Strona 4 z 9

: czw sty 01, 2009 11:44
autor: dan_25
Ostatnio trochę poprzeglądałem dane silników ABS i PF i wyszło mi że oba silniki mają identyczny dół :grin: ten sam stopień sprężania , śr. cylindra i skok tłoka
Więc teoretycznie jak by założyć czapkę z całym osprzętem z PF-a to taki setup powinien mieć 107 PS a jak by do tego zrobić porządnie głowicę + PORTING to bariera 110 PS powinna bez problemu pęknąć :hmm:
Więc byłem wczoraj na pobliskim szrocie i jak się tylko zjawi MKII z PF-em to właściciel mi zaraz da znać a co do ceny za cały komplet powiedział mi ok 150-200 pln to chyba się opłaca :grin: więc pójdę w stronę czapki z PF-a :hehe:

PS. a byłem na szrocie z kumplem po cały mono wtrysk z RP-ka [2 pompy,komp,wiązka,sonda,czujniki,itp] czyli wszystko co potrzebne do przeszczepu i dał za to 100pln :food: a będę mu to zakładał do golfa MKII 1,8 GT [pierburg 2E2 ] bodajże silnik RH :D

pozdro :okej:

: czw sty 01, 2009 12:40
autor: jgkurczak
No w sumie też tak można. Tylko wiązka elektryczna musi być już ta nowsza na jeden wtyk, nie pamiętam >89 bo inaczej rzeźba za duża. I to jest to co mnie najbardziej przeraża w takim swapie. No chyba że wtedy wszystko pasi plug&play. Ale widziałem już kilka swapów to instalacja elektryczna to sajgon :panna: A druga rzecz mam niedawno kupioną nówkę sondę lambda oryginał boscha jeśli ją także musze wymienić to :ass: chyba że można sondę ADZ podpiąc (żeby to chodził) pod instalację z PF/PB ? Ale swoją drogą 20 koni piechotą nie chodzi :grin:

Jak będziesz zakładał digi do abs/adz to zrób fotoporadę proszę ;)

: czw sty 01, 2009 13:57
autor: dan_25
Ja robiłem sam cały swap w moim byłym MKI z 1,5 JB na 16V PL tylko właśnie instalację podłączał mi znajomy elektronik samochodowy [wziął mi 40pln] a po przejrzeniu tego stwierdziłem że to nic skomplikowanego :grin: ok 8 przewodów podłączył przy głównym sterowniku, głównie zasilania 2 sterowników, modułu zapłonowego ,krańcówek przepustnicy i założył mi przekaźnik pompy [nawet sam do tego doszedłem po przestudiowaniu schematów elektryki ale wolałem nie ryzykować uszkodzenia któregoś ze sterowników] a ja sobie pod piołem wszystkie czujniki oraz masy [brązowe] a instalacje w VW są tzw.[ idioto odporne ]bo wtyczki pasują tylko tam gdzie mają być a jak są 2 identyczne to mają inne kolory ale i tak długości przewodów nie pasują więc dużej filozofji z tym nie ma :hmm:
teraz będę zakładał kumplowi cały mono wtrysk na gotowo razem z instalką też tam filozofji nie ma i myślę że PF -a też opanuje :hmm:

pozdro :okej:

: czw sty 01, 2009 15:31
autor: marcinas1983
dan_25 pisze:Ja robiłem sam cały swap w moim byłym MKI z 1,5 JB na 16V PL
otwórz maskę w mk3 i zobacz ile tam przewodów jest :) wiadomo, że im mniej instalacji tym swap będzie szybszy i prostszy :) . Ja swoje powody opisałem wyżej dlaczego będę dół silnika tylko zmieniał. Instalacja LPG II generacji działa jak mono w silniku benzynowym więc co mi po wtryskach i wielopunkcie jak ciągle jeżdżę na LPG?? :bigok:

: czw sty 01, 2009 17:17
autor: dan_25
marcinas1983 pisze:otwórz maskę w mk3 i zobacz ile tam przewodów jest :) wiadomo, że im mniej instalacji tym swap będzie szybszy i prostszy :) . Ja swoje powody opisałem wyżej dlaczego będę dół silnika tylko zmieniał. Instalacja LPG II generacji działa jak mono w silniku benzynowym więc co mi po wtryskach i wielopunkcie jak ciągle jeżdżę na LPG?? :bigok:
W twoim przypadku to zrozumiałe dlaczego chcesz zostać przy jednopunkcie,bo przecież wyraziłeś się jasno o co kaman :grin:
Co mam pod maską to ja doskonale wiem ,a w PL-ce jest więcej przewodów bo na ten prosty przykład są 2 sterowniki a ABS ma jeden :D Powiem ci szczerze że mod który planujesz jest też bardzo ciekawy i ciekaw jestem co z tego będzie a oby wypaliło w 100% bo przy wrzuceniu czapki z PF-a max moment się przeniesie o ok 1000rpm wyżej i już nie będzie tak ładnie ciągnął od dołu :crazy:
Napisałem poprzedni post bo jgkurczak napisał że "instalacja elektryczna po swapie to sajgon" a aż takiej tragedji z tym nie ma choć wiadomo przy digifancie będzie trochę więcej rzeźby niż np,przy KE-JETRONIC-u ale jak wyprujemy wszystko z dawcy [z komory] to pozostanie tylko podłączyć zasilania i powinno brykać :hmm:

pozdro :smoke:

