O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
TAZ, ja myślę ze 8v zwłaszcza 1,5 jak u mnie czy 1,6 u innych a nawet 1,8 na gaźniku powinno dać radę bo np weber od którego zaczeła sie zabawa ze swapami ma tylko 2 x 34 mm :green_fuck:
[ Dodano: 07 Kwi 2009 15:01 ]
Choć w sumie...czy 4*33 mm to będzie max z takiego silnika? pewnie nie...wiec Taz masz zapewne znowu racje ;p
[ Dodano: 07 Kwi 2009 15:01 ]
Choć w sumie...czy 4*33 mm to będzie max z takiego silnika? pewnie nie...wiec Taz masz zapewne znowu racje ;p
A moze sie ktos orientuje w tym temacie na tyle zeby podac mniej wiecej zasade dobierania wielkosci przepustnic do silnika?
Albo chociaz nakierowac jak to mozna sobie sprytnie przeliczyc, bo z moich obliczen narazie nie wynika nic
mam silnik 1,6 i generalnie zalezy mi na tym, zeby nie palil 20 litrow, wiadomo kosztem mocy... ale ja bardziej decyduje sie na swapa ze wzgledu na ciekawosc i dzwiek jaki moge uzyskac
Najchetniej bym widzial spalanie mniej wiecej w granicach 10-11 litrow, moc moze byc niewiele wyzsza od weberowej
Powtarzam ze wszystko jest w celach doswiadczalnych i nie chce kupic gazow z przepustnicami 4x40, zeby stwierdzic ze pali 25 i trzeba zmieniac gazniki na mniejsze ;/
Nie chce robic swapa silnika poki co, tylko ciekawi mnie dzialanie mikuni w moim 1,6 i korzysci, chocby nawet sam dzwiek
Wiec jesli ktos wie jakie mogloby byc optimum dla 1,6 to bardzo chetnie wyslucham
Albo chociaz nakierowac jak to mozna sobie sprytnie przeliczyc, bo z moich obliczen narazie nie wynika nic
mam silnik 1,6 i generalnie zalezy mi na tym, zeby nie palil 20 litrow, wiadomo kosztem mocy... ale ja bardziej decyduje sie na swapa ze wzgledu na ciekawosc i dzwiek jaki moge uzyskac
Najchetniej bym widzial spalanie mniej wiecej w granicach 10-11 litrow, moc moze byc niewiele wyzsza od weberowej
Powtarzam ze wszystko jest w celach doswiadczalnych i nie chce kupic gazow z przepustnicami 4x40, zeby stwierdzic ze pali 25 i trzeba zmieniac gazniki na mniejsze ;/
Nie chce robic swapa silnika poki co, tylko ciekawi mnie dzialanie mikuni w moim 1,6 i korzysci, chocby nawet sam dzwiek
Wiec jesli ktos wie jakie mogloby byc optimum dla 1,6 to bardzo chetnie wyslucham
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
fifel poszukaj na vortexie itb do silnika aba 4x40 pakują. Jak bym miał składać coś takiego jak 8v na itb to poszedłbym inną drogą, porównał bym w sklepie czy uszczelki do głowic Rf i 8v z golfa mk4 pasują 1.6 ma inną uszczelkę niż 2.0. plus to taki że masz przepustnice z przodu i możesz napchać troszkę więcej powietrza i paliwa. Minus koszta zestawu.
Wlasnie takiego tropu szukalem... z proporcji mozna mniej wiecej okreslic ze do silnika 1,6 mozna zapakowac ok 4x32...slonek69 pisze:fifel poszukaj na vortexie itb do silnika aba 4x40 pakują
No to zaczynam poszukiwania odpowiednich gazow w odpowiedniej cenie oczywiscie
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
fifel, myślę że to pomorze : http://www.barakuda.za.pl/obliczenia.html
strone zapewne widziałeś i mowa tu o gaźnikach poziomych weber,dellorto solex itd ale myślę że do uzyskania powiedzmy chociaż częściowej wiedzy o doborze gardzieli gaźników do silnika wyczytasz.
Odrazu mówię ze moim zdaniem dobór gardzieli ze strony barakudy jest nastawiony raczej na moc niż na niskie spalanie no ale zawsze na pewno coś Ci to troszkę pomorze.
strone zapewne widziałeś i mowa tu o gaźnikach poziomych weber,dellorto solex itd ale myślę że do uzyskania powiedzmy chociaż częściowej wiedzy o doborze gardzieli gaźników do silnika wyczytasz.
