Strona 4 z 15

: ndz mar 07, 2010 17:06
autor: sas_gti
o szczegóły zapytaj np GTO ale z tego co kojarzę digi 2 powyżej jakiejś wartości obrotów przyjmuje stałą wartość lambda (chyba powyżej 4tys). mowa o digi z mk2 gti. Z digi z 2e jest jeszcze jakoś inaczej.
a wsadzając digi 1 plusem będzie brak przepływki (zamiast jest co2 pot.) i na tym stroić łatwiej.
W kazdym razie digi 1 (z doładowanego pg) nadaje się lepiej do projektów turbo, niz digi 2 z n/a.

: ndz mar 07, 2010 17:08
autor: SmokE88
o przepływce to akurat wiem ze jest copot no ale widzialem tez silniki z turbem i przepływką :D

: ndz mar 07, 2010 17:10
autor: sas_gti
no w każdym razie digi 2 nie biorą do projektów turbo na pewno nie dlatego że nie ma eproma jak sugerowałeś, bo ma....

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 16:14 ]
gto napisal
Zapłon - w sterownikach DIGI II tych starszych nie ma mozliwosci zmiany map zaplonu- no nie do konca . pozostaje nam ustawienie aparatu zaplonowego metodą na ucho:/ , w DIGI nowszych , np. z MK3 istanieje dowolna konfiguracja limitera obrotow i map zaplonu i paliwa.

DIGI I ma mozliwosc ustawień prawie wszystkiego i mozna w pelni kontrolować zaplon a odnosnikami są obroty silnika i sygnal(napiecie) z mapsensora.


A tutaj rarytas jakich mało, niestety z błędami - ja nie jestem autorem, moze kiedys poprawie.

: ndz mar 07, 2010 17:20
autor: SmokE88
nie czytalem tego :D no i juz o coś mądrzejszy człowiek :D ThX za uświadomienie

: ndz mar 07, 2010 17:23
autor: sas_gti

: ndz mar 07, 2010 17:25
autor: SmokE88
ooooo przyda sie lektura do poduszki BIG THX

: pn mar 15, 2010 17:49
autor: TiTeK
siema panowie, mam jeszcze pytanko co do PB, co warto zrobic przy okazji generalnego remontu, chodzi mi o jakiś mody, bo mając silnik "na kolanach" warto było by coś zrobic co moze podciagnąć ciut moc, napewno będe robił porting głowicy i zastanawiam sie nad odelżeniem koła zamachowego, co wy na to?? moze macie jakieś doświadczenia co do tego silnika i cos doradzicie co warto zrobic?? z góry wielkie dzieki i czekam na info

: pn mar 15, 2010 23:06
autor: spawacz
splanuj glowice tak ok 1.2mm bedziesz mial 11:1, zafrezuj zaworki na 2 katy , wypoleruj komore spalania, zamach odelz o ten caly kolniez co jest za kolem wiencowym, daj przepustnice z audi 2.2 T 10V w sumie zamputowany kolektor z audi 2.2 T tez by byl spoko, regulator cisnienia paliwa przerob na 3.5 - 4 bar, przeplywomiesz daj z BMW 3.0 lub 3.5 L, i jak do tego zrobisz porting nalezycie to 130KM ma byc. Ty masz dol z RP? Jak tak to 2.2mm glowice . Aha uszczelka pod glowice z G60(metalowa) byla by mile widziana.

: pn mar 15, 2010 23:17
autor: toffic
spawacz pisze:splanuj glowice tak ok 1.2mm bedziesz mial 11:1, zafrezuj zaworki na 2 katy , wypoleruj komore spalania, zamach odelz o ten caly kolniez co jest za kolem wiencowym, daj przepustnice z audi 2.2 T 10V w sumie zamputowany kolektor z audi 2.2 T tez by byl spoko, regulator cisnienia paliwa przerob na 3.5 - 4 bar, przeplywomiesz daj z BMW 3.0 lub 3.5 L, i jak do tego zrobisz porting nalezycie to 130KM ma byc. Ty masz dol z RP? Jak tak to 2.2mm glowice . Aha uszczelka pod glowice z G60(metalowa) byla by mile widziana.
dodam tylko, że jak ściągać tyle głowe to regulowane kółko na rozrząd bo się znaki nie będą zgadzać, ja bym założył ostry wałek, krótką skrzynie i kolektor 4w1

