Swap...ale na co?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

1.8T czy 1.9TDI?

1.8T
53
45%
1.9TDI
66
55%
 
Liczba głosów: 119

duudii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: pn paź 31, 2005 17:21
Lokalizacja: Mościska/Laski
Kontakt:

Post autor: duudii » czw kwie 06, 2006 08:22

kamil.rsk pisze:Mam golfa III 1.8 GT i pytanie czy mozna wstawić do niego turbine?? A jak tak to jakie trzeba jeszcze zrobic modyfikacje. Może ktoś z Was juz uturbiał GT??? Duzo wiecej mocy przybywa??
jak się tutaj o to pytasz to zakładam ,że się na tym nie znasz i tego sam nie wykonasz
po pierwsze primo - koszta cię przerażą - koszst turbiny z tdi to suma od 500 do 1500 zł
i inne duperelki IC węże itd. to z 500 zł i jeszcze montaż tego to już w zależności od tego jak się mechanik ceni :rotfl:
lepszą opcją jest zmienić silnik na 2.0 16v z gti albo total swap na tdi albo 1.8T
ale podobno to mkII jest idealna na TDI i 1.8T
ja ci odradzam uturbiać silnik . Chyba ,że autko znasz i jesteś pewien ,że silnik jest malina
to wtedy OK :green_fuck: tylko turbo zakładzasz i latasz - z 90 koni turbo ci da ... tyle ile chcesz -wiadomo jest dolna i górna granica wytrzymałości turbiny za małe ciśnienie niezbyt dużo ci da :panna: a za duże rozwali turbinę :grrr:

pozdro



Awatar użytkownika
Dwight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sty 16, 2006 10:14
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Dwight » czw kwie 06, 2006 09:27

No tak i dostało mi sie że mieszkam w dziurze zabitej dechami.Oczywiście nie jestem urażony ale forma w stylu "mieszkasz w małym mieście " byla by chyba nieco bardziej szczęśliwsza :bajer: Zgadzam sie mniejsze miasto- mniejsze korki i mniej spalamy ale pojęcie głaskania czy butowania to też kwestia nieco dyskusyjna .Jeżeli ktos butuje od świateł do świateł i ma duże spalanie to nie moze mieć pretensje do garbatego że ma proste dzieci -po co mam palić gumy w korku na odcinku kilkuset metrów i mówić że jest duże spalanie.Głaskać tez mozna,nawet kiedyś zrobiłem mały test jak moge jechać żeby spalanie prawie jak najmniejsze udało sie to na poziomie 5,9 l i jechalem przyzwoicie no może jak ruszłem to spokojnie ale oczyiwście nie jak L-ki.Generalnie jest tak :spalanie trasa ok7-7,5 przy normalnej jezdzie ok.120 km/h przy agresywnej srednia 150 plus kontrola czy aby silnik nie zastygł czyli do 200 i wiecej trasa A2 wyszło 8,4 ,Miasto od ok.8 do max 9,5 ( w tym licze i jazde w korku i mocniejsze zrywy).Oczywiscie nalezy wziaść widełki na pore roku i jakośc paliwa.Na lepszym paliwie w moim wypadku Ultimate 98 spalanie spada dośc widocznie ok 1l Jest jeszcze wiecej zależności aby spalnie było na przyzwoitym poziomie wiec zasada jest chyba dość prosta-masz dobry silnik to trzeba o niego dbac lać dobre rzeczy -mam drogi samochód to muszę więcej wydawać,nie przerabiam 1,4 na opony 225 a potem kumpel mi mówi ze spalanie coś sie pochrzaniło.Jezeli nasz samochod pali znacznie za duzo to najpierw rozejrzyjmy sie u siebie czy aby napewno mamy wszystko w porzadku .Silnik to taka bestia ze jak cos mu sie nie podoba to pierwsza kara jest "pobranie" wiekszej ilosci paliwa.A cena ponoć wa wrastać wiec problem bedzie zawsze aktualny .Ja osobiście polecam silnik 1,8T daje sporo frajdy jest oszczedny jak na te moc potwierdzaja to fachowe pisma i ciesze sie ze go kupilem mimo iz tamtego dnia jechałem kupic ........krzesła.TDI tez sa super VW daje wspaniały wybór dla każdego i 3 czerwone TDI budzi wielki szacuneczek u mnie :bigok:



Vwmaniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 14:45
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Vwmaniak » czw kwie 06, 2006 13:59

Absolutnie bardziej przekonuje mnie 1.8T, jeśli chcesz zrobić coś naprawde szybkoego ze swojego MKII, to ta jednostka będzie dużo bardziej odpowiednia. 1.8T daje dużo większy zakres przeróbek i nieskonczoną zabawę. Tuningując zapomnij o kosztach (które wg. Dewight'a nie są aż tak duże) i zrób coś, co bedzie szokowac osiagami i budziło respekt.


VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!

Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » śr cze 07, 2006 21:43

ja polecam 1.9TDI mozna fajnie podrasowac ja u mnie po wszystkich zmianach mam 175 koni i cieka az milo a jak sie chce to mozzna jeszcze bardziej podniesc niema z tym problemu : )))))
Ty rapi wyobraźnia to za bardzo cie nie ponosi ? Cos mi tu g.ó.wnem śmierdzi.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr cze 07, 2006 22:39

aw69 pisze:Ty rapi wyobraźnia to za bardzo cie nie ponosi ? Cos mi tu g.ó.wnem śmierdzi.
to bylo pisane 15 lutego, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#486370 w tym temacie dzis juz ma 150 ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » czw cze 08, 2006 12:55

dokładnie zaprzal, wczoraj przeczytalem ten post o 1Z zrobionym na 150 KM i podjarałem sie bo chcialem koniecznie porozmawiac z kimś o modach w 1Z. Ale po głębszym przyjrzeniu się sprawie okazało sie ze kolega Rapi to bajkopisarz, nie lubie takich kmiotów i bardzo bym prosił o zablokowanie konta takim ludziom co bzdury wypisują.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

wojt_bb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 31, 2006 11:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojt_bb » pt cze 16, 2006 12:57

wg mnie lepiej dolozyc troche kaski i kupic 1.9 na pompowtryskach - sa dwie: 131 albo 150km i wtedy dlubac, chociaz sam soft robi juz kosmos z takiego auta (jeszcze w mk2...) bo zapomnieliscie ze moc to nie wszystko, przeciez taki tdi ma moment obrotowy o wiele lepszy i to w nizszym zakresie obrotow... i osiagnac takie 200km/400nm wcale nie tak trudno... przy ahf, asv na pompie 110km juz gorzej troche bo starszy ale w gt czytalem ostatnio jak panowie z mojej mieściny z compsportu zrobili w nim 215km/415nm :D ale to juz byly troche bardziej zaawansowane przeróbki... wiec sadze jednak ze tdi rules... poczytaj na forum mastersa albo tdi.pl duzo ciekawych projektow w podobnych silnikach, peace



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pt cze 16, 2006 15:54

wojt_bb pisze:kupic 1.9 na pompowtryskach - sa dwie: 131 albo 150km
tak? :) no chyba wiecej niz 130 i 150 bo jeszcze 90/105/115 :)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt cze 16, 2006 16:22

paolo pisze:90/105/115
z ta 90 to sie chyba troszke rozpedziles :blush:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

wojt_bb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 31, 2006 11:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojt_bb » pt cze 16, 2006 17:00

no wlasnie :P fakt sa jeszcze slabsze ale chyba szkoda w nie inwestowac... wszyscy mowia ze best pod modding jest ta 130km z tego co czytalem na innych forach wiec ta ci chyba polece ;]



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pt cze 16, 2006 17:29

Corvax pisze:
paolo pisze:90/105/115
z ta 90 to sie chyba troszke rozpedziles :blush:
pisalem koledze tylko jakie TDI sa na pompowtryskach :)

[ Dodano: Pią Cze 16, 2006 5:31 pm ]
wojt_bb pisze:no wlasnie :P fakt sa jeszcze slabsze ale chyba szkoda w nie inwestowac... wszyscy mowia ze best pod modding jest ta 130km z tego co czytalem na innych forach wiec ta ci chyba polece ;]
najlepsze byloby 150 niestety jestmniej dostepny..dlatego wygrywa 130 (szeroko zastosowany w golfie, passacie, sharanie itp )



Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » pt cze 16, 2006 18:18

ale przypadkiem te 110 , 130 i 150 KM to nie jest mechanicznie jedno i to samo, ze zmienionym tylko softem i zasilaniem? proszę tylko za bardzo nie drzeć ze mnie kotów, jesli tak nie jest, ale na prawdę nie wiem jak to jest z tymi silnikami, bo raz słyszę tak a raz inaczej....


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

wojt_bb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 31, 2006 11:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojt_bb » pt cze 16, 2006 19:00

nie nie 90 i 110 km sa zasilane przez pompe rotacyjna a 100 115 130 150km sa na pompowtryskach co jest jednak sporo na + dla nich :P



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt cze 16, 2006 19:37

m3tal pisze:ale przypadkiem te 110 , 130 i 150 KM to nie jest mechanicznie jedno i to samo,
na upartego mozna to podzielic w ten sposób:
90, 110

100, 115

130, 150

ale to bardzo na upartego

oczywiscie osprzet w kazdym jest inny,


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości