Strona 4 z 13

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: sob lis 12, 2011 17:07
autor: franQlin
Jak znajdę chwilę to podeślę fotki. O IC narazie nie myśle. Utknołem z elektryką. Nie mogę połączyć się laptopem z ecu silnika, i nie działają kontrolki od temp. cieczy, ciś. oleju itd(ogólnie silnik kręci rozrusznikem, wszystkie światła są).
Na wtyczkę obd podłączone 12+ masa, i linia k, czyli szaro-biały kabel i dalej się nie łączy (przed swapem sprawdzałem, i było git)

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: sob lis 12, 2011 19:29
autor: arwam
franQlin,

a masz pod zieloną wtyczkę podpodpinane kable. i proponuję zmienić bezpiecznik z pod którego wziąłeś napięcie do złącza diagnostycznego. ja kiedyś miałem przypadek że mimo że było w napięcie to komp sięnie łączył. pomogła wymiana bezpiecznika. okazało się że pokrył się "patyną"i dlatego nie łączył się komp. po wymianie bezpiecznika mimo takiego samego napięcia na kablu komp się łączył z ECU

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: ndz lis 13, 2011 00:33
autor: franQlin
A więc tak:
Wszystkie światła, wycieraczki, i inne bajery już działają już działają. Silnik już odpala.
Ale....
Brakuje mi zasilania na zegary(narazie zapodaje 12+ innym kablem), i dalej nie mogę połączyć się z ecu. Skoro silnik odpala to mogę chyba wykluczyć jakieś uszkodzenie kompa.
Prosze o podesłanie jakiegoś schematu gdzie będzie dokładnie rozrysowane podłączenie wtyki obd. Zaznaczam że mam immobiliser, i wiem że musi to być uwzględnione na schemacie.

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: ndz lis 13, 2011 00:34
autor: franQlin
Jeszcze jedno. O jakiej zielonej wtyczce mówisz arwam, ???????

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: ndz lis 13, 2011 15:15
autor: arwam
daj foto skrzynki z tyłu to Ci ją wskażę

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: ndz lis 13, 2011 20:55
autor: franQlin
arwam, sprawa wtyczki już nie aktualna. Komp już się łączy. Problem, leżał w oczywiście złym podłączeniu. Owszem linia "k" była podłączona dobrze, tylko zasialnie na wtyczkę OBD dałem z drugiego zewnętrzenego akumulatora i to był błąd. Po podłączeniu wg. schematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=412158" onclick="window.open(this.href);return false; wszystko wróciło do normy.
Został tylko brak zasilania licznika. Wiem, że jest to pin 13 wychodzący z licznika i podłączony do wtyki U1, czy tam U2. Powinien pojawić się na nim + po stacyjce. Niem mam schematu ogólnego auta, poniewaz bazuje tylko na schemacie silnika tdi, i nie mogę tego rozgryźdź.

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: pt lis 18, 2011 13:46
autor: superkasztan
Pytanie odnośnie chłodnicy do TDI
czy musi być taka wielka jak w TD??
TDI się nie grzeje zbyt mocno, a chyba nawet ma problem z nagrzaniem płynu skoro jest podgrzewacz.

mam schemat instalacji tdi w pdf'ie dla AHU 97 rok
jak ktoś chętny to podeślę
superkasztan@o2.pl

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: pt lis 18, 2011 14:50
autor: arwam
superkasztan pisze:Pytanie odnośnie chłodnicy do TDI
czy musi być taka wielka jak w TD??
TDI się nie grzeje zbyt mocno, a chyba nawet ma problem z nagrzaniem płynu skoro jest podgrzewacz.

dla TDI spokojnie wystarczy od 1.6D a nawet nieco mniejsza bo TDI jest silnikiem o wyższej sprawności i nie idzie tyle ciepła w układ chłodzenia co w TD gdzie masz komory spalania w głowicy

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: pt lis 18, 2011 17:36
autor: superkasztan
ponoć wystarczy od 1,6 benzyny, czy ona jest mniejsza od 1,6 diesel??

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: pt lis 18, 2011 19:05
autor: Toshiba
A coś między tą najmniejszą D a tą największą TD jest?? ;)

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: sob lis 19, 2011 11:45
autor: superkasztan
Taka była w mk2 TD 675x322x35 = 7 607 250 mm3
Na VAGCOM pisze że ma być 630 x 380 (1Z,AFN,AHU) , w sklepie są 628x352x28 = 6 189 568 mm3

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: ndz lis 20, 2011 18:57
autor: witek271
Nie wiem jak w TDI 1.9 ale na pewno w zwykłym 1.6 TDic z golfa im większa tym lepiej bo się grzeje za dużo miałem ten silnika RA w golfie MK III i zmieniałem chło dnice na większe wsadziłem 675x320 ale miałem jeden wentylator a powinny być dwa ja bym wsadzał jak największą i jak najgrubszą A wiem że chciałem kupić nową od 1.9 TDI i to był największy rozmiar

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: ndz lis 20, 2011 19:11
autor: arwam
i jak Ci się jeździ w MK3 na 1.6TD ? :)

seria czy coś podkręciłeś.
dobrze by było wrzucić jakąś skrzynkę 02A z krótszymi pierwszymi trzema biegami a dłuższą czwórką i piątką.

Golf mk II swap na 1.9 TDI AFN

: ndz lis 20, 2011 21:44
autor: witek271
Za....scie się jeździło było 80 km nic nie podkręcane intercooler założony był tak jak w passacie i maszyna unosiła się w powietrze przy większych obrotach Miałem skrzynia 8A te same przełożenia co w 4T Teraz wszystko rozebrane na części bo mi gość w bok przywalił niestety i rama poszła do kasacji resztę zostawiłem Ten silnik to rakieta i moim zdaniem lepiej się zbiera niż 1.9 TDI a jeszcze słyszałem że te silniki 1.6 TD z intercoolerem mocno można podkręcić Teraz mam passata B3 stan igła ale silnik 1.8 AAM i tylko 75 kucy moim zdaniem za mało jak do takiego dużego samochodu