: czw sty 01, 2009 19:07
autor: marcinas1983
dan_25, według danych jakie znalazłem w sieci i tego tematu co linka wkleiłem wcześniej max moment przy takiej hybrydzie będzie w okolicy 2.750 obr/min. Zresztą też taką charakterystykę ma silnik z Audi AAE :)
Gdyby nie klima i LPG to bym całość przekładał i się o nic więcej nie martwił, ale nie chce mi się za dużo z tym męczyć więc.... przełożę dół pojadę to wystroić i coś z LPG dodatkowo wycisnąć :) Wyniki na pewno pokażę :) jakby nie patrzeć teraz mam 84KM na benzynie i 82KM na LPG. Jeśli bym dotarł w okolice 115KM to... mam przyrost o 33KM i niech ktoś mi uzyska taki wynik za około 2tys zł na samym ABS'ie ?? :P

: czw sty 01, 2009 20:17
autor: dan_25
No dokładnie jak piszesz :grin: jak by wyszło ok 115KM to sam bym poszedł w tą stronę co ty i dlatego poczekam na efekty twojej pracy :hmm: i rozważę co zrobić z moim ABS-em , żeby wyciągnąć jak najlepszy rezultat jak najtańszym kosztem bo oto tu właśnie chodzi :jezor: więc jak pisałem powodzenia przy tym modzie i trzymam kciuki żeby było co najmniej 110KM bo trzeba coś wreszcie zrobić dla posiadaczy ABS-ów bo każdy tylko pisze że się nie opłaca , że to nie rozwojowy silnik, itp. a przecież przy każdym silniku da się coś pomodzić :hehe: :hehe:

pozdro i powodzenia :smoke: :D

: czw sty 01, 2009 20:22
autor: jgkurczak
No 30 koni to już będzie odczuwalne. I to bardzo. Ale dziwne że aż tyle koni Ci uciekło :shock: Napewno warto to zrobić ;)

Co do momentu to będzie on położony tak jak seria czyli coś 2500. Ale po tych wszystkich zabiegach, gwarantowane jest to że będzie banan na twarzy po wciśnięciu gazu. Co prawda daleko będzie mu do ABF-a czy tam innych mocniejszych silników ale to będzie już coś ;)

: czw sty 01, 2009 20:24
autor: marcinas1983
jgkurczak, na PB uciekło mi 6KM na LPG mam 8KM mniej niż seria... co przy przebiegu 260 tys km. chyba nie jest złym wynikiem?? :) czekam, aż mi się wymiana oleju będzie zbliżać i działam już z nowym silnikiem :) a będzie to za jakieś 3tys km :)

: czw sty 01, 2009 20:41
autor: lipass
jgkurczak pisze:Ale dziwne że aż tyle koni Ci uciekło
może dlatego, że mikser ma zbyt małą średnicę :chytry:

: czw sty 01, 2009 20:47
autor: marcinas1983
lipass, ma średnicę taką jak przepustnica.... a dokładnie to ma średnicę 36mm a przepustnica coś koło tego pewnie :)

: czw sty 01, 2009 20:55
autor: evolution
przepustnica ma lekko kolo 42. nie pamietam dokladnie, a propo roboty silnika wymien pasek rozrzadu na nowy pasek bedzie taki jak w ady, rolka napinajaca zostaje twoja, ... jak chcesz moge napisac numery czesci ktore beda potrzebne na hybryde bo akuratnie skladam zamowienie i mam katalog w rece... :helm:

: czw sty 01, 2009 20:57
autor: lipass
evolution pisze:jak chcesz moge napisac numery czesci ktore beda potrzebne na hybryde
ja poproszę ;-)

[ Dodano: 01 Sty 2009 19:58 ]
evolution pisze:przepustnica ma lekko kolo 42
czyli jest szansa, że serię mógłby trzymać na Pb ;-)

: czw sty 01, 2009 21:03
autor: marcinas1983
evolution, jak wiesz, już pisałem do Ciebie wiadomość na PW i jak tylko to złożę to odwiedzam Ciebie, aby to zestroić :) . Z tego co się domyślam to uszczelka pod głowicę musi być od ADY? Bo tak wychodzi z mojego rozumowania. Jeśli możesz to bardzo chętnie prosiłbym o wykaz tego co potrzeba :)

lipass, no to jednak nie mam takiej samej średnicy więc stąd może być ten spadek w mocy :) , ale jak napisałem wyżej jak zmontuje już ten silnik to obieram kurs Wrocław :)