: pn mar 15, 2010 23:21
autor: spawacz
Aj zapomialem o tym nieszczesnym kole, ja mysle toffic ze nawet na walku z 2E by to ladnie latalo. Jakby walek byl dobry i jeszcze podry jakis caly wydech to mysle ze te 130KM by zlamal nawet na tym cienkim Digi2

: wt mar 16, 2010 00:22
autor: TiTeK
wow no prosze :D to jest sie czym pobawić :D w takim razie mam jeszcze pare pytanerk co do waszych wypowiedzi :) pierwsze to, jak przerobić regulator cisnienia paliwa?? nastepne to, potrzebował bym jakiś schemacik podłączenia przepustnicy z audi oraz przepływke z BMW kolejne to jaki wałek najlepiej zaadoptować z seryjnych silników bo świątka nie chce a schricki nie są na moją keszeń :D i ostatnie to czy zebranie głowicy 2,2mm jest wmiare bezpieczne??
ogólnie ucieszyły mnie wasze wypowiedzi :D dzieki chłopaki

PS. patrzyłem na allegro i z przepływkami z BMW nie ma wiekszych problemów natomiast jest problem z przepustnicami z audi :( nie ma nic na alledrogo. Co do kolektora z audi to nie był on czasem 5kanałowy?? bo te silniki 2.2 były chyba 5 cylindrowe??

: wt mar 16, 2010 16:27
autor: spawacz
jasna sprawa ze audi ma 5 cyl. odcinasz ostatni zaslawujesz i juz masz 4 , akurat rozlozenie pod twoj motor, 2.2m bezpieczna ale tylko przy RP/AAM , przepustnica p&p, MAF z BWM taka sama wtyczka nawet wiec ewentutalnie kable poprzekladasz.

: wt mar 16, 2010 16:35
autor: TiTeK
ok super :) w takim razie bede polował na przepustniuce z audi bo puki co nigdzie nie widze, co do planowania głowy to ja chyba jednak bede musiła mniej zebrac bo z RP mam tylko blok a tłoki, korby itp mam z pf/pb a z tego co wiem to dzieki tłokom pf/pb ma wyzszy stopien sprężania od RP. Koło zamachowe oglądałem dzisiaj i ważyłem i ma co do grama 5kg i dam do odelżenia a potem sprawdze ile go ubyło, co prawda mam tokarke ale trzeba je jeszcze wywarzyć po obróbce a tego nie mam gdzie juz zrobić, jeszcze tylko musze obczaić jak dokładnie zrobic porting żeby faktycznie pomógł.

[ Dodano: 16 Mar 2010 16:29 ]
Jednak znalazłem pare tych przepustnic tylko ze chyba z silników wolnossących, czym ona ma sie różnić od tej zwykłej z PB?? tylko średnicą przepustnic??

[ Dodano: 16 Mar 2010 19:00 ]
aha jeszcze co do kolektora wydechowego, to chodziło wam chyba o rurowy 4w2w1 a nie 4w1 bo taki jest seryjnie w RP tyle że odlewany a nie rurowy??

: wt mar 16, 2010 20:28
autor: spawacz
RP na malusienka srednice wylotowa, to ze jest 4w1 to inna sparwa, juz byl wolal taki jak ma PF/PB/2E/ADY to 4-2-1 ale tez by latal, no chyba ze zrobisz 4-1 sam albo ktos ci zrobi liczony. Przepustnica tak ja napisalem , jak bedziesz mial obydwie w rekach to bedziesz wiedzail o co chodzi. Glowe 2.2 mm zbiez , lub 2.7 , ale ... wtedy musisz grzybki zaworowe lekko "scianc", zawsze ciekawi mnie to dlaczego motory maja po 13:1 i lataja na zwyklym paliwie i nic sie nie dzieje , ze walki inne i bardzo ostre to wiadomo bo im wyzysz kąt tym mozna bardziej doprezac, ale to tez ma swoje granice.