Odrazu mówię ze moim zdaniem dobór gardzieli ze strony barakudy jest nastawiony raczej na moc niż na niskie spalanie no ale zawsze na pewno coś Ci to troszkę pomorze.
Po przewertowaniu tej lektury moge stwierdzic tylko tyle ze mialem racje liczac z proporcji biorac za odniesienie silnik 2,0 z przelotami 4x40.
Wg tej stronki tak samo wyszlo mi ze optymalnie bedzie 4x32 lub 4x33 w trybie ekonomicznym jak to bylo opisane...
nie wiem jeszcze jak z dyszami paliwa bo mi wyszlo ze na 1 przelot dyszak ok 140 ale nie panikujmy... trzeba kupic gazniki 4x32 i zobaczyc co sie stanie
Wg tej stronki tak samo wyszlo mi ze optymalnie bedzie 4x32 lub 4x33 w trybie ekonomicznym jak to bylo opisane...
nie wiem jeszcze jak z dyszami paliwa bo mi wyszlo ze na 1 przelot dyszak ok 140 ale nie panikujmy... trzeba kupic gazniki 4x32 i zobaczyc co sie stanie
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
fifel, liczyłeś może albo wiesz jaka jest różnica miedzy Twoimi 4*33 w trybie ekonomicznym a tymi które powinny być zastosowane dla trybu sport? Ile w mm by to było?
[ Dodano: 08 Kwi 2009 15:00 ]
[ Dodano: 08 Kwi 2009 15:00 ]
Na pierwszy przelot? tzn? bo mnie się wydaje że jak masz cztery gaźniki to każdy ma jedną gardziel i nie ma chyba pierwszej i drugiej ;p uświadom mnie fifel ;pfifel pisze: nie wiem jeszcze jak z dyszami paliwa bo mi wyszlo ze na 1 przelot dyszak ok 140 ale nie panikujmy...
Nie na pierwszy tylko na jeden z 4bandyta mk1love pisze:Na pierwszy przelot? tzn? bo mnie się wydaje że jak masz cztery gaźniki to każdy ma jedną gardziel i nie ma chyba pierwszej i drugiej ;p uświadom mnie fifel ;p
a co do wyliczen to wyszlo mi ze zeby wycisnac troche mocy to wg tych tabel dla silnika 1570 cm powinny byc 4x40, a w trybie takim w ktorym pogodzisz moc ze spalaniem 4x33. i chyba jak dla mnie wygrywa to drugie ;p
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
fifel, wszystko zależy jaka jest ta różnica w spalaniu ;p wogóle to dowiedziałeś sie czegoś nowego nt gaźników?
ja wieczorem wstawię zdj jak wygląda robienie kolektora wg tego co kiedyś pisałem ( wg mnie najprostszy sposób) ;p
[ Dodano: 09 Kwi 2009 20:14 ]
Panowie zmienialiśmy wspólnie z pierburga na webera teraz z webera na mikuni wiec moze ktoś się dołączy i do mojego tematu o tym jak własnymi siłami zrobić gwintowane zawieszenie? Serdecznie zapraszam do dyskusji:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2748969#2748969
[ Dodano: 13 Kwi 2009 00:50 ]
Tu obiecany kolektor prawie tak samo zrobiony jak ja opisywałem w sumie do gaźników poziomych ale do Mikuni na pewno też by przypasiło
Ten kolektor akurat po zaspawaniu tych nacięć będzie troszkę załamany w środku i ja bym to rozwiązał w ten sposób że tą część rurek przy głowicy ściąłbym pod kątem ( o ile dobrze pamiętam to do 1,5 jest to 15 st a od 1,5 jest to 20 st - nie pamiętam dokładnie ale pod takimi kątami są pochylone silniki vw a przynajmniej w scirocco ;p ).
Później conajwyzej skorygowałbym to leciutko tymi nacięciami a w środku zrobić porting kolektorka papierkiem 80 albo 120 żeby się paliwko nie skraplało przy niskiej temperaturze ;p
Dodatkowo wyrównalibyśmy powierzchnie wewnętrzne spawów i myślę że byłoby perfekt
Trochę też myślałem na temat Mikuni w golfie i zastanawia mnie jeszcze rzecz jedna..gaźniki poziome jak i zapewne nasz Mikuni otrzyma krótki kolektorek na którym będzie nasz gaźnik i na nim odrazu filtr. W poziomych weberach dzięki temu w sporcie uzyskuje się bardzo dużą moc przy wyższych obrotach.. Ale nasz Mikuni wcale nie musi być zakończony filtrem..
Gowice chyba w większości starszych vw są kanałami ssącymi w głowicy skierowane do przedniej szyby i zamiast nasze gaźniki zakończyć filtrem można by było zrobić dolot na wzór tego z ABF/KR przechodzący nas pokrywą zaworów, efekt wizulany jakby to było wypolerowane na pewno byłby w chu* kozacki dodatkową korzyścią była by możliwość zamontowania jednego filtra powietrza i przeniesienie mocy na nizszy zakres obrotów :D
Jedyne co mnie zastanawia czy to nie zmniejszy ogólnej mocy jakie dać mają nam Mikuni?
Pozdrawiam - Maciek (bandyta)
ja wieczorem wstawię zdj jak wygląda robienie kolektora wg tego co kiedyś pisałem ( wg mnie najprostszy sposób) ;p
[ Dodano: 09 Kwi 2009 20:14 ]
Panowie zmienialiśmy wspólnie z pierburga na webera teraz z webera na mikuni wiec moze ktoś się dołączy i do mojego tematu o tym jak własnymi siłami zrobić gwintowane zawieszenie? Serdecznie zapraszam do dyskusji:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2748969#2748969
[ Dodano: 13 Kwi 2009 00:50 ]
Tu obiecany kolektor prawie tak samo zrobiony jak ja opisywałem w sumie do gaźników poziomych ale do Mikuni na pewno też by przypasiło
Ten kolektor akurat po zaspawaniu tych nacięć będzie troszkę załamany w środku i ja bym to rozwiązał w ten sposób że tą część rurek przy głowicy ściąłbym pod kątem ( o ile dobrze pamiętam to do 1,5 jest to 15 st a od 1,5 jest to 20 st - nie pamiętam dokładnie ale pod takimi kątami są pochylone silniki vw a przynajmniej w scirocco ;p ).
Później conajwyzej skorygowałbym to leciutko tymi nacięciami a w środku zrobić porting kolektorka papierkiem 80 albo 120 żeby się paliwko nie skraplało przy niskiej temperaturze ;p
Dodatkowo wyrównalibyśmy powierzchnie wewnętrzne spawów i myślę że byłoby perfekt
Trochę też myślałem na temat Mikuni w golfie i zastanawia mnie jeszcze rzecz jedna..gaźniki poziome jak i zapewne nasz Mikuni otrzyma krótki kolektorek na którym będzie nasz gaźnik i na nim odrazu filtr. W poziomych weberach dzięki temu w sporcie uzyskuje się bardzo dużą moc przy wyższych obrotach.. Ale nasz Mikuni wcale nie musi być zakończony filtrem..
Gowice chyba w większości starszych vw są kanałami ssącymi w głowicy skierowane do przedniej szyby i zamiast nasze gaźniki zakończyć filtrem można by było zrobić dolot na wzór tego z ABF/KR przechodzący nas pokrywą zaworów, efekt wizulany jakby to było wypolerowane na pewno byłby w chu* kozacki dodatkową korzyścią była by możliwość zamontowania jednego filtra powietrza i przeniesienie mocy na nizszy zakres obrotów :D
Jedyne co mnie zastanawia czy to nie zmniejszy ogólnej mocy jakie dać mają nam Mikuni?
Pozdrawiam - Maciek (bandyta)
bandyta mk1love, ja bym osobiscie nie zakladal filtra, tylko wloty do gaznikow bym zakryl ladnie podwojna albo potrojna ponczocha ;> co by nie wpadaly jakies syfy do silnika typu piasek....
A co do kolektora a la ABF to niebardzo kojarze o co chodzi opisz bardziej szczegolowo jak mozesz
Aha i jesli chodzi o montowanie mikuni to nie wiem czy one faktycznie musza byc tak w poziomie idealnie.... wydaje mi sie ze mozna zastosowac proste rurki od glowicy zeby mikuni byly nachylone i tez bedzie gites
A co do kolektora a la ABF to niebardzo kojarze o co chodzi opisz bardziej szczegolowo jak mozesz
Aha i jesli chodzi o montowanie mikuni to nie wiem czy one faktycznie musza byc tak w poziomie idealnie.... wydaje mi sie ze mozna zastosowac proste rurki od glowicy zeby mikuni byly nachylone i tez bedzie gites
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości