Strona 4 z 6

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr paź 27, 2010 21:56
autor: Tomaso007
Witam kolegów. Sorry, że odkopuję temat ale mam okazję kupić Seata Cordobę 2.0 8v (2E) GTi i chciałbym wstawić to co pod machą do mojego golfa 1.6 PN (na gaźniku Piertburga) No i tu mam pytanie co z instalacją elektryczną??? jest kłopotliwe przepięcie tego wszystkiego??? Jestem zielony w elektryce ale w grubszej robocie, czyli przekładce sobie poradzę. Macie może tu jakiś temat ze zdjęciami co należy zrobić krok po kroku by wszystko działało...??
Mam kolejne pytania: Gdzie jest oznaczenie 2E na tym silniku, bo w vw i audi jest prod tym trójnikiem od płynu chłodzącego przy głowicy a w tym seacie tam szukałem i nic nie ma :/ Jak myślicie, czy po tym swapie to golf będzie już galancie poknacał...????


POMOCY!!!

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr paź 27, 2010 22:16
autor: dogu18
a ja sie inaczej spytam:P:)

mam golfa mk2 1.3NZ i mam okazje za fajne pieniądze kupić kompletnego Passata 2e.. tylko ze skrzynia jest na linki i hydrauliczny wysprzeglik:/ czy da się to jakoś obejść w mk2?? czy muszę szukać innej skrzyni??? lub całego innego auta????

z góry dzięki za pomoc:):)

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: czw paź 28, 2010 11:12
autor: Tomaso007
Poszukaj innego auta, będzie mniej problemów np. przy swapie z seata lub mk3...

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: czw paź 28, 2010 16:52
autor: dawid018
dogu18 pisze:tylko ze skrzynia jest na linki i hydrauliczny wysprzeglik:/ czy da się to jakoś obejść w mk2??
da się to wszystko złożyć bez problemu.wywalasz druty i wstawiasz linki,zmieniasz pedały na te z passata, i zbiorniczek od płynu hamulcowego a najlepiej cały układ hamulcowy.

albo zmienić skrzynie na normalna z mkII z jakiegoś 1,8 i masz po problemie.

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: czw paź 28, 2010 19:45
autor: dogu18
aha a pedały z Passata b3 pasują p&p czy trzeba rzeźbić???

a jeśli szukać innego auta to szukać takiego które ma skrzynie z sprzęgłem na linkę bo wybierak chyba zawsze jest na linki??? i czy pasuje drążek z całym mechanizmem z Passata b3/golfa mk3 czy trzeba modzić coś z mk2??


teraz przeglądałem oferty i toledo wydaje sie ciekawe:) podobno ta sama podłoga co mk2 wiec powinno fajnie spasowac

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: wt lis 02, 2010 11:35
autor: Tomaso007
marianmk2 pisze:Z toledo silnik pasi P&P do mk2 :bajer:
a z seata cordoby 2.0 8v gti?? Jak sprawa się ma w kwestii instalacji??? Wszystko pasuje i wszystko będzie działało, czy trzeba coś przerabiać w wiązkach??

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr lis 03, 2010 00:02
autor: Tomaso007
marianmk2 pisze:Jak masz golfa po 8.89r(awaryjne na obudowie manetek)To rzeźba jest żadna-3 wtyczki i jeden przekaźnik....Nic kombinować nie trzeba,
Mój jest trochę pokombinowany ale ma awaryjne nad obudową, ale to wszystko pasi (kostki itd..)??? Kwadratowa cewka z modułem. wiązka.?? itp itd??
sorry, może jestem natrętny ale musze dokładniej się dowiedzieć zanim kupię tą Cordobę.. :bigok:

Re: [mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr lis 03, 2010 00:11
autor: dogu18
Tomaso007 pisze:
marianmk2 pisze:Jak masz golfa po 8.89r(awaryjne na obudowie manetek)To rzeźba jest żadna-3 wtyczki i jeden przekaźnik....Nic kombinować nie trzeba,
Mój jest trochę pokombinowany ale ma awaryjne nad obudową, ale to wszystko pasi (kostki itd..)??? Kwadratowa cewka z modułem. wiązka.?? itp itd??
sorry, może jestem natrętny ale musze dokładniej się dowiedzieć zanim kupię tą Cordobę.. :bigok:
przyłączam sie do pytanie czy konkretnie z toledo będzie plag and play wszystko pasował??

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr lis 03, 2010 15:39
autor: -=ren=-
dogu18 pisze:Mój jest trochę pokombinowany ale ma awaryjne nad obudową, ale to wszystko pasi (kostki itd..)??? Kwadratowa cewka z modułem. wiązka.?? itp itd??
Musisz przełożyć całą wiązkę silnikową z komory od dawcy do swojego i jeśli spełniony masz warunek po 89 to wypinasz starą wiązkę od silnika, wpinasz 3 kostki od nowej wyjętej z dawcy w miejsce starych i gra. Nie będzie żadnych kombinacji z kablami pod maska - cewka i reszta wtyków/gniazd jest od dawcy.

zerknijcuie sobie na stronki na domenie http://www.a2resource.com" onclick="window.open(this.href);return false;, a dokładnie: http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html" onclick="window.open(this.href);return false; oraz http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false; na obrazku wiązki G1, G2, i F.
Sprawdźcie łopatologicznie jaka jest skrzynka w toledo i jak macie dostęp porównajcie wtyczki o których pisałem wyżej (te co macie w swojej skrzynce i te które są w instalacji od dawcy).

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: śr lis 03, 2010 20:01
autor: sas_gti
przeciez to było tłumaczone ze 20 razy dokładnie na forum jak wygląda swap do golfa przed i po 89r, i jakie można napotkac problemy jak jest przed 89...Jest podwieszony temat o swapach w speed.

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: ndz lis 07, 2010 19:41
autor: anal-fabeta
ja mam 2e w golfie...i to nawet syncro dawal rade puki skrzynia nie padla

Re: [mk2] Swap silnika 2e do mk2

: czw lis 18, 2010 18:22
autor: Tomaso007
Ostatnio jechałem takim mk2 z silnikiem 2E i skrzynią z seata toledo GT. Na 2ce 100km/h i odcięcie, na 3ce 160 - odcięcie i już drogi brakło :okej:

Musze coś takiego ze swoim zrobić tylko szukam odpowiedniego dawcy, bo bardziej się przyjrzałem tej Cordobie a to śmieć jakich mało, wszystko w niej gra (czyt. klekocze) i już olej bierze, nie chodzi dobrze na benzynie (rypnięta przepływka), rypnięta wspoma i brak tylnych hamulców a o ręcznym to można pomarzyć.. także... lipa. :grrr:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: pt lis 19, 2010 13:43
autor: -=ren=-
Tomaso007, jak taka lipa to można za grosze kupić, chyba że ktoś chce jak "żyd za matkę".

klekotanie i branie oleju to w 90% przypadków w vwejach jest sprawa głowicy tzn szklanki do wymiany, może wałek i uszczelniacze na zaworach. Przepływomierz można odratować też w większości przypadków, chyba że został "rozerwany". Hamulce to zablokowane tłoczki i samoregulacja - regeneracja prosta i niedroga. Także w zależności od ceny ja bym sie zainteresował tylko że cordoba to 1993 rok więc może być problem z przekładką p'n'p do mk2 więcej dłubania.

jakbyś wziął taką cordobę to możesz sam sobie wyremontować silnik z anieduże pieniądze i mieć w 100% sprawny, a nie "wyleczony" jakimś doktorem do sprzedaży "cichy i zadbany".

ja jednak nadal szukałbym jakiegoś passata b3 z 2 litrowym motorem i z niego dłubał.

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: pt lis 19, 2010 13:45
autor: -=ren=-
aha no i pamiętaj że w Polsce trudno znaleźć dwulitrową cordobę, bo w salonach polskich nie były sprzedawane... :bajer: