa rodzaje
najgorzej jest wlasnie wtedy gdy sie mocno wcisnie lub jest piasek/mokro efekt jest taki jakbys zaciagnal reczny ale do opanowania
jak bedzie siano to sie kupi
narazie brak to sie niekupi :crazy:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 28, 2006 09:37

W sumie to można potestować. I tak na przód daję tarcze 256mm, a tył zwykłe z GTi. Zobaczymy po wszystkim jak się to będzie zachowywać z korektorem i bez.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr mar 29, 2006 08:16

z korektorem w takim przypadku beda za slabe z tylu bez jak najbardziej dobre z tym ze zima moze przyblokowywac szybciej tyl wiec zestaw 280 z produ bym proponowal


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr mar 29, 2006 20:20

A jak założę korektor od paska VR6 ??



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr mar 29, 2006 21:44

to musialbys sprawdzac w numerach seryjnych, ale mysle ze nie za bardzo



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr mar 29, 2006 22:00

Pasek VR ma heble z przodu 280mm, a z tyłu takie same jak w mk2 czy mk3 GTi. Skoro ja będę miał heble 256mm z przodu i z GTi z tyłu to chyba problemu nie powinno być.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr mar 29, 2006 23:45

no patrzac na wielkosc tarcza to chyba powinno byc dobrze ale nei przekonasz sie jak ne isprawdzisz bo moze tu chodzi tez o jakies cisnienie, ze w mk3 jest inne cisnienie i to sie troche bardziej skomplikuje



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw mar 30, 2006 10:21

Może opiszę jaśniej. Auto nie będzie ważyć więcej jak 870kg. Pompa hamulcowa z tłokiem 22mm, serwo duże z audi, tarcze przód 256mm, tył tarcze z GTi. Przewody w stalowym oplocie już są. I teraz ten cho....y korektor. Mam seryjny z mk1 i mam seryjny z paska VRa.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » czw mar 30, 2006 12:06

naprawde strudno pwoiedziec tu sprawdz w archiwum a potem zapytaj:

http://www.streetracing.pl/forum/



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pn kwie 03, 2006 00:45

tarcze tylne mają 226mm i ktoś sie pytał czy jak jest ABS to czy korektor siły chamowania tez jest otóż udzielam odpowiedzi ze tez jest korektor przy ABS


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr kwie 05, 2006 08:51

Odgrzeje temat, bo dopiero co zerknąlem:

Borys, jak korektor jest ok to go zostaw - nic nie przeszkadza, chyba że budujesz auto do zabawy - wtedy łatwiej bedzie go stawiac bokiem

W mk3 z tego co sie orientowałem jest kilka rozwiązan - korektor jest stosowany zawsze tam gdzie nie ma ABSu - inny do bebnów inny do tarcz - wiaze sie to prawdopodobnie z innymi cisnieniami otwarcia zaworów w korektorze czyli dawanie korektora do bebnow z tarczami i na odwrót nie jest dobrym pomysłem.

Korektor jak wiadomo ma za zadanie zmniejszyć cisnienie w tylnym układzie hamulcowym w momencie odelżenia tyłu - czyli własnie przy hamowaniu - czym mocniej hamujemy tym bardziej tył idzie do góry i korektor zmniejsza siłę hamowania niedopuszczjąc do zablokowania kół - nie jest prawdą że jest to istotne podczas hamowania w zakrecie (choć po czesci owszem) ale raczej bardziej na prostej drodze.

Wiaze sie z tym jeszcze jedna sprawa, o której dośc czesto sie zapomina - gleba, szczególnie mocna powoduje zmiane charakterystyki pracy korektora - w tym przypadku nalezałoby w odpowiedni sposób go ustawic - pewnie przez modyfikacje dzwigni korektora - niestety chyba doswiadczalnie :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr kwie 05, 2006 09:13

no to tak jak pisalem. jak sie daje wieksza glebe to nawet trzeba pamietac o korektorze. jelsi jest to 40 to nie ma problemu. Corvax, wyjasnil ze jednak nei da sie dac korektor od vr-a na tyl. czyli najlepiej miec komplet od pompy do tylnich hamulcow z jednego auta



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości