fifel, wszystko zależy jaka jest ta różnica w spalaniu ;p wogóle to dowiedziałeś sie czegoś nowego nt gaźników?
ja wieczorem wstawię zdj jak wygląda robienie kolektora wg tego co kiedyś pisałem ( wg mnie najprostszy sposób) ;p
[ Dodano: 09 Kwi 2009 20:14 ]
Panowie zmienialiśmy wspólnie z pierburga na webera teraz z webera na mikuni wiec moze ktoś się dołączy i do mojego tematu o tym jak własnymi siłami zrobić gwintowane zawieszenie? Serdecznie zapraszam do dyskusji:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2748969#2748969
[ Dodano: 13 Kwi 2009 00:50 ]
Tu obiecany kolektor prawie tak samo zrobiony jak ja opisywałem
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
w sumie do gaźników poziomych ale do Mikuni na pewno też by przypasiło
Ten kolektor akurat po zaspawaniu tych nacięć będzie troszkę załamany w środku i ja bym to rozwiązał w ten sposób że tą część rurek przy głowicy ściąłbym pod kątem ( o ile dobrze pamiętam to do 1,5 jest to 15 st a od 1,5 jest to 20 st - nie pamiętam dokładnie ale pod takimi kątami są pochylone silniki vw a przynajmniej w scirocco ;p ).
Później conajwyzej skorygowałbym to leciutko tymi nacięciami a w środku zrobić porting kolektorka papierkiem 80 albo 120 żeby się paliwko nie skraplało przy niskiej temperaturze ;p
Dodatkowo wyrównalibyśmy powierzchnie wewnętrzne spawów i myślę że byłoby perfekt
Trochę też myślałem na temat Mikuni w golfie i zastanawia mnie jeszcze rzecz jedna..gaźniki poziome jak i zapewne nasz Mikuni otrzyma krótki kolektorek na którym będzie nasz gaźnik i na nim odrazu filtr. W poziomych weberach dzięki temu w sporcie uzyskuje się bardzo dużą moc przy wyższych obrotach.. Ale nasz Mikuni wcale nie musi być zakończony filtrem..
Gowice chyba w większości starszych vw są kanałami ssącymi w głowicy skierowane do przedniej szyby i zamiast nasze gaźniki zakończyć filtrem można by było zrobić dolot na wzór tego z ABF/KR przechodzący nas pokrywą zaworów, efekt wizulany jakby to było wypolerowane na pewno byłby w chu* kozacki
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
dodatkową korzyścią była by możliwość zamontowania jednego filtra powietrza i przeniesienie mocy na nizszy zakres obrotów
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
:D
Jedyne co mnie zastanawia czy to nie zmniejszy ogólnej mocy jakie dać mają nam Mikuni?
Pozdrawiam - Maciek (bandyta)